הרב רבינוביץ' מגיב לביקורת: "אנחנו מחמירים בשלמות העם"

הרב רבינוביץ' מגיב לביקורת: "אנחנו מחמירים בשלמות העם"

הרב נחום רבינוביץ׳ משיב למבקרים את הקמת בית הדין לגיור: "יש המנסים להציג אותנו כמקלים אך למען האמת אנחנו מחמירים. אנחנו מחמירים בשלמות העם ובקדושת העם. ראוי לציין כי זוהי הדרך בה הלכו גדולי הרבנים בכל הדורות"

הרב רבינוביץ': אנחנו מחמירים בשלמות העם
  דווקא אנחנו מחמירים. הרב רבינוביץ' (נתי שוחט/פלאש90)

ראש ישיבת 'ברכת משה' במעלה אדומים הרב נחום רבינוביץ׳, ומי שישמש כנשיא בתי הדין של ״גיור כהלכה״, משיב היום (ג') לביקורות המפונות נגדו ונגד הרבנים שמקימים את בית הדין לגיור שיפעל מחוץ לרבנות הראשית.

הבוקר, הבאנו את דבריו של ראש מרכז ישיבות בני עקיבא וראש ישיבת ההסדר 'אור עציון', הרב חיים דרוקמן, שעמד בעבר בראש מערך הגיור, שתקף גם הוא את היוזמה ואמר כי מהלך שכזה הוא פגיעה בחיי התורה. "אני מתנגד בכל תוקף לכל דבר אלטרנטיבי מתחום התורה והדת לרבנות הראשית, זה הרס חיי התורה בארץ", אמר הרב דרוקמן בריאיון לחדשות 2 online, והוסיף "אני מתנגד לכשרות אלטרנטיבית ובאותה מידה לגיור אלטרנטיבי. אשרינו שיש לנו רבנות אחת שרק בזכותה חיי התורה בארץ יכולים להתנהל כפי שהם מתנהלים".

בתגובה לדברים אומר הרב רבינוביץ' "הקמת בתי הדין החדשים היא מהלך היסטורי שנועד לאחות את הקרע שנפער בחברה הישראלית כתוצאה מהזנחת בעיית מעמדם האישי של עולי חבר העמים לשעבר. הזנחת בעיה זו הובילה גם לכך שאלפי אנשים בישראל חיים חיי זוגיות ללא חופה וקידושין. יש המנסים להציג אותנו כמקלים אך למען האמת אנחנו מחמירים. אנחנו מחמירים בשלמות העם ובקדושת העם. ראוי לציין כי זוהי הדרך בה הלכו גדולי הרבנים בכל הדורות״.

״חשוב להדגיש כי אי התמודדות עם הבעיה לא תעלים אותה אלא תהווה המשך הרס שלמות וקדושת עם ישראל וכי בתי הדין החדשים פועלים מאה אחוז לפי ההלכה" ובסיום דבריו הוסיף "אין לנו ויכוח עקרוני עם הרב חיים דרוקמן ועם רבנים נוספים בציונות הדתית שהובילו מהלכים חשובים דומים בעבר״.

הערב הבאנו בסרוגים, מכתב עליו חתומים עשרות מרבני הציונות הדתית המתנגדים להקמת בית הדין לגיור. בין השאר נכתב במכתב: "זכינו בדורנו לתקומתה של מדינת ישראל. במרכז זהותה היהודית של מדינתנו עומדת הרבנות הראשית אשר ייסד מרן הרב קוק זצ"ל. גיורים פרטיים מהווים פגיעה קשה בממלכתיות, ומערערים את יסודותיה של מדינתנו כמדינה יהודית. מעשים אלו מהווים הפרדת הדת מהמדינה דה-פקטו, והנם עומדים בסתירה לתוה"ק שהיא המבוע היחיד למשנתנו הציונית-דתית. זאת ועוד, גיור קטינים המוני שלא על פי דעת רוב ככל גדולי הדורות האחרונים ובראשם מרן הרב קוק זצ"ל- זהו צעד שאינו מקובל הלכתית על פוסקי ישראל."

