יבואנית המזון והטואלטיקה, חברת שסטוביץ', המחזיקה במותגים פופולריים כמו פלמוליב, ברילה, קולגייט ועוד מותגים מוכרים הנמצאים כמעט בכל בית בישראל, הודיעה לקמעונאים על העלאת מחירים נוספת.
לפני כחצי שנה, ייקרו חברת שסטוביץ' את מחיריהם על מוצרי הטואלטיקה ובניהם משחות השיניים של קולגייט וסבונים מבית פלמוליב, זאת במקביל לייקור הפסטה מתוצרת ברילה.
הם העלו את המחירים בין 5% ל-15%, עתה מגיע סבב התייקרויות נוסף, הפעם של מותגים אחרים ולא פחות בסיסיים בסל שלנו: אורז, אטריות ורטבים של המותג "מסטרשף" שירשמו עלייה של קרוב ל-10%, שוקולד מבית צ'וקוטה שיתייקר אף הוא בשיעור דומה, ושימורי טונה תחת המותג ריו מארה, שיתייקרו בכ-12% ועוד.

בהודעת החברה נמסר כי מדובר בעלייה נקודתית בלבד ועל חלק קטן מהמוצרים והסבירו כי העלייה היא כתוצאה מההתייקרויות הכבדות שהחברה סופגת מזה זמן רב.
חלק מטענות החברה נכונות, אך רוב המדדים העדכניים מצביעים דווקא על ירידה בכמה מרכיבים בשרשרות הייצור והשינוע: ירידה במחירי חומרי הגלם וגם ירידה במחיר ההובלה הימית.
בגל העליות הקודם פנו חלק משרי הממשלה ליצרנים וליבואנים וביקשו מהם להימנע מהעלאת מחירים, כשברקע הדברים עמד איום מרומז של הפעלת כלים מרסנים במידה שלא ישעו לבקשתם. עתה נדמה כי ממשלת המעבר החלשה, שידיה כבולות, מזמינה את היצרנים והיבואנים להעלות מחירים.
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים