זוכה פרס ירושלים קיבל מיליוני דולרים מנוצרים - סרוגים

זוכה פרס ירושלים קיבל מיליוני דולרים מנוצרים

הרב יהושע פס, יו"ר ארגון נפש בנפש, שיזכה השבוע בפרס ירושלים של עיתון בשבע, קיבל בעשור האחרון מיליוני דולרים מנוצרים אוונגיליסטים בהם המטיף ג'ון האגי. מינה פנטון זועמת

זוכה פרס ירושלים קיבל מיליוני דולרים מנוצרים
  הרב פס מקבל צ'ק מהכומר האגי (צילום מסך)

"נפש בנפש" והכסף הנוצרי

"נפש בנפש" נמצא בין מקבלי פרס ירושלים התשע"ה בכנס ירושלים של העיתון 'בשבע'. "נפש בנפש" מקבל תרומות מנוצרים משנת הקמתו 2002, מהקרן הנוצרית הקרן לידידות ומהכומר, המטיף הפסטור ג'ון האגי וארגונו הכנסייתי. "נפש בנפש" פועל כנגד גדולי רבני הדור שפסקו איסור לקיחת הכספים מארגונים אלו.

תמיהה- לשם מה כפל מערכות ובזבוז תקציבים כפולים, משרדים, צוותי עבודה וכו'? נושא העליה- תפקידה של מדינת ישראל ממשלתה ומוסדותיה הממלכתיים, הסוכנות היהודית.

בשנת 2002 לטיסה הראשונה בהבאת עולים אנגלוסכסים לארץ , קבלו "נפש בנפש" כספים מנוצרים. 500.000 $ מהקרן הנוצרית הקרן לידידות. והמשיכו לקבל לטיסות הבאות. פסיקות האיסור הובאו מיידית בפני הרב יהושע פס מייסד וראש "נפש בנפש".

בשנת 2004 הרב שמחה הכהן קוק שליט"א, רב ראשי ואב"ד רחובות, פנה לרב יהושע פס, העמידו על חומרת לקיחת הכספים והאיסור ללקיחה מנוצרים, הקרן הנוצרית הקרן לידידות. הרב פס הבטיח לרב קוק שלא יקח יותר כספים מנוצרים. כתב הרב שמחה הכהן קוק, לרב פס במכתב מיום כד' בתמוז תשס"ד, " שמחתי גם על שכב' בישר לי בשיחתנו כי אין כל קבלת כספים מארגון של הקרן לידידות בין נוצרים ליהודים ע"י אקשטיין. "

הבטחה לחוד ומעשים לחוד. הרב פס המשיך לקבל כספים מנוצרים.

בשנת 2008 "נפש בנפש" התחילו לקבל כספים מהכומר המטיף הפסטור האגי באירוע השנתי בכנסייתו קורנרסטון. שוב פנה הרב קוק לרב פס בהדגישו את האיסור והסכנה. במכתב מט' בטבת תשס"ח כתב הרב קוק, " הסברתי לו( לרב פס) כי הכוונה נוראה! סוכם מיידית כי לא יקבל יותר כל כסף מנוצרים כאשר מתברר יותר ויותר כי כל כוונותיהם הם לנצר יהודים רח"ל. חייבים גם ליידע את אחינו בני ישראל בחו"ל על מטרת התרומות הללו. ובודאי שיש להתנתק מכל גורמים אלו לחלוטין. אני מאמין כי הרב פאס אכן מקבל את כל האמור במכתב זה. ובעהי"ת הקב"ה המקבל נדחי עמו ישראל יקבצם ולא נזדקק "לחסד לאומים חטאת".

ב 2008 בנוסף לפסיקות איסור קבלת כספים מנוצרים, מהקרן לידידות,מעשרות גדולי רבני הדור יצאו פסיקות איסור קבלת כספים מהכומר המטיף הפסטור האגי, בין הרבנים, הרב שמחה הכהן קוק , הרב יעקב שפירא, הרב אליקים לבנון , הרב שלמה אבינר ועוד.

באלול תשס"ט כתב הרב יעקב שפירא שליט"א, ראש ישיבת מרכז הרב וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, "כב' אמו"ר זצ"ל אסר בשעתו קבלת תרומות מארגונים המוצגים כגופים נוצרים ידידי ישראל (ק.ידידות וכד') והדברים ידועים ופורסמו בעבר, כפי שכתב הרב זצ"ל באגרות חלק ד'. ועכ"כ בנטילת כספים מארגונים בישראל המטיפים לאמונתם, ובדידנו הוי עובדא, שבס"ד סירבנו לקבלם לאחר הפיגוע הנורא בתלמידי הישיבה הי"ד, מהפסטור האגי. בשעתו שוחחתי על כך עם הגר"מ אליהו שליט"א שאמר כי אכן כך יש לנהוג . וביום יח' סיון תשס"ט ישבה על נושא זה הועדה שברה"ר לישראל בראשות הרב יהודה דרעי שליט"א והחליטה כנ"ל שאין ליטול מהם כספי "צדקה".

