פרשת בשלח: החלמה מקורונה, מבצע יונתן וקריעת ים סוף, האם הדין ביניהם שווה?
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
בהלכה לקראת פרשת בשלח דן הרב בן מנחם האם מי שמגיע היום לים סוף צריך לברך שעשה ניסים לאבותינו במקום הזה? והאם הלכה זו שייכת במי שטס מעל ים סוף וראה אותו מקצה לקצה?
משאלות אלו עובר הרב בן מנחם לשאלה האם מי שחלילה אושפז כתוצאה ממגפת הקורונה ומצבו הדרדר עד כדי שבדרך הטבע לא יכול היה להחלים, ובכל זאת החלים צריך לברך שעשה לי נס במקום הזה?
וכדי להכריע בה מביא דוגמה מברכה זו אצל מי ששרד את מחנות ההשמדה והגיע לראותם, או אצל מי שניצל במבצע יהונתן וחזר לאותו נמל תעופה.
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
משה אהרון
אז ישיר משה דואר נכנס משה אהרון <hoomoshev@gmail.com> 14:40 (לפני שעה) אני בס"ד. אז ישיר משה =================== וכי לא היה ראוי לאור גודל המעמד. שלשון השירה ייכתב דווקא בלשון הווה. אלא שאבי הנביאים נוסק בעיני רוחו...
אז ישיר משה דואר נכנס משה אהרון <hoomoshev@gmail.com> 14:40 (לפני שעה) אני בס"ד. אז ישיר משה =================== וכי לא היה ראוי לאור גודל המעמד. שלשון השירה ייכתב דווקא בלשון הווה. אלא שאבי הנביאים נוסק בעיני רוחו גם אל השירה השלמה שירת הגאולה השלמה. בגאולת הקץ ובבניין בית שלישי שנאמר " "מקדש ה' כוננו ידך" ו"מכון לשבתך פעלת". הנה כי כן שירת הביניים של יציאת מצרים היא אך פתיח לשירת הגמר של הגאולה השלמה. לפיכך פתח : ב"אז ישיר משה" לרמז גם לעתיד לבוא שאזיי ישיר משה את שירת הגאולה השלמה. ועתה שערו בנפשכם גודל המחזה. משה מרים מטה לבקוע את מסתרי ים צפונות התורה. להופכה לנחלת כל האדם. אליהו מברך ברכת כהנים ומשיח תוקע בשופר גדול. להפוך את העולם -לאחד של ה' אחד ושמו אחד. לרפואתה של אותה העלמה
המשך 15:51 29.01.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון
בקיעת ים סוף - ים התורה ==================. נאמר : "וְאַתָּה הָרֵם אֶת-מַטְּךָ, וּנְטֵה אֶת-יָדְךָ עַל-הַיָּם--וּבְקָעֵהוּ; וְיָבֹאוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל בְּתוֹךְ הַיָּם, בַּיַּבָּשָׁה. . ונאמר : "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים". ...
בקיעת ים סוף - ים התורה ==================. נאמר : "וְאַתָּה הָרֵם אֶת-מַטְּךָ, וּנְטֵה אֶת-יָדְךָ עַל-הַיָּם--וּבְקָעֵהוּ; וְיָבֹאוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל בְּתוֹךְ הַיָּם, בַּיַּבָּשָׁה. . ונאמר : "ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים". וכי למה נמשלה התורה למים . ודעת תורה לים . והים שנבקע קרוי :"ים סוף". אלא שלסוף - לעתיד לבוא בגאולה השלמה. גם התורה "נבקעת" כים סוף. ובני ישראל כולם יתהלכו בה כהתהלך כל אדם ביבשה. עד כי דעת ה' תרבה כל כך עד שבני ישראל והתורה יהיו ל"אחד" . שבני ישראל יהיו שלמים עם התורה . משל מכסים הם את התורה כמים המכסים את הים . משה אהרון
המשך 10:28 29.01.2021שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר