המתווה המסתמן: אלו המגבלות להפגנות ותפילות - סרוגים

המתווה המסתמן: אלו המגבלות להפגנות ותפילות

שרי קבינט הקורונה הגיעו להסכמה על מתווה אחיד לתפילות והפגנות, שיוכלו להיערך רק בשטח פתוח ובקבוצות של עד 20 איש. כל המשתתפים יידרשו להיות במרחק של עד 1000 מטר מהבית

המתווה המסתמן: אלו המגבלות להפגנות ותפילות
  (צילומים: יונתן זינדל, אוליבר פיטוסי\פלאש 90)

עם פתיחת הדיון בקבינט הקורונה, בו צפוי להתקבל הכרעה סופית לגבי הידוק הסגר, השרים הגיעו היום (רביעי) לסיכום על מתווה אחיד לקיום תפילות והפגנות.

לפי המתווה, יותר לערוך תפילות והפגנות רק בשטח פתוח, ובקבוצות של עד 20 איש. המשתתפים יוכלו להשתתף בתפילות והפגנות רק במרחק של עד 1,000 מטר מהבית שלהם – זאת בהתאם לתקנות הסגר שנכנסו לתוקף כבר בשבוע שעבר.

בשלב הזה עדיין לא התקבלה החלטה מתי המתווה החדש ייכנס לתוקף. במהלך הדיון נרשם וויכוח בין חברי הקבינט האם המגבלות החדשות ייכנסו לתוקף באופן מיידי, יחלו רק ביום שישי הקרוב או ימתינו עד אחרי יום כיפור – זאת על מנת לאפשר את קיום התפילות בבתי הכנסת בהתאם למתווה של ראש השנה.

עוד באותו נושא

"לסגור באופן מיידי את בתי הכנסת, גם ביום הכיפורים"


34

בנוסף, השרים דנים כעת על החמרות נוספות בסגר המוכרות לנו מהגל הראשון, לפיהם: אין יציאה מהבית למעט מרחק של 1,000 מטר, התחבורה הציבורית תצומצם כמעט לחלוטין, אך הסופרים והמכולות יישארו פותחים כל העת. בנוסף, המסעדות יישארו סגורות למעט משלוחים, צמצום מקומות עבודה במגזר הפרטי למעט עובדים חיוניים בעלי היתרים.

לגבי סגירת נמל התעופה בן גוריון ייאסרו טיסות יוצאות, אך נשקלת אפשרות להתיר דווקא טיסות נכנסות. מרבית מהשרים חושבים שאין מנוס מצמצום לחלוטין של הנוכחות בבתי הכנסת וקיום ההפגנות אחרי יום כיפור, אך זה לא עתיד לעבור בקלות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מישהו שם התחיל לקבל שכל..
ערן | 23-09-2020 15:31
אני לא נגד הפגנה או תפילה, וגם לא נגד לעבוד - אבל את מה שמחליטים עכשיו היה צריך לעשות בתחילת אוגוסט. כרגיל אצלנו עושים מחטף רק כשכבר אין ברירה.
2
למה כל ההחלטות...
יגאל | 23-09-2020 15:49
למה כל ההחלטות של ממשלת נתניהו הפחדנית והמתחנפת גורמת שגם נאכל את הדגים הבאושים,גם נוכה 70 מלקות וגם נגורש מהעיר. תמיד באסה מקסימלית וכיף מינימלי.בחיים לא תשביעו את רצון הדתיים.אין להם את מנגנון הסיפוק.הם החמוצים האמיתיים.
3
ובנתיים
המעניש | 23-09-2020 17:11
התפלגות אחוז הבדיקות החיוביות לנגיף הקורונה מלמד כי המצב בקרב הנבדקים החרדי גרוע פי כמה וכמה מאשר בציבור הכללי. על פי הנתונים במגזר הכללי 9.7% מאומתים אצל החרדים 26% (קורונה) (מאתר KIKAR)