לא מסוגלים לשלוט: חוק ההסדרה יידחה ליום שני - סרוגים

לא מסוגלים לשלוט: חוק ההסדרה יידחה ליום שני

הקבינט המדיני בטחוני יחליט ככל הנראה לדחות את ההצבעות על חוקי ההסדרה והמואזין ליום שני, כך מסתמן מישיבת הקבינט שנערכת בשעות אלה

לא מסוגלים לשלוט: חוק ההסדרה יידחה ליום שני
  (צילום: Amit Shabi/POOL)

הקבינט המדיני בטחוני יחליט ככל הנראה לדחות את ההצבעות על חוקי ההסדרה והמואזין ליום שני, כך מסתמן מישיבת הקבינט שנערכת בשעות אלה.

כזכור, חוק ההסדרה עבר לפני כשבועיים בקריאה טרומית, לאחר שיו"ר מפלגת 'כולנו', שר האוצר משה כחלון, התקפל ותמך בחוק.

לפני ההצבעה, במשך שעות ארוכות סיעת כולנו ביקשה להתנער מהמשמעת הקואליציונית המחייבת אותה להצביע בעד הצעת החוק. בצהריים הודיע כחלון בעמדת הראיונות מחוץ למליאת הכנסת: "נצביע בעד החוק, אבל לא אהסס לעצור את החקיקה בכל שלב אם תהיה פגיעה בעליון״.

(צילום: ערוץ הכנסת)

מוקדם יותר, בתום מרתון דיונים אישרה הוועדה המשותפת לוועדות החוקה חוק ומשפט והחוץ והביטחון לקריאה ראשונה את הצעת חוק ההסדרה, ברוב של שמונה מול שישה מתנגדים.

בהצבעה לקריאה ראשונה תמכו שמונה ח"כים: היו"ר ח"כ ניסן סלומינסקי והח"כים נורית קורן, אמיר אוחנה, דודי אמסלם (הליכוד) (במקום שרן השכל), חמד עמאר (ישראל ביתנו) (במקום רוברט אילטוב), אורי מקלב (יהדות התורה), שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) ומיכאל מלכאלי (ש"ס).

שישה ח"כים התנגדו: רויטל סויד, ציפי לבני, יעל כהן פארן (המחנה הציוני) (במקום עמר בר לב), יעל גרמן (יש עתיד), אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) ומיכל רוזין (מרצ),

הח"כים יואב קיש (הליכוד) וטלי פלוסקוב (כולנו) נעדו מההצבעה.

היו"ר ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי): "ל-450,000 אזרחי ישראל שגרים ברחבי ארצנו מגיע לחיות כמו כל אזרח. מגיע להם לדעת שזהו ביתם ושאף אחד לא ידפוק להם בדלת ויאמר שצריך להתפנות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
אחרי שהקב"ה יספיג את הארץ בגשם
ניתן יהיה להעביר את החוק | 30-11-2016 18:08
חודש טוב ובשורות טובות