בסוף המכתב מצהירים הרבנים "נכיר אך ורק בגיורים אשר עברו תחת ידה ואישורה של הרה"ר והעומדים בראשה. אנו קוראים לכל רבני ישראל מכל המגזרים לעמוד כאחד מאחורי הרבנות הראשית, לאמצה ולחזק את ידיה, לרומם את יהדותה של מדינתנו ולשמור על כללי ההלכה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
איזה עם?
| 11-08-2015 17:59
2
גדולי הדורות יצאו נגד ה'מרא דאתרא'? תמהני.
רק שאלה | 11-08-2015 18:01
הרבנות הראשית היא ה'מרא דאתרא' של מדינת ישראל. איך אפשר לצאת נגדה ועוד להתלות בגדולי הדורות? איך?
3
שלמות העם? לכאורה יוצרים פילוג נוראי
דוד | 11-08-2015 18:54
כבוד הרב יסלח לי... לא זכיתי להבין על מה אתם מדברים... אתם מביאים גוים לפי חלק גדול מהשיטות לתוך העם. יוצריםמויכוח ומחלוקת בציבור המבולבל וקרוע גם ככה... וקוראים לזה מחמירים בשלמות העם... לא זכיתי להבין...
4
רב שלא למד אצל בית המדרש של הרב קוק
משה | 11-08-2015 21:38
מסתסבר שיש בציונות הדתית כל מיני פלגים וזרמים. אבל האמת צריכה להאימר. הרב קוק הוא זה שייסד את הרבנות הראשית. מי שחולק עליה הרי הוא חולק על הרב קוק. כמובן זוהי זכותו ואין איסור בדבר, אבל זה ודאי לא הזרם המרכזי של רבני הציונות הדתית. ואפילו הרב דרוקמן שבדרך כלל לאחרונה לכאורה משתף פעולה עם גורמים מודרניים-מורדניים (משחק מילים) הוא הפעם יצא בחריפות נגד הגישה הזו... ד' ירחם עלינו
5
כבוד הרב הזהו שלמות העם?
אלי | 11-08-2015 22:22
כבוד הרב רבינוביץ האם דרכך מביאה לשלמות העם? אוליי דווקא כשיראו שרבנים כמוך גדולי תורה מתבטלים כלפי ההנהגה הרוחנית של הרבנות הראשית היא שתביא לכבוד תורה ולשלמות העם. גם רבי יהושע ביטל דעתו כלפי רבן גמליאל (ראש השנה פרק ב משניות ח,ט)
6
שקר. כל הדורות דחו מתגיירים בכל הכוח. וידעו מדוע. פשוט שקר גס!
| 12-08-2015 0:34
תוכן
7
עולם הפוך של מושגים:זה נקרא שלמות העם?זה הפיכה ל-2 עמים
עם שלא יוכל להתחתן בתוך עצמו | 12-08-2015 0:56
זה לא חומרה - זה הקולא הכי לא מקובלת שיש
8
הרב רבינוביץ' צודק
דוד מ. | 12-08-2015 2:15
אין מוסד יותר ארכאי ואנטי יהודי מאשר הרבנות הראשית לישראל. אבד עליהם הכלח.
9
כבוד הרב מה עם שלמות התורה בישראל
אלי | 12-08-2015 10:28
כבוד הרב אנני מבין, נכון שאני קטן, אך למדתי במסכת ראש השנה (פרק ב משניות ח ט ביחוד משנה ט )שרבי יהושע למרות שחשב אחרת מרבן גמליאל בכל אופן ביטל דעתו בפני נשיא ישראל ועשה מה שהורה לו רבן גמליאלץ מותר שיהיה מחלוקת, אך צריך לקבל סמכות אחת, והיא הרבנות הראשית. מרן הרב קוק הקים את הרבנות בכדי שיהיה סמכות אחת ולא קהילות קהילות. עוד נקודה נוספת נרויח שהקטנים שבתוכינו כשיראו שכבוד הרב ביטל דעתו בפני הרבנים הראשיים גם הם לא יעיזו לחלוק על רבותיהם.
10
איזה סימן בשו"ע ואיזה מצווה בתרי"ג עוסק ב'שלמות העם'
'שלמות העם' זה דאו' או דרבנן? | 12-08-2015 10:54
אני מחמיר בלא להמציא מצוות בפרט שהמצוות האלו מוטלות בספק ובפרט שהם יובילו לביטול מצוות שכתובות מפורש
11
ל-10 "ככל אשר יורוך" למרות שאתה יודע שהם טועים -
משה | 12-08-2015 16:32
רמב"ן אפי' לאכל בשר חזיר. כיוון שהסנהדרין בלשכת הגזית הם האחדות והשלמות של העם. שלמות ואחדות העם קודמת לקיום מצוות!
12
ל-11, המצאת תורה חדשה?
אודי | 12-08-2015 21:26
מאיפה לקחת את המצווה החדשה הזאת של "שלמות העם" שעוד מבטלת את תרי"ג מצוות???? עקום לחלוטין
13
קדושה וטומאה
משה | 13-08-2015 15:57
כשרוב גדולי הדור מתנגדים למהלך כזה , גם אם יש בו הגיון , זה נגד צווי מפורש - "ועשית ככל אשר יורוך". ומה יש לנו יותר מאשר החיוב ללכת אחרי רוב הפוסקים? אז יש "רבנים" שסניקים עלובים . זו סיבה להיות כמוהם ולפגוע בקדושת עם ישראל? הרי ברור שזהו רק תירוץ עלוב של המאל הדתי הציוני לנסות ולחלל את הרבנות. לא יודע מה ההבדל ביניכם לבין הרפורמים? הם רואים ביהדות דת וגם אתם. אנחנו לא דת אנחנו עם עם קדושה , אבל לכם אין קשר לענין הזה.
14
השאלה איזה עם
צחי | 13-08-2015 16:44
עם ישראלי או עם יהודי