סופסוף נמצאו האשמים במשבר הקורונה - סרוגים

סופסוף נמצאו האשמים במשבר הקורונה

מה שאנחנו מצפים מהנהגה, בעיקר כזו שנרקחה בעטיו של משבר, שתפשיל שרוולים תיכנס לעובי הקורה וגם תעמוד מול הציבור ותגיד ביושר שלמשבר הזה אין נוסחת קסם, ולא הטחת האשמות ובריחה מאחריות

סופסוף נמצאו האשמים במשבר הקורונה
  (צילום: אולביה פיסטוסי/ פלאש 90)

כולם יודעים שאנחנו במשבר רפואי וכלכלי עמוק, אבל אולי עמוק ממנו הוא המשבר המנהיגותי והחברתי, שניזונים זה מזה.

הקורונה תפסה אותנו עם המכנסיים למטה. היא הגיע לאחר שלוש מערכות בחירות שלא באמת הוכרעו והולחמו לממשלת חירום לאומית, שמתחילתה, על אף שהאמתלה הייתה קורונה, היה נראה שזה היה רק תירוץ למירוץ לכורסאות עור הצבי. קבינט הקורונה הוקם באיחור רב, שלא לדבר על קבינט הפיוס הלאומי שלא נראה באופק.

עוד באותו נושא

מקורבו של נתניהו: הציבור אשם במצב


7

המשבר לא בער לאף אחד, וכל הדרך נתניהו ניסה להרוויח נקודות פוליטיות. אבל רמת הניתוק שנראית לאחרונה, היא באמת שלא מתאימה לאיש שיש לו חושים פוליטיים חדים מאוד והוא קשוב, לפעמים יותר מידי לרחשי הציבור.

אין בעיה לטעות, בטח שלא במשבר כזה חמקמק והפכפך. עם וירוס שאנחנו רק לומדים אותו, אבל נראה שמתקיים בנתניהו מה שאמר עליו ראש האופוזיציה דאז "ראש הממשלה ששקוע עד צוואר בחקירות אין לו מנדט מוסרי, ציבורי לקבוע דברים גורליים כל כך למדינת ישראל, כי קיים חשש שהוא יקבל החלטות על בסיס האינטרס הפוליטי שלו ולא על בסיס האינטרס הלאומי".

דוגמה לנחישות והתייצבות למערכה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

כן ראש האופוזיציה הזה היה נתניהו בעצמו. מה חושב נתניהו אפשר ללמוד ממקורביו, התירוץ הפעם שבנט, האיש שמציג תכנית אופרטיבית שנשמעת ונראית מצוין, שמתייצב לענות על שאלות הציבור מאז תחילת הגל הראשון ועד עכשיו, עם תכניות מפורטות, עם ירידה לשטח ויציאה מחוץ לקופסה- הוא האשם, כך מהדהדים בסביבת נתניהו. בגלל שהוא עושה פוליטיקה (ושאר הפוליטיקאים עושים חמוצים), בגלל שהוא דחף לפתוח את המשק, כן וגם התנה את זה במערך בדיקות והקמת צוותי "התנפלות", על מוקדי נדבקים ועוד תכניות שהוא פרט אותן היטב.

נתניהו מוביל או מובל?

ובכלל אם בנט הוא זה שלחץ, אז נתניהו הוא הלחיץ? איזו מין מנהיגות זאת? ראש הממשלה ששולט כאן עשור מאשים את זרועות החוק, שהוא זה שחולש עליהם – שהם קשרו יחד קשר להפיל אותו, לזה התרגלנו, אפשר גם להבין את טענתו לאור העברות שחלקן באמת מורכבות ובלעדיות, אבל עכשיו זה בנט אשם במחדל הקורונה? מועצת יש"ע (ובנט) באי החלת הריבונות עד כה? ועכשיו הגענו לשיא חדש, כששלח את איש אמונו נתן אשל להאשים את הציבור בכך שלא שומר על ההנחיות – שהוא זה שאשם במחדל? או במילותיו של בן אהרון שביטה את הניתוק של מפא"י: "צריך להחליף את העם".

ונתניהו כמובן לאחר שכדור השלג שזרק התגלל התנצל אמש על דברי מקורבו בבוקר, אשל, האיש המיוחד לשליחויות מהם אפשר להתנער, מעביר את המסר, ונתניהו מנקה באלגנטיות.

נתן אשל, (צילום: פלאש 90)

אז בואו נגיד שהציבור לא שומר על ההנחיות, כי לא שידרתם אמון, כי החלפתם באמצע משבר את כל הסגל במשרד הבריאות, כי לא שמרתם על ההנחיות של עצמכם, כי העברתם כאן אווירת סוף קורונה, כי לא לקחתם אחריות, כי התעסקתם במשפט של ראש הממשלה, בחלוקת תיקים מנופחת, בהשמצות של הש"ג- ליצמן על מנכ"ל משרדו דקה לאחר שעזב ועל ראש הממשלה שהבהיל את הציבור ועשה פוליטיקה.

כי כמו שאמר אתמול יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור: נתניהו כאדם פוליטי ובמחלוקת, החליט לנהל את המשבר מה שיצר חוסר אמון ופוליטיזציה של הקורונה. ולא כמו מערכה אותה בכלל צריך לנהל פרויקטור למשבר ולצידו איש הסברה בלתי תלוי. זה המצב שאמור היה להיות.

כי היה חשוב להוסיף עוד כמה שקלים החזרי מס וכסף למעון החליפי על חשבון הציבור שנאנק. כשעסוקים באלו, לא מתעסקים בדברים האמתיים. כשלא משחררים ולא ממנים את ראש רח"ל- ראשות החירום הלאומית שתוביל את המהלכים, רק כדי שנתניהו בעצמו יוכל לקצור את הרווחים לבד, אז הנה גם ההפסדים מתגלגלים לפתחו. אז עכשיו עסוקים בסביבתו להדוף את הכשלונות ולהטיל על כל מי שבסביבה. מנהיגות משכמה ומעלה. מי הבא בתור? ישראל כ"ץ באוצר ויולי אדלשטיין בבריאות, עליהם יגלגל נתניהו את האחריות?

או שיציע לבנט להיות פרויקטור בלי סמכויות כדי להטיל עליו את המשבר?

זאת לא מנהיגות וזה ניתוק ואי ניהול משבר. נתניהו הוא מנהיג ענק שהוביל את ישראל במשך יותר מעשור להמון הישגים, אבל הוא נשאב לפוליטיקה קטנה, ומנסה רק להסיר ממנו את הכתמים ולהטיל אותם על אחרים במקום להפשיל שרוולים ולהיכנס לעובי הקורה ולטפל במשבר המסובך הזה.

