ראש ישיבת 'כרם ביבנה' הודיע על פרישה מתפקידו - סרוגים

ראש ישיבת 'כרם ביבנה' הודיע על פרישה מתפקידו

פרסום ראשון: לאחר 22 שנים הודיע הרב מרדכי גרינברג על פרישתו מראשות ישיבת 'כרם ביבנה'. את הרב גרינברג יחליפו הרמ"ים גבריאל סרף ואהרן פרידמן

author-image
ראש ישיבת 'כרם ביבנה' הודיע על פרישה מתפקידו
  (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של 'ישיבת כרם ביבנה'

סוף עידן.

ראש ישיבת ההסדר 'כרם ביבנה', הרב מרדכי גרינברג, פורש מתפקידו לאחר 22 שנים. כזכור, כבר לפני כשלוש שנים ביקש הרב גרינברג לפרוש מהישיבה אך בסופו של דבר הוא המשיך לפעול בה ותמקד במישור החינוכי, כאשר בראשות הישיבה בפועל עמד הרב בן ציון אלגאזי למשך מספר חודשים.

במייל שפרסם הערב (ראשון) לבוגרי ותלמידי הישיבה סיפר הרב גרינברג על החלטתו לפרוש מהישיבה: "בר"ח אלול תשע"ו נכנסתי לשנת עבודתי החמישים בישיבה. התחלתי את עבודת ההוראה בישיבה בשנת תשכ"ח, כאברך צעיר שעוד לא מלאו לו עשרים וחמש שנים, כר"מ של בני חו"ל, ומשם המשכתי כראש הכולל לרבנות ולדיינות".

הרב גרינברג המשיך ותיאר לבוגריו את כברת הדרך הארוכ שעשה: "בשנת תשנ"ה נתמניתי לראש הישיבה בברכתו ועידודו של מרן רה"י הרב חיים יעקב גולדוויכט זצ"ל. הייתי זקוק לעידוד זה משום שהייתי משוכנע בעצמי שהתפקיד אינו הולם אותי. ביקשו ממני לקבל את האחריות לשנה, עד שימצאו ראש ישיבה קבוע. וכך נמשכו הדברים משך עשרים ושתיים שנה, ואני מקווה שמילאתי תפקידי באמונה ומסירות. יחד עם זאת אני מודה לקב"ה על שזיכני לעמוד בראש ישיבה מפוארת כישיבת כרם ביבנה, ללמוד ולהעמיד תלמידים הרבה, ולעצב את דמותם הרוחנית, כפי שלמדתי מרבותיי, ראש הישיבה והרב צבי יהודה קוק זכר צדיקים לברכה".

"בהגיעי לגיל שבעים, לפני כשלוש שנים, חשתי שכבר מיציתי את עצמי בתפקיד, ושמן הראוי, לטובת הישיבה, למנות ראש ישיבה אחר, צעיר ונמרץ יותר, שיצעיד את הישיבה קדימה ולמעלה. עמלנו רבות יחד עם הוועדה למצוא מועמדים ראויים בקרב הבוגרים וממקומות שונים, והגעתי למסקנה שיש לקחת מועמד מתוך הישיבה".

הרב גרינברג שיתף בהחלטתו למנות שני ראשי ישיבה תחתיו וכתב: "מתוך הנחה שטובים השניים מן האחד, המלצתי למנות את הרבנים גבריאל סרף ואהרן פרידמן שליט"א. ועדת האיתור דנה בהצעה, והעבירה את המלצותיה להנהלת הישיבה, וזו החליטה ששני הרבנים יחלו לכהן בחדש חשון תשע"ז, כסגני ראש הישיבה, ועם תום השנה ימונו כראשי הישיבה".

הרב גרינברג תיאר את מעלתם של שני ראשי הישיבה הנבחרים וכתב: "שני הרמי"ם ידועים כתלמידי חכמים מובהקים, שידם רב להם גם בשאר מקצועות התורה. הם מוכרים גם כאנשים נעימי הליכות, אהודים על תלמידיהם ועל שאר הרמי"ם בישיבה, וע"כ אנו בטוחים שבסייעתא דשמיא תתגלה הבחירה כמוצלחת ביותר".

"בישיבת ההנהלה שהתקיימה בתחילת השבוע הוספתי דברים מפ' השבוע. בפרשה מוזכרת מצוות המלך, שנאמר עליו "לבלתי רום לבבו מאחיו". כתב ע"ז הרמב"ן: "נרמז מכאן בתורה איסור הגאווה, כי הכתוב ימנע את המלך מגאווה ורוממות הלב, וכ"ש האחרים שאינם ראויים לכך… כי הגאווה מידה מגונה ונמאסת אצל האלקים אפי' במלך, כי לה' לבדו הגדולה והרוממות, ולו לבדו התהילה".

