עם 46 מנהיגי העולם: פורום השואה נפתח בבית הנשיא - סרוגים

עם 46 מנהיגי העולם: פורום השואה נפתח בבית הנשיא

אירועי פורום השואה נפתחו רשמית בבית הנשיא, שאירח טקס קבלת פנים למנהיגי העולם שהגיעו לישראל. בנאומו ריבלין הבהיר: "מנהיגי העולם יעמדו יחד במאבק נגד גזענות ואנטישמיות"

עם 46 מנהיגי העולם: פורום השואה נפתח בבית הנשיא
  (צילום: קובי גדעון\לע"ם)

אירועי "פורום השואה הבינלאומי" נפתחו הערב (רביעי) באופן רשמי, בטקס קבלת פנים שנערך בבית הנשיא לעשרות המנהיגים שהגיעו מכל רחבי העולם כדי לציין 75 שנים לשחרור מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו. גם בכירי המערכת הפוליטית וההנהגה בישראל הגיעו לאירוע, ביניהם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ, וכן הרב ישראל מאיר לאו.

במהלך ארוחת הערב נשאו דברים נשיא המדינה, המארח הרשמי של האירועים, וכן מלך ספרד פליפה השישי שישמש כנציג המנהיגים. ריבלין אמר בדבריו כי "זהו רגע היסטורי לא רק לישראל ולעם היהודי – אלא לכל האנושות. כשאנחנו זוכרים הערב את קרבנות השואה, אנחנו מציינים גם את הניצחון של החירות, החופש וכבוד האדם. ביד ושם נאמר כולנו – לעולם לא עוד".

"מכובדיי, העתיד טמון בבחירות שאנו מבצעים, במיוחד באלה שאנו עושים יחד, כמדינות וכאומות. אני מקווה שהמסר יהיה ברור – שמנהיגי העולם יעמדו יחד במאבק נגד גזענות ואנטישמיות קיצונית" הבהיר. "זהו האתגר החשוב העומד בפני הדמוקרטיה, ועלינו לבחור את הצעד הנכון. זהו צו השעה. זה האתגר שלנו, זו הבחירה שלנו" הוסיף. "תודה לכל מי שהגיע לפה הערב ובחר בחיים. שאלוהים יברך את כולכם".

גם מלך ספרד הבהיר כי מנהיגי העולם ימשיכו לעמוד נגד האנטישמיות. "אנחנו עדים למתקפות קשות נגד יהודים ברחבי העולם. הרבה פעמים זה מראה חוסר סובלנות ואי יכולת לקבל את השונה" הבהיר. "בתור מדינה עם היסטוריה וקיהלה יהודית עשירה, ספרד הציגה שורה של תקנות שנועדו להילחם באנטישמיות. יש הרבה מדינות נוספות שעושות צעדים דומים – אך למרות שאני נשאר אופטימי, אני יודע שכולנו צריכים להישאר עירניים כדי לוודא שזוועות העבר לא יחזרו". את דבריו סיים בעברית: "העקרון המנחה שלנו יהיה – לעולם לא עוד".

עוד נאמו חתן פרס ישראל וחוקר השואה פרופ' יהודה באואר, ונשיא הקונגרס היהודי האירופאי ד"ר משה קנטור. הזמרים דוד דאור, מירי מסיקה ועמיר בניון ביצעו את השיר "האחרון שנשאר", שנכתב למשלחת הכנסת ל"מצעד החיים" והושר על במת האו"ם ב-2018.

מבין 46 המנהיגים שהגיעו לישראל, הבכירים ביותר הם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, סגן נשיא ארה"ב מייק פנס, ונשיא צרפת עמנואל מקרון. עוד משתתפים נשיא גרמניה פרנק וולטר שטינמאייר, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, נשיא רומניה קלאוס יוהאניס, נשיא איטליה סרג'ו מטרלה, נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן-דר בלן, נשיא יוון פרוקפיס פבלופולוס, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא אלבניה איליר מטה, נשיאת קרואטיה קולינדה גרבר-קיטרוביץ', נשיאת גיאורגיה סלומה זוראבישווילי, נשיא בולגריה רומן ראדב ונשיא סרביה אלכסנדר וויצ'יק.

עם המנהיגים שיגיעו נמנים ארבעה מלכים: מלך ספרד פליפה השישי, מלך הולנד וילם אלכסנדר, מלך בלגיה פיליפ והדוכס הגדול של לוקסמבורג, שמקביל למלך. בנוסף יגיעו שני יורשי עצר: הנסיך הבריטי צ'ארלס ויורש העצר של נורבגיה, הנסיך הוקון מגנוס. כמו כן יגיעו שלושה ראשי ממשלה: סטפאן לופבן השבדי, מטה פרדריקסן הדני ואנדריי באביש מצ'כיה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אין סאונד???
ליאור | 22-01-2020 19:32
?
2
אוי, רק לא גנץ הוא יעשה בזיונות
בר כוכבא | 22-01-2020 20:52
הוא יעשה רק בזיונות
3
מה אסתר חיות עושה שם? מה היא קשורה?
דוד | 23-01-2020 1:13
סתם נדחפו לשם אנשים שמחפשים להיפגש עם אנשים מכובדים בשביל הכבוד והקטע.
4
במקום לבזבז מליונים על אירוע מטומטם היו נותנ
דור שלישי לניצולה | 23-01-2020 1:17
נןתנים כסף לניצולי שואה שנותרו. רק האבטחה על המבצע הזה עולה מיליונים. לא מרחמים על אף אחד, גם לא על הניצולים, הכל כאילו הצגה-צבועים!
5
מבזבזים מיליונים על אירוע טיפשי במקום לתת את
דוד | 23-01-2020 1:23
הכסף לניצולי השואה. לא אכפת להם בכלל מניצולים. רק האבטחה עולה מיליונים.