זו גזרה שלא ניתן לעמוד בה, לבקש מפוליטיקאי שלא יעשה פוליטיקה, אבל מצופה שבצד הפוליטיקה תהיה גם עשייה למען הציבור, נראה שהיחס בין הפוליטיקה הצרה, לבין פעילות למען הציבור, התמהיל רע מאוד ונוטה לטובת האינטרס האישי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
ראש ממשלה עלוב נפש שנבחר על ידי עלובי נפש
צוללת סגולה | 09-07-2020 13:17
אין מה לצפות ממנו
אני מוכן להישבע שביבי רצח את ארלוזורוב !!!
ביבי המתוק והנחמד | 09-07-2020 15:41
השנאה שבין יהודים לכמעט יהודים גרועה משנאת עמלק לעם ישראל. הכנסת היא ''בית השנאה'' הגדול ביותר בעולם. כל הקללות שבין אדם לאדם, צמחו בכנסת. כמות הרעל והארס לימין ולדת יכולה לפוצץ חצי מכדור הארץ. הקב''ה שלח לנו מנהיג נערץ כמו בנימין נתניהו. יישר כח לבורא. ויאריך ימיו של ביבי על כסא ממלכתו. ויתפגרו שונאיו וכותבי פלסתר נגד ימוגו כעשן
קרונה
SHALTIEL-5G | 09-07-2020 15:38
מה שאתה אומר על אחרים זה אתה
2
ביבי נכשל בכל פרמטר וצריך ללכת הביתה
סיפוח-כבר-ביום-ראשון | 09-07-2020 14:05
ביבי נכשל בכל פרמטר וצריך ללכת הביתה
למאיר גל: יש רבים וטובים ממנו
סיפוח-כבר-ביום-ראשון | 09-07-2020 15:20
בתי הקברות מלאים בכאלו שלא היה להם תחליף... ביבי עושה היום הרבה יותר נזק למדינת ישראל מאשר תועלת
לא הגזמת? יש לך...
מאיר גל | 09-07-2020 14:31
לא הגזמת? יש לך מישהו אחר? עם בכיין.
3
נתניהו פשוט לא יודע איך לא יודעים
צחי | 09-07-2020 14:17
ובאי הידיעה הקשה של הקורונה הוא אינו יודע איך לתפקד בתחילה הוא זכר מה שלמד בסטטיסטיקה עכשיו צריך ללמוד מנהיגות וענוה ואת זה הוא לא יודע היכן לומדים
4
יושר רבותי יושר
יהודי | 09-07-2020 14:20
היא אומרת זאת אך האזרחים לא רוצים לשמוע.................
5
אמת, זה שנכנסים...
עמיחי | 09-07-2020 15:02
אמת, זה שנכנסים לסגר שני זה שערוריה. ויש עוד הרבה שערוריות. אבל עדיין אין תחליף לביב. הכותב אוהב את בנט. אבל בנט הוא ליצן - יש לו את כל החסרונות של ביבי פי 10 רק שאין לו גרם של כשרון, מה שיש לביבי הרבה. אז תפסיקו להריץ את בנט המטומטם אך ורק בגלל המחנאות הפרימיטיבית שלכם. תדרשו מביבי להיות יותר טוב
6
אצביע שוב לליכוד רק אם ביבי לא יעמוד בראשו
משה | 09-07-2020 15:29
אצביע שוב לליכוד רק אם ביבי לא יעמוד בראשו. יש שם שורה של אנשים שראויים לעמוד בראש (כץ, סער, דיכטר, ברקת). (Enough is enough (is enough
יאירוש את אוריך - זה אתם?
משה | 09-07-2020 17:26
תגובה אופיינית לאוהדי ביבי - התלהמות וחוסר ענייניות. ככה המדינה נראית היום תחת ביבי
איש לא מעונין בקול שלך
לך הביתה | 09-07-2020 16:30
אתה חושב שבשביל הקול שלך צריך להזיז את ביבי ? למה מי אתה ? את מי מענינת דעתך אנחנו רוצים את ביבי !!!!! אתה יכול להצביע לליברמן
7
נתניהו בכלל לא...
כמעט מדוייק | 09-07-2020 15:37
נתניהו בכלל לא מנהיג. הוא יחצן ופריזנטור. הוא לא הוליך אותנן לשום מקום, לא קבל שום החלטה משמעותית, ובאופן כלל עסק כל הזמן בקריאת סקרים והתכוננות לבחירות הבאות. שיעלם מחיינו סוף סוף, איש לא יבין איך חדל אישים שכזה נחשב למשיח של הימיו.
8
נתניהו עסוק היום...
הדתי המתפכח | 09-07-2020 16:10
נתניהו עסוק היום כמו בכל יום בנתניהו ..... איך לקבל החזרי מס ...... שיפוצים בבית בקסריה .... איך למנוע את חקירת פרשת הצוללות .... איך להרוס את המשטרה , הפרקליטות ובתי המשפט הכל כדיי להתחמק ממשפטו .... וכן אם אפשר להתחמם באור הזרקורים הוא יהיה שם רצוי לבד .... ואם הכל מתמוטט אז הוא איננו , לא אשם , לא אחראי .... וברור שכל החלטה שלו היא פולטית/משפטית ולכן לא נתן לצבא ובנט לנהל את המשבר .... חס וחלילה אולי יפסיד כמה קולות בבחירות הקרבות .... בואו נקווה שיפסיד הרבה , ונצביע לבנט , מישהו שאכפת לו מאיתנו .
9
ביבי עד היום...
Hs | 10-07-2020 10:34
ביבי עד היום מאוד הערכתי אותך כאדם, כאישיות, כמנהיג, אני ימני בדם. היום הבנתי שאתה באמת צריך ללכת הביתה, אתה נטל על העם, אתה לא אמין, אתה רודן.
הוא חלאה. פשוט...
ינאי | 10-07-2020 13:19
הוא חלאה. פשוט וזהו