"ומה יעשה אדם ולא יבוא לידי גאווה? דבר זה נלמד מדברי הרמב"ן עצמו, באיגרתו המפורסמת. תוכן דבריו שם, שאם יפנים אדם ש"העושר והכבוד מלפניך", שרבש"ע מנהיג הכול, ואין לו לאדם משלו כלום, וכול קנייניו וכישרונותיו אינם אלא פיקדון ממנו, יאבד כל רצון לגאווה. "נמצא הכול שווה לפני המקום, כי באפו משפיל גאים, וברצונו מגביה שפלים, לכן השפל עצמך וינשאך המקום". לא לחינם נאמר בזוהר כי ראשי התיבות של 'מלך' הם "לית מגרמיה כלום".

"הוספתי שעד כמה שאדם יכול להעיד על עצמו, בכול השנים הללו לא גבה ליבי, ולא רמו עיני. ראיתי את התפקיד כפיקדון שנמסר לי בשעתו, וכשסברתי שהגיע הזמן להעבירו לאחר, אני עושה זאת בשמחה, ומחזיר את הפיקדון. בזה מקיים אני את המקרא "בשנת היובל הזאת תשובו איש אל אחוזתו".

"במחשבתי להמשיך במלאכת ההוראה, ולסייע לנבחרים החדשים ככול שאתבקש, אך את האחריות לניהול הישיבה אני מעביר אליהם.

בסוף דבריו כתב הרב גרינברג: "כאן המקום להודות לצוות הרמי"ם המסור בכל שנות עבודתי על שנתנו כתף ותמיכה בעשייה הרבה בישיבה. לחברי ההנהלה, על פועלם שלא על מנת לקבל פרס, לאנשי המשרד, ובראשם מר אלי קליין, שעשו ככל יכולתם כדי לסייע בקיום ובקידום הישיבה. ואחרונה חביבה לבלהה, אשתי, שהשכילה לנהל את הבית והמשפחה, למרות ההעדרויות המרובות עקב העיסוק בישיבה. הקב"ה יצליח דרכינו ודרכה של הישיבה, לרומם את הבחורים, לחנך אותם להיות תלמידי חכמים ובני תורה, אוהבי עמם וארצם, ומקדשי שם שמים בכל הליכותיהם. אסיים בברכה אישית לכל אחד מכם ובני ביתכם, שתתברכו בשנה טובה וגמר חתימה טובה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הד"לים מהווים דוגמא לחריידים...
| 18-09-2016 19:27
אומנם כתוב מכל מלמדי השכלתי...
יוסי | 20-09-2016 10:02
ראש הישיבה הרב גולדויכט זצ״ל היה חרדי לגמרי. ומי ששלח אותו לכרם ביבנה זה החזון איש שהרב היה תלמידו.אגב בנו של ראש הישיבה זצ״ל הוא ר״מ בישיבת אור ישראל.
2
גרינברג לא ילך
טופסי | 18-09-2016 20:19
למה הרב בלכמן לא מונה?
מעלה אפשרות
דוד מעיר דוד | 20-09-2016 8:40
אולי בגלל שגם הרב בלכמן כבר כוחו אינו במותניו. וגם אינו מדבר כל כך אל הנוער הרלוונטי. הרב פרידמן והרב שרף הם רבנים בעשור החמישי לחייהם, תלמידי חכמים גדולים המעורים בדעת עם תלמידיהם. הם מכבדים מאוד את רבותיהם ושליחותייהו הם עושים. יהי רצון שחפץ ה' בידם יצליח וישיבת כרם ביבנה תחזור לימי הזוהר שלה.
3
אין על כרם ביבנה!
| 19-09-2016 1:10
ישיבה מעולה! הרב סרף והרב פרידמן-רבנים משכמם ומעלה, בהצלחה!
4
אכן אין ספק
דוד מעיר דוד | 20-09-2016 8:43
אין ספק שאתה אדם מאוד מתוסכל הזקוק כנראה לטיפול מקצועי. אתה מעיד על עצמך בעצם העובדה שאתה מרשה לעצמך לקרוא לרב מרדכי גרינברג אדון גרינברג. ואז אתה מאשים אותו באחיזת עיניים ושקרים. ממשיך וקורא לשני תלמידי חכמים גדולים עבריינים, תולה את סרחונך באיש הנהלה עלום שם שאין דרך לדעת אם אמר או לא אמר, מוסיף וקורא לכרם ביבנה מאפיה ומקנח בנבואה שאין תקומה למקום הנורא הזה. יש טיפולים שעוזרים לתסכול. אם יש לך ביטוח משלים זה יוצא לדעתי בהנחה. נסה את זה.
5
להיות ראש ישיבה
יעקב | 21-09-2016 21:05
זה לא מקצוע, שאם קשה או נמאס- הולכים. אסור לתלמידים לאפשר את המהלך, וכולם צריכים [כמעט] להרכיח אותו להשאר, ולהוות דוגמא אישית של ת"ח ובעל מידות. בהצלחה!