התפרקות? סמוטריץ' הצביע נגד הקואליציה - סרוגים

התפרקות? סמוטריץ' הצביע נגד הקואליציה

המריבות בתוך הקואליציה הורידו את כל הצעות החוק שלהן מסדר היום. בנט רותח על נתניהו, ובצלאל סמוטריץ' הצביע עם האופוזיציה על הצעת חוק. עד מתי יימשך הבלאגן?

התפרקות? סמוטריץ' הצביע נגד הקואליציה
  (צילום: מתוך הטוויטר של סמוטריץ')

הבלאגן בקואליציה הופך להתפרקות של ממש.

שרי הקבינט החליטו היום לדחות את ההצבעה על הצעות החוק שאושרו בקואליציה. מדובר על הצעת חוק ההסדרה, חוק המואזינים וחוק ביטול חזקת הגיל הרך עליו הוגש ערר בידי השרים גמליאל ודרעי.

בבית היהודי רותחים על ראש הממשלה נתניהו שמפעיל לחץ כבד כדי להפיל את חוק ההסדרה ומאיימים אפילו בנטישת הממשלה. כזכור לעמונה יש עוד 26 ימים עד למועד בו קבע בג"צ כי יש להרוס את הישוב, וחוק ההסדרה נתקל בינתיים בהתנגדויות מצד סיעת כולנו, וכעת על ידי ראש הממשלה.

נתניהו עוד ניסה להעלות מחדש את חוק המואזינים, אבל בנט הודיע כי הבית היהודי תפיל הצעות חוק של הקואליציה או שתצביע עם האופוזיציה על הצעות חוק שלהם. בינתיים נתניהו שוב הוריד את חוק המואזין, ואיתו ירדו כל הצעות החוק הפרטיות של הקואליציה.

סמוטריץ נגד הקואליציה

כעת על סדר היום, מונחות רק הצעות חוק של האופוזיציה, וחברי הכנסת של הבית היהודי מצביעים בעדן, למרות המשמעת הקואליציונית. אחד משוברי המשמעת הוא ח"כ בצלאל סמוטריץ שהצביע בעד הצעת חוק של אראל מרגלית: "ההצבעה בניגוד לעמדת הקואליציה לא קלה לי ויתכן ואשלם על כך מחיר, אבל יש רגעים שבהם ח"כ צריך להצביע על פי מצפונו."

סמוטריץ' לא נימק את הצבעתו במריחת חוק ההסדרה, אלא דווקא במריחת התכנית לפיתוח הצפון: "לצערי כרגע התכנית האסטרטגית לפיתוח הצפון אינה מתקדמת והאוצר מסרב להקצות את התקציב לשם כך. במצב הזה אין ברירה אלא לחזק את הצפון בחוק ולכן הצבעתי על פי מצפוני ותמכתי בה. הצפון לא צריך נדבות. הצפון צריך השקעות. השקעות חכמות שבעתיד יוחזרו למדינה פי כמה וכמה."

יצוין כי למרות ההצבעה של סמוטריץ, הצעת החוק נפלה ברוב הבטוח של הקואליציה.

נזכיר כי לפי פסיקת בג"צ יש להרוס את עמונה עד ל-25 בדצמבר. תקציב המדינה חייב לעבור עד ה-31 בדצמבר או שהממשלה תיפול. המחלוקות בין כל סיעות הקואליציה – הבית היהודי, כולנו, יהדות התורה וש"ס סביב הצעות החוק, עושות לראש הממשלה חיים קשים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
שימו לב לתאריך!
| 30-11-2016 15:41
שימו לב לתאריך! יום אחרון לגרוש- 25 בדצמבר זהו יום חגם של הנוצרים. ומאידך, נר ראשון של חנוכה! יה״ר שמתתיהו שוב ישבר את הפסל!!
2
סמוטריץ צודק כרגיל. חבל על חזקת הגיל הרך=שנדחה !
נאוה | 30-11-2016 22:54
מכחלון אין ציפיות, זגזגן שמשנה דעתו כל יומיים, נראה אותו אחרי הבחירות .