רבני 'הגוש': בהר המור יכולים להתחיל לרקוד - סרוגים

רבני 'הגוש': בהר המור יכולים להתחיל לרקוד

הביקורת על שיריון אלי אוחנה מגיעה גם מצד רבנים בוגרי 'הגוש' שמכנים את המהלך "כשל ערכי שיביא לבריחת מצביעים" ואומרים כי במפלגה של הר המור יכולים להתחיל לרקוד

author-image
רבני 'הגוש': בהר המור יכולים להתחיל לרקוד
  בהר המור יכולים להתחיל לרקוד. הרב נבון (יח"צ)

הטלטלה במגזר הסרוג בעקבות שריונו של אלי אוחנה ברשימת הבית היהודי לכנסת, חוצה את הגוונים של המגזר, כשגם במחנה הליברלי יותר של הציונות הדתית נשמעת ביקורת לא קלה על המהלך.

הרב אמנון בזק, ר"מ בישיבת הר עציון (הגוש), כתב הבוקר בדף הפייסבוק שלו "הבחירה לשריין מקום לאלי אוחנה היא כשל ערכי", הרב בזק הציע בעבר לשריין מקום למשה סלומון, גם הוא בוגר ישיבת הר עציון, אותו הגדיר "פעיל חברתי אמיתי שזכה להישג מרשים בפריימריז, על מנת למלא את החלל החסר של נציג מן הפריפריה".

על השיריון של אוחנה כתב הרב בזק: "לאן נעלם אפוא השיקול הערכי, כאשר במקום לבחור בדמויות כאלה מעדיפים 'סלב' בעל רקורד מורכב, שתרומתו המרכזית למדינת ישראל הייתה שער (בלתי נשכח) לרשת אוסטרליה? קשה להשתחרר מן הרושם, שהמרוץ אחרי המנדטים הפך לאובססיה. הסקרים מציגים הישג נאה, אך מסתבר שעם האכילה – שלא לומר הבולמוס – בא התיאבון, וכשפועלים כך, עלולים לאבד את שיקול הדעת."

"ספק האם באמת יש בשריון זה פוטנציאל אלקטורלי גדול, אך גם אם היה כזה, הפער בין השיקול האלקטורלי לשיקול הערכי במקרה הזה בעייתי לא רק מצד עצמו, אלא גם משום שבסופו של דבר הוא יכול לגרום לבריחת מצביעים שיתקשו להשלים עם סולם ערכים זה" סיכם הרב בזק.

בוגר נוסף של הר עציון, הרב חיים נבון, פרסם דברים קצרים יותר בדף הפייסבוק שלו: "נאלץ להצטרף לביקורת החריפה על שריונו של אלי אוחנה ברשימת "הבית היהודי". רוצים להגדיל את ייצוגם של חילונים וספרדים? מצוין. קחו חילוני ספרדי שיש לו רקורד של עשייה ציבורית, ושיהיה פרלמנטר מוצלח. ודאי יימצא אלי בן דהן בלי כיפה. ודאי יימצאו רבים כאלו.

הצעד הזה מזלזל בציבור שאליו הוא מיועד. כביכול, רק סלבריטאי-כדורגל יהיה אטרקטיבי בעיניהם. חוששני שבנט קיבל כאן עצת חושי הארכי. אם השריון הזה יאושר, בהר המור ובמפלגתה "יחד" יכולים להתחיל לרקוד."

ומה עם שמירת השבת?

גם רב קבוצת יבנה, הרב אילעאי עופרן, בוגר ישיבת מעלה גלבוע, הצטרף גם הוא לביקורת והפעם על שיריונו של אדם ש"בנה את הקריירה שלו כולה, מראשיתה ועד סופה על חילול שבת בפרהסיה. בגלל העובדה הזו, ורק בגללה, הוא מוכר בכל בית בישראל. לא מדובר בעוד שיתוף של יהודי חילוני ברשימת הציונות הדתית. המפעל הציבורי שאיתו הוא מזוהה יותר מכל, מפעל חייו, הוא אימפריה ציבורית של חילול שבת ע"י מאות אלפי יהודים בכל שבוע. העובדה שהדבר הזה אינו צורם כמעט לאיש – היא התהליך המטריד ביותר שעובר על הציונות הדתית. "

