יש תרומה ויש תרומה. המרוממת ביותר היא לאדם : להצלת נפשו ולתמיכה באחר.[מחצית השקל]
27/02/2020 22:57:32
בס"ד.
יש תרומה של : "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".
תרומה לבניית המקדש
זו תרומה של נדיבות לב.
שמשכן...
יש תרומה ויש תרומה. המרוממת ביותר היא לאדם : להצלת נפשו ולתמיכה באחר.[מחצית השקל]
27/02/2020 22:57:32
בס"ד.
יש תרומה של : "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם".
תרומה לבניית המקדש
זו תרומה של נדיבות לב.
שמשכן ה' יכול שיהא גם אוהל.
ואין כל חובה שיהא מפואר......
ויש תרומה אחרת של :
"לכפר על נפשותיכם". [מחצית השקל].
והיא בגדר נסיבות העניין כפרת נפש.
היא כל כולה "שקולה" ומחושבת
ודווקא במחצית השקל בלבד.
היא איננה "לבניין" המקדש.
אלא לתחזוקה שוטפת
של עבודת המשכן.
ועניין ה"חצי" [שקל] פשוט :
פדיון נפשו של האדם לעולם לא תושג ולא תושלם
ולא תשתכלל לכלל תרומה אפקטיבית
של : "תרומת ה'" .
אלא אם גם "חצי שקל" הנותר כביכול.
הולך - גם לתרומת האדם :
לעניים ולשאר הניזקקים
במיוחד : גר יתום ואלמנה.
והנה הראשונה
בפתח פרשת תרומה
מכונה אך "תרומה" .
ואילו השנייה
בפתח פרשת כי תשא.
מגדר ייעודה הנשגב יותר
כפרה על נפש האדם
משתכללת לכלל:
"תרומת ה'".
מביאים שיעור על רמה של תלמיד חכם שעוסק בתורה, ולא את השיעור השבועי של רב של עיר בצפון, שהשיעור בלי רמה, והרב שמעביר אותו לא ממש עוסק בתורה אלא יותר...
מביאים שיעור על רמה של תלמיד חכם שעוסק בתורה, ולא את השיעור השבועי של רב של עיר בצפון, שהשיעור בלי רמה, והרב שמעביר אותו לא ממש עוסק בתורה אלא יותר עסקן ציבורי כבר עשרת שנים.
תודה רבה על השינוי!
מה דעתך בנושא?
2 תגובות
0 דיונים
משה אהרון עו"ד
יש תרומה ויש תרומה. המרוממת ביותר היא לאדם : להצלת נפשו ולתמיכה באחר.[מחצית השקל] 27/02/2020 22:57:32 בס"ד. יש תרומה של : "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". תרומה לבניית המקדש זו תרומה של נדיבות לב. שמשכן...
יש תרומה ויש תרומה. המרוממת ביותר היא לאדם : להצלת נפשו ולתמיכה באחר.[מחצית השקל] 27/02/2020 22:57:32 בס"ד. יש תרומה של : "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם". תרומה לבניית המקדש זו תרומה של נדיבות לב. שמשכן ה' יכול שיהא גם אוהל. ואין כל חובה שיהא מפואר...... ויש תרומה אחרת של : "לכפר על נפשותיכם". [מחצית השקל]. והיא בגדר נסיבות העניין כפרת נפש. היא כל כולה "שקולה" ומחושבת ודווקא במחצית השקל בלבד. היא איננה "לבניין" המקדש. אלא לתחזוקה שוטפת של עבודת המשכן. ועניין ה"חצי" [שקל] פשוט : פדיון נפשו של האדם לעולם לא תושג ולא תושלם ולא תשתכלל לכלל תרומה אפקטיבית של : "תרומת ה'" . אלא אם גם "חצי שקל" הנותר כביכול. הולך - גם לתרומת האדם : לעניים ולשאר הניזקקים במיוחד : גר יתום ואלמנה. והנה הראשונה בפתח פרשת תרומה מכונה אך "תרומה" . ואילו השנייה בפתח פרשת כי תשא. מגדר ייעודה הנשגב יותר כפרה על נפש האדם משתכללת לכלל: "תרומת ה'".
המשך 23:35 27.02.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד הירשמן
מביאים שיעור על רמה של תלמיד חכם שעוסק בתורה, ולא את השיעור השבועי של רב של עיר בצפון, שהשיעור בלי רמה, והרב שמעביר אותו לא ממש עוסק בתורה אלא יותר...
מביאים שיעור על רמה של תלמיד חכם שעוסק בתורה, ולא את השיעור השבועי של רב של עיר בצפון, שהשיעור בלי רמה, והרב שמעביר אותו לא ממש עוסק בתורה אלא יותר עסקן ציבורי כבר עשרת שנים. תודה רבה על השינוי!
המשך 22:48 27.02.2020שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר