סמוטריץ' טרפד הטבות מס לילדי מסתננים - סרוגים

סמוטריץ' טרפד הטבות מס לילדי מסתננים

עימות חריף בועדת הכספים, כשבצלאל סמוטריץ' ומיקי זוהר טרפדו הטבות מס לעמותה המסייעת לילדי מסתננים. בעקבות הצעקות נאלץ גפני נאלץ לעצור את הדיון

author-image
סמוטריץ' טרפד הטבות מס לילדי מסתננים
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

יום מתוח היום (ד') בוועדת הכספים. אחרי עימות חריף בין חברי הכנסת בדיון על העברות תקציביות שנקטע ועל-כן ההעברות לא אושרו, התעוררה סערת רוחות במהלך דיון אחר ושגרתי בבקשות של עמותות חברתיות לקבלת אישור לסעיף 46 לפקודת מס הכנסה, המקנה הטבות במס על תרומות, מה שמקל עליהן בגיוס תרומות.

הסערה התחוללה לאחר שחברי כנסת מהקואליציה ביקשו לדחות את בקשתה של העמותה הראשונה ברשימה המכילה 65 עמותות, עמותת 'אליפלט – אזרחים למען ילדי פליטים' שפועלת בדרום תל-אביב. בעקבות התלהטות הרוחות ולאחר שלא עלה בידו לעצור את שטף הקריאות שהטיחו חברי הכנסת אלו באלו, קטע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) את הישיבה והודיע שהוא יחדש את הדיון בעניינים שנקבעו להיום בשעות אחר הצהריים.

בתחילת הדיון הסביר מנהל מחלקת מלכ"רים ברשות המיסים, ארז אורעד, את הבדיקות שהתקיימו לגבי כל העמותות שבקשתן להכרה לצורך סעיף 46 הוגשו ואושרו בבדיקה המקצועית. לדבריו, לכל העמותות יש אישור על ניהול תקין ונבדק שהן עומדות במטרות לשמן הן קיימות וכן שאין מדובר ב'מועדון חברים' אלא עמותות שאכן פועלות למען מטרות חברתיות שהחוק מאפשר לקבל הקלות המס בגינן. גם נציג משרד המשפטים, בנימין למקין, אישר שכל העמותות רשומות כדין ברשם העמותות ונבדקו כנדרש.

לאחר-מכן, בעת שהחל יו"ר הוועדה גפני את הדיון על רשימת העמותות בקרב חברי הכנסת הביעו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ורכז הקואליציה בוועדת הכספים, מיקי זוהר (הליכוד) התנגדות לעמותה הראשונה ברשימה, עמותת אליפלט המסייעת לילדי פליטים כאמור. התנגדותם עוררה עימות חריף בינם לבין חברות הכנסת מיכל רוזין (מר"צ) וסתיו שפיר (המחנה הציוני). גםחברי הכנסת מיקי לוי (יש עתיד) ורועי פולקמן (כולנו) צידדו באישור הבקשה לאחר שנבדקה ע"י הרשויות המוסמכות.

ח"כ סמוטריץ': "סעיף 46 ניתן למכל"רים ועמותות שפועלות לטובת אזרחי ישראל. עמותה שפועלת למען ילדי פליטים פועלת בניגוד למהות החוק, בניגוד למטרות שלשמן ניתנת ההטבה ובעצם מסייעת לפעולות המנוגדות למדיניות של מדינת ישראל. היא מסייעת לילדי מסתננים".ח"כ מיקי זוהר: "אני סובר שמשמעות העמותה היא עידוד וחיזוק רעיון הפליטים במדינת ישראל. למעשה מדובר במסתננים. אנחנו כמדינה אמרנו אמירה ברורה, שאנחנו רוצים למנוע את ההסתננות הבלתי חוקית למדינת ישראל ולכן המוסד הזה צריך להיבחן היטב לפני שמקבל את ההטבה. יש לבדוק מה אנשיו עושים ביומיום".

דברי שני הח"כים מימין עוררו את זעמן של רוזין ושפיר. ח"כ רוזין: "יש כאן מרכיב בשל שנאה". ח"כ שפיר: "יש כאן מרכיב של בורות". בשלב זה החלה הטחת דברים קשה בין שני הצדדים.

