המ"פ בעדות דרמטית שמסבכת את אזריה - סרוגים

המ"פ בעדות דרמטית שמסבכת את אזריה

במהלך דיון נוסף במשפטו של החייל אלאור אזריה סיפר המ"פ את גרסתו למה שקרה בשטח ומסר עדות דרמטית המסבכת את אזריה: "הוא אמר לי שהמחבל צריך למות

המ"פ בעדות דרמטית שמסבכת את אזריה
  (צילום: פלאש90)

סערת חיסול המחבל.

דיון נוסף שנערך היום (חמישי) במשפטו של החייל הלוחם אלאור אזריה החשוד בחיסול מחבל מנוטרל בחברון, שפך אור נוסף על מה שהתרחש בשטח באותם רגעים, לאחר שהמ"פ תום נעמן מסר את עדותו, במה שהוגדר עדות דרמטית.

על פי הגרסה שמסר נעמן, המחבל שהיה מנוטרל לא היווה סכנה. נעמן אף סיפר על שיחה שניהל עם אזריה באותם רגעים ובה נאמר לו, לכאורה, על ידי אזריה כי המחבל היה חי והוא היה צריך למות.

"אזריה היה לוחם טוב, חייל טוב וממושמע", סיפר נעמן על אזריה בעדותו שהובאה באתר 'מאקו'. נעמן סיפר כי "כל משימה שקיבל הוא עשה בצורה מצוינת, הבחירה שלו להיות חובש פלוגתי מעידה על איכותו".

על הרגעים שלפני האירוע סיפר נעמן: "אמרו לי שהייתה דקירה בז'ילבר (בצומת), אני חוזר למשרד, לוקח את הציוד ויורד בריצה לכיוון הצומת. המראה הראשון שאני רואה הוא חייל יושב וקצין מחזיק את הפצעים שלו בכתף החייל. המ"מ בעצם מחזיק תחבושת על הכתף השמאלית. יש דם בזירה, יש פגיעה המאוד קשה באזור הצוואר".

"אלאור מגיע אליי מלמעלה", המשיך נעמן. "אני מיד אומר לו לטפל בפצוע. אני ניגש למ"מ ומנתק אותו מהטיפול בחייל כי עכשיו אלאור מטפל בו. אני מקבל דיווח על האירוע, הם מפרטים כמה כדורים הם ירו בכל מחבל. באותו הרגע, היה ברור לי שהמחבל הראשון, זה בחולצה האפורה הוא מת. לגבי השני, לא ידעתי מה המצב שלו, הבנתי שגם המחבל השני הוא לא פצוע, אלא הרוג. זה משהו כמו 20 שניות, הוא אומר לי שהם ירו עליו משהו כמו 6 כדורים והוא לא בתזוזה וכנראה הרוג".

"אחרי שאני נותן תדריך למ"מ, אני שם לב שהמחבל עם חולצה השחורה מזיז את הראש", סיפר נעמן, "אני רואה את הסכין ורואה שהיא יחסית רחוקה, לא בהישג יד. המחבל לבוש בחולצה מכופתרת שחורה צמודה לגופו. חשוב לציין שבאזור הזה הולכים בבגדים ארוכים גם בחודשי הקיץ, לא משהו שמחשיד אותו".

"אני נעמד מעליו, ממרחק קצר, אולי חצי מטר", סיפר נעמן על מידת קרבתו למחבל בו ירה אזריה זמן קצר לאחר מכן. "לא הרגשתי סכנה. העיניים שלו היו עצומות, אפילו מגולגלות, במבט ראשון זה נראה שהגוף שלו קורס".

"הבנתי שהוא נפגע בראש, חשבתי שאולי זו ירייה של 9 מילימטר", סיפר נעמן. "תחילה לא חשבתי שאחד החיילים שלי ירה, חשבתי אולי אזרח, שהגיע למקום". המ"פ מספר שניגש לעבר אזריה ושאל אותו למה עשה זאת, וזה השיב: 'המחבל הזה היה חי – והוא צריך למות'", כך לטענת המפקד.

"כעסתי עליו שהוא עשה את זה, הוא בעצם ביצע ירי בתוך זירה שאני מפקד עליה ללא אישורי וללא ידיעתי. לקחתי אותו הצידה ואמרתי שימתין כאן ליד העמדה ולא יזוז. עדכנתי את הגדוד ששני המחבלים מתים".

מי שעוד העידה היא הפתולוגית ד"ר הדס גיפס שסיפרה שליבו של המחבל עדיין פעם כאשר הקליע עבר דרך ראשו. לדבריה, "עדיין הגיע דם לאזור ומילא את הרקמות. אם לבו פעם, זה אומר שהמנוח עדיין היה בחיים".

"נשאלת השאלה אלמלא הפגיעה במוח ואם היה טיפול רפואי סביר, אם החבלות והנזקים לא היו קטלניים", היא המשיכה. "עם קבלת טיפול רפואי מיידי המחבל היה קרוב לוודאי נותר בחיים. גם ללא קבלת טיפול רפואי ייתכן והמנוח היה נותר בחיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
המנוח???
| 16-06-2016 16:13
"המנוח היה נותר בחיים". המנוח????
2
אני מציע שתוציאו את החייל להורג. עדיף ממה שאתם עושים
אורי | 16-06-2016 17:03
3
בושה וחרפה לאותו "מפקד" חסר לב המפליל חייל למופת כעדותו "חייל ממושמע ואיכותי". הרי לא מדובר פה באיזה צדיק. מדובר ברוצח שהסכין עדיין צמודה לליבו. מי אמר שחייב לספר את כל מה ששמע מהחייל בעת של סערת רגשות.
| 16-06-2016 17:38
4
המפ מכניס לעצמו גול עצמי
ככ | 16-06-2016 18:02
בצהל אם חייל סרח אז מפקדיו משלמים את המחיר. יש לזה הרבה תקדימים. לכן המפ והממ צריכים לשלם מחיר על הארוע(אלא אם החייל לא סרח). בן גביר לטיפולך...
5
המחבל לא נחשב לשבוי כי הוא טרוריסט
| 16-06-2016 22:33
החוק להגנת השבויים מדובר בשבויי מלחמה.מדינת ישראל עושה מעצמה צחוק כשמעמידה חייל צהל על הרג מחבל.בכל מקום אחר בעולם היה מקבל צלש.לא צריכים צלש אנחנו צריכים חיים לעם ישראל בארץ ישראל.
6
מחבל רוצח צריך למות במקום
יוסף | 17-06-2016 18:16
מדינה שבוגדת בחיילים שלה בוגדיםםםםם