ממחר - שביתת ענק: אלו השירותים שלא יפעלו - סרוגים

ממחר – שביתת ענק: אלו השירותים שלא יפעלו

עשרות שירותים לא יינתנו החל ממחר ועד להודעה חדשה בעקבות שביתת ענק בשירותים החברתיים. בארגון העו"סים מבטיחים: "נצא לשביתה שכמוה לא נראתה פה עד היום"

ממחר - שביתת ענק: אלו השירותים שלא יפעלו
  (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

הבטיחו ומקיימים.

החל ממחר ועד להודעה חדשה, תחול שביתה של כלל השירותים החברתיים. מדובר בשביתה החברתית הגדולה ביותר שנראתה עד כה, במסגרתה יושבתו ללא הגבלת זמן כל השירותים החברתיים במשרד הרווחה החינוך והבריאות, הרשויות המקומיות, ביטוח לאומי, הרשות לשיקום האסיר, יחידות הסיוע לבתי המשפט, חקירות ילדים, פנימיות, וועדות להפסקת הריון.

יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים עו"ס ענבל חרמוני, שהכריזה בשבוע שעבר על השביתה, אמרה היום: "אנחנו מותקפות באלימות ובאכזריות ואין מי שיגן עלינו. אנחנו צריכות לסגור את החודש עם משכורות מבישות ועובדות בעומסים בלתי הגיוניים".

חרמוני התייחס לנתוני כוח האדם בתחום ואמרה: "1000 משרות של עו"ס עומדות ריקות כי אף אחד לא מעוניין לאייש אותן בשל העומס, מגיפת האלימות והשכר המביש. מערכת שלמה הוזנחה, יובשה וננטשה. פקידי האוצר רוצים לשבור את השירותים החברתיים ולסגור אותם. בלית ברירה נאלץ לצאת מחר לשביתה הגדולה ביותר בשירותים החברתיים, שכמוה לא הייתה עד היום".

השירותים החברתיים שלא יפעלו החל ממחר

שירות מבחן מבוגרים, ילדים ונוער – לא יוגשו תסקירים של עובדים סוציאליים, מי שביצע עבירות ונעצר על ידי המשטרה עשוי להשתחרר או להישאר במעצר ללא סיבה מוצדקת. נערים יוחזקו במעצר ללא ליווי של איש מקצוע ומצבם עלול להידרדר. עבריינים אלימים עלולים לחזור לקהילה ולהוות פצצה מתקתקת.

הרשות לשיקום האסיר – לא ייבנו תכניות של עובדים סוציאלים לשחרור אסירים שביקשו שחרור מוקדם ובכך יימנע שחרורם. לא יהיה פיקוח וטיפול אחר אסירים משוחררים.

חקירות ילדים – לא יערכו חקירות ילדים. רק עו"ס חוקר ילדים יכול לחקור ילדים עד גיל 14. רק חוקר ילדים יכול לבדוק מול הנפגע/הפוגע (הילד) חשדות לפגיעה מינית או פיזית. ללא חקירה זו, כל אירוע עברייני שמעורבים בו ילדים מתחת לגיל 14 לא יטופל.

עוד באותו נושא

עובדת סוציאלית בהריון הותקפה ופונתה לביה"ח

צווי הגנה – לא יינתן מענה של עו"ס לחוק נוער לפניות לצווי הגנה לילדים שעוברים התעללות פיזית, מינית, או הזנחה. הילדים ישארו בבית הפוגע. לא ינתנו הארכות צווים לשהייה במעונות והוסטלים. לא ינתן סיוע לקטינים במצבי סיכון.

יחידות הסיוע לבתי המשפט – לא יתאפשר לצדדים בהליכי גירושין להגיע להסדר ראייה/משמרות בגישור או בהליך משפטי. ילדים ימשיכו להיות קלף מיקוח בידי הוריהם.

פנימיות ומוקדי חירום – לא יערכו השמות של קטינים בסיכון לפנימיות, כפרי נוער ומוקדי חירום

חוק החוסים – לא יינתן מענה לחסרי ישע ובעלי עיכוב התפתחותי, קשישים במצב סיכון שעברו התעללות.

מענה לפגיעות מיניות/אלימות במשפחה בבתי החולים – לא ינתן מענה לפגיעות מיניות שמגיעות למיון, חשד לאלימות במשפחה כלפי אישה או קטין.

עוד באותו נושא

הרב שרלו: משבר העו"ס – הממשלה לא נקייה

טיפול בקשישים – לא יינתן מענה לפניות קשישים בנוגע לסיוע בקניית תרופות ומצרכים, טיפול רגשי בניצולי שואה, בדידות, מיצוי זכויות.

פניות משטרה – לא יינתן מענה לפניות משטרה בנוגע לאירועי אלימות של ילדים, עבריינות, שוטטות, זנות, נשים נפגעות אלימות.

פתיחת תיקים חדשים – לא ייפתחו תיקים חדשים בשירותי הרווחה.

השמות של ילדים עם צרכים מיוחדים – לא יערכו השמות, ילדים עם צרכים מיוחדים ישארו בביתם וללא מסגרת

ועדות להפסקת הריון – לא יתקיימו ועדות להפסקת הריון.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הגיע הזמן
חיה | 05-07-2020 18:30
זה שנם רבות שחלה שחיקה במעמד העוס. כל בכבוד להן על המסירות וההשקעה.