לבקשת יו"ר הוועדה גפני, הסביר ארז אורעד: "העמותה הזו נבדקה באפריל. עשינו הבחנה בין צרכים אלמנטריים ובסיסיים של אותם ילדים לבין עניינים אחרים. העמותה הוקמה בעקבות השלכת בקבוקי תבערה על גנון של פעוטות בדרום תל-אביב. יש צורך לסייע על-מנת למנוע שוטטות של ילדים בדרום תל-אביב ולטפל בהם".

ח"כ רוזין: "מדובר בצביעות מדהימה. מדובר בפעוטות בין 0 ל- 3, שנמצאים בגני ילדים מבוקר עד ערב. בעניין הזה אני מבינה יותר מכל מי שיושב סביב השולחן הזה ואני מכירה את העמותה ואת עבודתה וגם ביקרתי במקום. 7 תינוקות מתו בשנה שעברה באותם גנים שלא ניתן לקרוא להם גנים, שהילדים מסתובבים בין כבליי חשמל. אין להם תרופות ואוכל אין להם אפילו כסף למטרנה. הסוגיה המדינית בין אם יהיו פה או לא זה דיון אחר לחלוטין. עכשיו הם כאן וכל עוד הם כאן, ברמה ההומניטרית, אנחנו צריכים לדאוג להם, העמותות מספקת אוכל ותרופות. דווקא הליכוד בשלטון לא מר"צ ובכל זאת יש כאן פליטים". רוזין על הח"כים סמוטריץ' וזוהר: "לאן מוליכה אותם שנאת הזרים??! גועל נפש".

ח"כ זוהר: "אנחנו לא שונאי זרים רק רוצים להגן על צביון המדינה. העמותה מסתירה ילדים. המדינה עושה מבחינה הומניטרית את כל מה שנדרש. אותה עמותה שטוענת שרוצה לעזור דווקא מחשידה אותם. למה אנחנו צריכים עמותה, כשאני מניח שהמימון יגיע מאותם מקורות וגופים שמנסים להכתיב לנו כיצד לנהוג בסוגיית הפליטים באופן כולל. יש כאן עניין פוליטי ולא הומניטרי".

ח"כ סמוטריץ' קרא לעבר רוזין ושפיר: "אתן נגד המדינה היהודית". רוזין השיבה: "אתה איש קטן ובזוי שחכם על תינוקות. אתה הורג תינוקות".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) קרא לאשר את הבקשה וקרא לעבר חברי הכנסת זוהר וסמוטריץ': "אתם נכנסים כאן בילדים, זאת כשהעם היהודי סבל מאותן רדיפות מאות שנים. הילדים שלנו סבלו". לוי קרא לגפני להעלות את הבקשות של העמותות להצבעה ואמר לו שיש לו רוב, כיוון שהאופוזיציה תתמוך. זוהר השיב לו: "אף אחד לא יעביר כאן הצבעות מעל לראש שלי".

קול אחר השמיע ח"כ רועי פולקמן: "אנחנו צריכים לסמוך על הבקרה המקצועית. לא ניתן לפקפק בה, בגורמים המקצועיים והמוסמכים לכך, הרי באות לכאן המון עמותות. אומרים לנו שדואגים לילדים ותינוקות עלינו להאמין לזה ולאשר את הבקשה. לא ייתכן שנבדוק כל עמותה לאחר שנבדקה זה מכבר ע"י הגורמים המקצועיים".

עם החרפת העימות והצעקות בוועדה, החליט יו"ר הוועדה גפני לקטוע את הדיון והודיע שזה יתחדש על-ידו בשעות אחר הצהריים. הודעה על המועד המדויק תצא בהמשך.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
י
| 23-12-2015 13:44
טוב מאוד!! עוד מאבק למניעת מדינת כל אזרחיה.. אשריכם בצלאל ומיקי המשיכו כך! מחזק ידיכם!!
2
כל הכבוד לך סמוטריץ מגן על המדינה ולא בפעם הראשונה
עליזה | 23-12-2015 15:32
מזל שיש בבית היהודי בן אדם כמוך.
3
סמוטריץ' בא לעבוד. נלחם בשביל כולנו
תמר | 23-12-2015 22:03
4
בזהירות סמוטריץ'. אנחנו בגלות..
אחד מודאג | 31-12-2015 10:23
מישהו במשטר האפל של הבגצטפו כבר תופר משהו.. אז בזהירות אחי. לא לדבר עם נשים. עם אשתך רק בבית. לא לקבל עוגיה מאף אחד. לא לנשק את המזוזה בתכיפות. וה' יהיה איתך בכל אשר תלך.