תלונה למח"ש: מי הורה לירות כדורי גומי במתנחלים - סרוגים

תלונה למח"ש: מי הורה לירות כדורי גומי במתנחלים

ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיש תלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בדרישה לחקור את הירי הן מצד המבצעים והן מצד נותני הפקודה. "נראה שארוע של ירי על אזרחים מצריך חריגה מהשיגרה גם בהיבט זה". צפו בשוטר רעול פנים יורה מטווח אפס על מפגינים ובפצוע מן הארוע.

תלונה למח"ש: מי הורה לירות כדורי גומי במתנחלים
  אמצעי הלוחימה שנורו על בחוות גלעד (ועד מתיישבי שומרון)

ארגון זכויות האדם ביש"ע הגיש תלונה למח"ש על שימוש בירי בכדורי גומי בעת ההרס חוות גלעד.

הבוקר, (ב') עם הוודע כי בעת ההרס בחוות גלעד שבשומרון, עשו כוחות המשטרה שימוש ביריד של כדורי גומי נגד המתיישבים במקום, הגישה מנהלת ארגון זכויות האדם ביש"ע, אורית סטרוק, תלונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בדרישה לחקור את הירי הן מצד המבצעים והן מצד נותני הפקודה.

בתלונה למח"ש נכתב: מהתצלומים והממצאים בשטח עולה, כי כוחות המשטרה הפעילו הבוקר בחוות גלעד נשק חדיש, ממנו ירו קליעים מפלסטיק בכינון ישיר, ולעתים מטווח אפס, לעבר תושבים . מספר תושבים נפצעו מהירי.

"אבקשכם לחקור באופן מיידי ויסודי את כל אירועי הירי לעבר אזרחים שהיו הבוקר בחוות גלעד, הן בהיבט של מבצעי הירי והן בהיבט של מי שנתנו את הפקודות וההוראות, עד הדרג הבכיר ביותר."

סטרוק הדגישה כי חקירה ראויה באירוע חמור זה מחייבת יציאה מיידית לשטח, ואיסוף ראיות בזמן אמת וכתבה: "אף על פי שהמחלקה לחקירות שוטרים אינה נוהגת לפעול כך, נראה שארוע של ירי על אזרחים מצריך חריגה מהשיגרה גם בהיבט זה".

ירי בכיונון ישיר

המשטרה אישרה כי בחוות גלעד בוצע ירי באמצעים לא קטלניים, כדי להתגבר על ההתנגדות להריסה. הכדורים אינם קטלניים אבל גורמים לפציעות ולחתכים, וזהו השימוש ראשון באמצעים כאלו נגד יהודים.

צפו בשוטר יורה כדורי גומי מטווח אפס על מתיישבים (ועד מתיישבי שומרון)

אחד הפצועים מהירי מקבל עזרה ראשונה (ועד מתיישבי שומרון)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צריכים להגיב עכשיו בכל האמצעים
יצחק ליב | 28-02-2011 15:06
2
גם בבלעין השתמשו בקליעים הללו!
אבי | 28-02-2011 20:49
אכן חוצפה