גדולי ישראל בכל הדורות הזהירו ופסקו נגד קבלת כספים מנוכרים, מנוצרים ושיתוף פעולה עמהם. להלן המוסדות הרבניים והרבנים שפסקו איסור.

הרבנות הראשית לישראל, הבד"ץ, בית הדין של רבני חב"ד, בית ההוראה לענייני ציבור בראשות הרב דב ליאור שליט"א , וועד רבני בנימין.

הרה"ג אברהם שפירא זצ"ל, הרה"ג מרדכי אליהו זצ"ל, הרה"ג שלום אלישיב זצ"ל,הרה"ג עובדיה יוסף זצ"ל. הרה"ג שמחה הכהן קוק שליט"א, הרה"ג יעקב שפירא שליט"א, הרה"ג שלמה אבינר שליט"א הרה"ג יעקב אריאל שליט"א, הרה"ג דב ליאור שליטא, הרה"ג צפניה דרורי שליט"א, הרב איתן אייזמן שליט"א, הרב צבי טאו שליט"א, הרב משה טנדלר שליט"א,הרה"ג שמואל אויערבאך שליט"א, הרה"ג ניסים קרליץ שליט"א, הרב יצחק גולדשטיין שליט"א ועוד.

למרות כל הפסיקות הללו המשיך/ממשיך הרב יהושע פס לקבל כספים מנוצרים. להלן התרומות ש"נפש בנפש" קבלו מהכומר המטיף הפסטור האגי בשנים האחרונות: 2010- 1 מילון $ , 2011 – 900.000 $ 2012 – 550.000 $ , 2013 – 500.000 $, 2014 – 400.000 $.

מה בדבר התבטלות עצמית, כניעה, התרפסות, מרדף לתוך כנסיות? היכן הגאווה הלאומית? היכן הזהירות ובלימת החדירה הנוצרית לכל אושיות חיינו? מה עם בלימת מסע צלב הכסף?

==

מינה פנטון היא לשעבר חברת מועצת עיריית ירושלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
רפש ברפש
| 22-02-2015 15:54
2
ברית המשיחיים המטורפים
יהודה | 22-02-2015 16:11
הלכוד והבית היהודי מצד אחד והאוונגליסטים מצד שני. שני צדדים של אותו מטבע.
3
הרדיפה של גב מינה פנטון
ד״ר דוד הכהן | 22-02-2015 16:29
האישה חולה. מסכנה. לא מכל קשקוש יש מקום לכתבה.
4
הגי לא מסיונר! חסיד אוה"ע
מאיר כהן, ירושלים תובב"א | 22-02-2015 17:50
מדבר שקר תרחק. הגי הוא ידיד ישראל וחסיד אומות העולם הגדול בדורנו. אין מקרה אחד של התנצרות יהודים בכנסיה שלו בסאן אנטוניו טכסס. הגברת הנכבדה שעשתה קריירה מרדיפתו נראה ותביא מקרה אחד של פעילות מסיונרית שעשה ג'ון הגי! אני מכיר אותו 30 שנה, לא קבלתי ממנו פרוטה ויש לי הכרת הטוב עצומה כלפיו בעבור כל פעולותיו בוושינגטון בסנאט ובקונגרס למען מדינת ישראל. אנשיו ותומכיו יוצאים לכל האוניברסיטאות בארה"ב להגן על ישראל והיהודים. יש לנו שפע אויבים מדוע להתגולל בעלילות שווא על ידידינו.
5
זוכה פרס ירושלים קיבל מיליוני דולרים מנוצרים
מינה פנטון | 23-02-2015 0:23
תגובה ל4- מאיר כהן הלא תבוש? בשנת 2007 הגעת לישיבה לבית הרב שמחה הכהן קוק, רבה הראשי של רחובות, ביחד עם "הרב מטעם" אריה שונברג. ליווית אותו בשם הכומר המטיף הפסטור האגי לנסות ולהכשיר אותו. בישיבה נכחו, נציג לב לאחים, זאב שטיגליץ, תחקירניות, סילביה סואסתר ואלן הורוביץ ואנוכי. כל אחד מן הנוכחים העלו עובדות קשות וחותכות. לרב מטעם לא היה כל מענה, הוא היה מאוד נבוך. הרב קוק סיכם , נחרצות -איסור לקיחת כספים ושיתוף פעולה עם האגי. מאז נוסף חומר רב. מספיק הוידאו בו מכריז הפסטור האגי על בית המקדש הנוצרי, ומתאר את התור הארוך מרחוב בן יהודה של מלכים, ראשי ממשלות, שרים ועוד (גם שכמותך ביניהם) הבאים להשתחוות לבן הנגר...
6
זכותו המלאה לקבל כסף מחסידי אומות העולם.
מאיר | 24-02-2015 22:34
יש רבנים המתירים
7
יש לך קושיות על עיתון בשבע?
נדביה | 01-06-2015 22:05
הרי הם ידידים טובים של הכסף הנוצרי ובמקום מושבו של הרב מלמד בהר ברכה מארחים אותם השוחד יעוור ויסלף ה' ירחם וישמרנו