נהג האמבולנס מפרשת אזריה חושף: למה הזזתי את הסכין? - סרוגים

נהג האמבולנס מפרשת אזריה חושף: למה הזזתי את הסכין?

עופר אוחנה, נהג האמבולנס שנראה בסרטון של 'בצלם' כמי שמזיז את הסכין לכיוון המחבל, העיד היום במשפטו של החייל אלאור אזריה וחשף מדוע קירב את הסכין

author-image
נהג האמבולנס מפרשת אזריה חושף: למה הזזתי את הסכין?
  (צילום: פלאש90)

סערת חיסול המחבל.

משפטו של לוחם צה"ל, אלאור אזריה, החייל החשוד שירה במחבל שהיה מנוטרל בחברון, נמשך גם היום (שלישי) כאשר עופר אוחנה, נהג האמבולנס שנכח במקום האירוע ומיש על פי העדויות הזהיר אותו מחומר נפץ שעלול להיות על גופו של המחבל מסר עדות כעד מרכזי בתיק.

על פי הדיווח בחדשות 2, במהלך עדותו אוחנה הצהיר כי הוא חושש שדבריו עלולים להפליל אותו בעצמו, אך בית המשפט הזכיר כי שמורה לו הזכות להימנע מלענות על שאלות, ובית המשפט יחליט האם לחייבו לענות עליהן.

כזכור, אוחנה תועד בסרטון כשהוא בועט בסכין בה בוצע פיגוע הדקירה ומקרב אותה לעבר המחבל הירוי זמן קצר לאחר שירה בו אזריה.

אוחנה הסביר במשפט כי כשראה שהאמבולנס מזיז את הסכין, הוא קירב את הסכין לעבר המחבל "על מנת שלא תידרדר עוד 20 מטרים, ושוב הערבים יגידו שחיילי צה"ל רצחו חף מפשע ללא סכין".

כשנשאל באיזה מרחק הייתה הסכין מהמחבל לפני שהוא הזיז אותה ענה אוחנה: "לא עברתי קורס מדידות, כשאתה באירוע אתה לא זוכר בדיוק פרטים".

כזכור, בחודש שעבר העיד בתיק מפקד הפלוגה של אזריה, תום נעמן, שאמר שעמד סמוך מאוד למחבל שהיה שרוע על הארץ – והעיד כי הוא לא חש שהיווה סכנה. נעמן שחזר את השיחה ביניהם לאחר הירי ואמר כי אזריה אמר לו שהוא ירה במחבל בגלל ש"המחבל היה צריך למות".

"כעסתי עליו שהוא עשה את זה, הוא בעצם ביצע ירי בתוך זירה שאני מפקד עליה ללא אישורי וללא ידיעתי", אמר. "לקחתי אותו הצידה ואמרתי שימתין כאן ליד העמדה ולא יזוז. עדכנתי את הגדוד ששני המחבלים מתים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
אלאור אוהבים אותך
שפירא | 05-07-2016 16:19
2
למה אתם לא מפרסמים את עדותו הראשונה של המ"פ?
| 05-07-2016 19:17
רק בתוכנית של יורם שפטל ( שנמצאת מוקלטת באינטרנט) הכרתי את הנתונים החשובים, שבעדותו הראשונה במשטרה שעות ספורות אחר המעשה אמר שהסכין היתה סנטימטרים בודדים מהמחבל, ואלאור ירה כי המחבל זז
3
למגיב 2
| 05-07-2016 19:29
מה אתה תמה? אתרי חדשות אוכלים מהיד לפה, ומפרסמים מה שמגיע אליהם ראשון. למי יש זמן לברור מה עיקר ומה טפל?