קורונה בעולם: מעל 30 אלף מתים מהנגיף - סרוגים

קורונה בעולם: מעל 30 אלף מתים מהנגיף

מעל 600 אלף איש כבר נדבקו בנגיף הקורונה ברחבי העולם, ומניין המתים ממשיך לעלות למעל 30 אלף איש. באיטליה וספרד נרשמו שיאים חדשים עם מאות קרבנות ביממה האחרונה, ובארה"ב מספר הנדבקים עלה למעל 100 אלף

קורונה בעולם: מעל 30 אלף מתים מהנגיף
  (צילום: שאטרסטוק)

הקורונה ממשיכה להתפשט בעולם: ארגון הבריאות העולמי אישר היום (שבת) כי מספר הנדבקים העולמי בנגיף הגיע למעל 600 אלף בני אדם, כשיותר מ-30 אלף נדבקי קורונה מתו מהמחלה עד כה.

באיטליה מניין המתים ממשיך לעלות במהירות, ואמש רשם שיא יומי חדש – כאשר דווח כי 919 בני אדם נוספים מתו במהלך היממה האחרונה. הערב מניין המתים עלה בעוד 889, ובכך מספר המתים הכולל במדינה עלה ל-10,023 איש. במקביל איטליה עקפה את סין גם במספר הנדבקים לאחר שדווח על עשרות אלפי מקרי הידבקות חדשים ביומיים האחרונים, שהעלו את מניין הנדבקים הכולל ל-92,472 אנשים.

בעקבות האירועים הקשים, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אמש בטלפון עם ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה. בדבריו הביע צער ותנחומים בשם ממשלת ישראל על האסון הגדול שפוקד את איטליה.

גם בספרד נרשם שיא חדש למספר המתים היומי, שעמד היום על 674 בני אדם והעלה את המניין הכולל ל-5,812 מתים מאז תחילת ההתפרצות. עוד נרשמו 6,529 נדבקים חדשים, שהעלו את מספר הנדבקים הכולל בספרד ל-72,248 איש.

עוד באותו נושא

צפו: כך משטרת ספרד משמחת תושבים בהסגר

התפשטות ניכרת נרשמה גםם בבריטניה, כאשר מספר הקרבנות עלה ביממה האחרונה ב-260 ועומד כעת על 1,019 בני אדם מתוך 17,089 נדבקים. אמש ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אישר כי הוא נדבק בנגיף הקורונה, כשלדבריו מצבו קל והוא ישאר בבידוד לשבועות הקרובים. "כעת אני בבידוד עצמי, אך אמשיך להנהיג את הממשלה באמצעות שיחות וידאו, בעוד אנחנו נאבקים בנגיף" התחייב.

בארה"ב, שעקפה אמש את סין ואיטליה והפכה למדינה עם מספר הנדבקים הגדול ביותר בעולם, דווח היום כי מספר החולים במדינה זינק בכמעט 20 אלף איש – ועומד כעת על יותר מ-100 אלף נדבקים. זינוק מדאיג נרשם גם במספר המתים, שעלה ב-177 ביממה האחרונה ועומד כעת על 1,873 איש. בעקבות מקרי ההידבקות הרבים, הקונגרס האמריקני אישר חבילת סיוע כלכלי בהיקף של 2.2 טריליון דולר – הגדולה ביותר בהיסטוריה האמריקנית – שנועדה לסייע לאזרחים ועסקים שנפגעו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בתגובה להתפשטות כי הוא שוקל להטיל סגר במדינות ניו יורק, ניו ג'רזי וקונטיקט – שם נרשמו מספר מקרי ההידבקות הגדולים ביותר במדינה, כשלפי ההערכות 728 מתוך המתים בארה"ב היו בניו יורק. "אני לא רוצה לעשות את זה, אבל ייתכן שלא תהיה ברירה" הבהיר בטוויטר. "בכל מקרה, החלטה על כך תתקבל בקרוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פניה לבנימין נתניהו
יוסף כהן | 28-03-2020 22:32
אדוני היקר אתה היית אמור להיות איפה שאנחנו נמצאים בהסדר וה' עשה איתך חסד הכנסת את כל העם לסגר!