"המחשבה, שמתוך מוסד ציבורי המחלל ורומס את קודשי ישראל, פשוטו כמשמעו, יכולה לצאת הנהגתו של הציבור הדתי – מעוררת את השאלה הנוקבת – באיזו דת בדיוק מדובר?"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
רבני הגוש: בנט ממשיך בנקודה בה אתם התחלתם!
יוחאי | 27-01-2015 12:57
נוצר תאנה יאכל פריה.
2
הם ממש בוכים בהר המור
ישראל | 27-01-2015 12:58
הם לא רוצים להיות צודקים . אין להם עניין לשמוח לאייד. הם רק עצובים שמפלגה כ"כ חשובה איבדה את ערכיה הבסיסים..ממש עצובים על כך.. נעדרי כל שמחה. מתוך היכרות
3
מתי תודו כן שהרב טאו ה"חשוך" ידע לראות יותר טוב מכם...
הלל | 27-01-2015 13:02
4
לא רוקד
יצחק | 27-01-2015 13:12
האמת זה היה צפוי, וזה כל כך עצוב לי, אתם כל כך נאיבים שזה מוציא לי את החשק לרקוד יחד יחד. אבל העיקר קלוגהפט יצליח תוך זמן להפוך את זה לאידאולוגיה והרבנים יברכו וזה הכי מצער...
5
פשרה לבחור בברוך דגו
| 27-01-2015 13:16
גם אתיופי וגם שחקן עבר
6
בנט הפסדת גם את הקול שלי
ענבל | 27-01-2015 13:54
בנט הפסדת גם את הקול שלי
7
אולי בהר המור ילמדו מהגוש להיות מאוזנים?
נתי | 27-01-2015 13:55
למה רק רבני הגוש יכולים גם למתוח ביקורת על גוף שלכאורה הם מזוהים איתו? מתי נשמע פעם אחת מישהו כמו הרב אבינר או הרב טאו שתהיה לו ביקורת מסוג כזה? למה רק בגוש מגיבים באופן ענייני ולא בחלוקה שטחית של טובים/רעים?
8
תאמינו לי בצלאל סמוטריץ הרבה יותר גרוע מאלי אוחנה
הנחשים הכי מסוכנים | 27-01-2015 14:11
שראיתי שבצלאל סמוטריץ בבית היהודי הבנתי עד כמה המפלגה הזו איבדה את דרכה המוסרית ואין ברירה אלא לחפש מפלגה אחרת
9
אוחנה
הניה | 27-01-2015 14:27
בושה הפסדת את כל קולות משפחתנו
10
צביעות והתחסדות
ישעיהו | 27-01-2015 16:20
תסבירו לי מה ההבדל בין ינון מגל לאוחנה? ינון מגל התפרנס משמירת שבת? ההבדל הוא פשוט, הציבור הדתי לאומי האליטיסטי, בפרט זה מה"גוש" שנזכר עכשו להעביר ביקורת, לא מסוגל לשאת דמות של מזרחי כדורגלן שמבחינה תרבותית לא שייך בכלל לציבור הזה. לעומת זאת את ינון מגל הוא נושא על כפיים כי מבחינה תרבותית הם נמצאים באותה סקאלה. בקיצור, גזענות במסווה של ערכים. לשם גילוי נאות, אני לא מתלהב מהשיריונים לא של אוחנה ולא של ינון מגל, אבל הזעקה שיצאה עכשו היא התחסדות מהסוג הגרוע ביותר.
11
שנאתו של הרב נבון להר המור העבירה אותו על דעתו...
ישי | 27-01-2015 22:20
הרב נבון פשוט "נאלץ" להביע מחאה נגד מינוי של אוחנה...כמעט וכל מה שמפריע לו זה רק שבהר המור ישמחו... איזה רשעות ושנאה.....
12
כשל לוגי תגובה ל 10
מרוקאי אדוק | 28-01-2015 13:56
אם המניע לביקורת הוא גזעני- כיצד תוסבר העובדה שרוב המאוכזבים (ע"פ סקר שפורסם באתר זה) שוקלים להצביע לאלי ישי, על שלושת מובליה הספרדים של מפלגתו?
13
עת שלום בין הרבנים
יצחק | 28-01-2015 15:15
העולה מהאמור בכתבה- רב המשותף על המפריד בין הרבנים ה'הליברלים' לרבני 'הקו'. אחרי קיתונות הלגלוג ששפכו הרב בזק ואחרים על ה'חרד"ל' מתברר השיקול הערכי כה חשוב להם וכן כבוד השבת והוויכוח הינו רק היכן עובר הגבול. ייתכן שהם שימשו כלי בידי פוליטיקאי ציני ויחצני"ו לשסות אוהבי ה' אלו באלו? דומני שהמרצע יצא מהשק, הכיוון ברור, וזה הזמן להתנער ולהתאחד להשמעת קול גדול לתבוע עלבונה של תורה ונושאיה
14
רב שלא רואה למרחוק את המהלך של בנט, לא אוכל ללמוד ממנו
חיים | 29-01-2015 14:54
על עניני כלל ישראל, כיוון שדעתו בעניין מאוד קצרה.