ועדת השרים לענייני פנים, שירותים, תכנון ושלטון מקומי בראשות שרת הפנים, איילת שקד איפשרה היום (א') את קידום התוכנית להרחבת דרך מס' 437 בין חיזמה לענתות לדרך דו מסלולית דו נתיבית כולל נת"צ.

הדרך בעלת חשיבות למערך התחבורה בעיר ירושלים וסביבתה, ומציעה שיפור של תשתיות התחבורה הציבורית, תוך עידוד השימוש בתחבורה הציבורית בכניסה לעיר וביציאה ממנה לבנימין. קידומה של התכנית ישפר את הבטיחות בקטע הכביש ויאפשר את נפחי התנועה הגדלים החזויים בכביש. בהקשר זה ניתן לציין כי מדובר בקטע של דרך 45, אשר מתחבר לדרך קיימת ביו"ש ואשר לאחרונה אושרה לה תכנית הרחבה.

שרת הפנים, איילת שקד: "בשורה לתושבי יו"ש. לאחר קיפאון ממושך בממשלות קודמות, אני שמחה לשחרר את הפקק ולהתניע את תכנון הכביש שיסייע לתושבי בנימין להגיע לירושלים ולחבר את תושבי יו"ש למערך הכבישים הארצי תוך קידום פתרונות תחבורה ציבוריים"

שקד. צילום: עודד קרני

מעכשיו: ערים יותר צפופות

באותה ישיבת ועדת השרים אושרה גם העלאת הצפיפויות בערים בישראל כמו בערים גדולות בעולם. המשמעות: צמצום השימוש ברכב, התניידות נוחה יותר והקטנת זיהום האוויר בעיר.

צפיפות המגורים בישראל נמוכה יחסית לערים באירופה ובארה"ב ועומדת על 8,565 נפש לקמ"ר בתל אביב, 7,186 בירושלים ו-4,346 בחיפה, כאשר צפיפות המגורים הממוצעת באתונה לדוגמא, גבוהה מהצפיפות הממוצעת בירושלים ובתל אביב פי 2 ויותר, של פאריס פי 3 ושל ברצלונה פי ארבע.

תל אביב (צילום: מתניה טאוסיג/פלאש 90)

אישור העדכון הינו מהפכה תכנונית וסביבתית ויש לו השפעה ישירה על איכות החיים העירונית. צפיפות גבוהה יותר מהווה תנאי סף לכניסת שירותים עירוניים רבים ומגוונים יותר בתחומי שכונת המגורים בהם מוסדות שונים ותחבורה ציבורית איכותית, מעודדת הליכה ברגל ורכיבה על אופניים. כך למשל צפיפות של 30,000-20,000 נפש לקמ"ר מהווה הצדקה להקמת מערכות תחבורה מסילתיות ומאפשרת צמצום השימוש ברכב מוטורי, התניידות נוחה והקטנת זיהום האוויר בעיר.