הממשלה תאשר מחר - תום עידן הפקס - סרוגים

הממשלה תאשר מחר – תום עידן הפקס

עוד מחסום בירוקרטי נשבר וישראל מתקדמת למאה ה-21, מחר תחליט הממשלה כי ניתן יהיה לפנות לכל אחד ממשרדיה גם באמצעות אימייל ולא רק באמצעות פקס

author-image
הממשלה תאשר מחר - תום עידן הפקס
  צילום: שאטרסטוק

ישראל מתקדמת למאה ה-21.

מכירים את זה שגוף ציבורי דורש טפסים כדי לקדם הליך ביורוקרטי כלשהו, אך כששואלים לאיזו כתובת אימייל לשלוח משיב הפקיד אנחנו עובדים רק עם פקס. ואז אתם אובדי עצות, מאיפה להשיג מכשיר פקס, ולמה לעזאזל הממשלה לא עובדת עם אימייל כמו כל אדם נורמלי.

אז עכשיו עושים צעד גדול בכיון. מחר (א') תובא לישיבת הממשלה הצעת מחליטים באשר להעמדת ערוץ תקשורת מקוון לציבור לפנייה אל הממשלה כחלופה לפקסימיליה. לאחר אישור ההחלטה יונחו כל משרדי הממשלה לאפשר פנייה אליהם והמצאת מסמכים, שנעשו עד היום באמצעות הפקס, גם באמצעות דואר אלקטרוני (אימייל) או כל כלי דיגיטלי אחר. ההחלטה אינה מבטלת את הפנייה באמצעות פקסים ולאזרחים תינתן אפשרות בחירה. ההחלטה היא המשך שיפור השירות לציבור ועידוד חדשנות במגזר הציבורי אותו מקדמים המשרד לשוויון חברתי, באמצעות המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית", והרשות לתקשוב הממשלתי בהובלתו של ראש הרשות יאיר פראנק.

במהלך פיילוט שבוצע טרם הגשת ההחלטה במוקד של רשות התאגידים במשרד המשפטים, הוסר מספר הפקס (נמסר רק ע"י דרישה) לתקופה מסוימת והוחלף בכתובת דואר אלקטרוני. התוצאה המיידית הפכה את תנועת המסמכים מ-80% פקסים ו-20% פניות בדואר אלקטרוני למעל 80% פניות באמצעות האימייל. תוצאות אלו הוכיחו היטב על הדרישה לשימוש בכלים דיגיטליים בקרב הציבור.

יוזמת הצעת המחליטים, השרה לשוויון חברתי והממונה על מיזם "ישראל דיגיטלית, ח"כ גילה גמליאל: "ההחלטה שתובא לאישור הממשלה היא לא פחות ממהפכה שירותית וצעד נוסף שיקל באופן ניכר על חייהם של אזרחי ישראל שחויבו עד כה לפנות למשרדים ממשלתיים באמצעות הדואר, הפקס ופעמים רבות להגיע באופן פיזי אל נותני השירות, בשעות מוגבלות, בעניין שיכל להיפתר ע״י שליחת מייל פשוט מהמחשב או מהטלפון הנייד.

שליחת דואר אלקטרוני בפניות למשרדי הממשלה תייעל את השירות לאזרח, תחסוך שעות עבודה וסרבול בירוקרטי מעיק ותצמצם את הפערים החברתיים באוכלוסייה. המשרד לשוויון חברתי, באמצעות ״ישראל דיגיטלית״, פועל וימשיך לפעול להתאמת והנגשת השירותים הממשלתיים לאזרח באמצעות דיגיטציה וטכנולוגיות מתקדמות״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
סופסוף לעזזאל!!!
| 23-01-2016 20:26