לא רק בדרום: אזעקות בגוש דן; הלימודים בוטלו - סרוגים

לא רק בדרום: אזעקות בגוש דן; הלימודים בוטלו

לפני זמן קצר נשמעו אזעקות צבע אדום בחלק מערי גוש דן ביניהן ראשון לציון וחולון. לפי שעה טרם ידועים פרטים נוספים. בעירית תל אביב- יפו הודיעו כי הלימודים בוטלו

לא רק בדרום: אזעקות בגוש דן; הלימודים בוטלו
  (צילום: פלאש90)

לפני זמן קצר (שלישי) נשמעו אזעקות צבע אדום בחלק מערי גוש דן ביניהן ראשון לציון וחולון. לפי שעה טרם ידועים פרטים נוספים. בעירית תל אביב- יפו הודיעו כי הלימודים בוטלו.

משעות הבוקר המוקדמות החלה הסלמה בדרום בעקבות חיסולו של מפקד הג'יהאד האיסלאמי בעזה כתוצאה מתקיפה ממוקדת של מטוסי חיל האוויר את ביתו. בעזה מאשרים כי הוא חוסל.

מאז החיסול ועד לשעה זו נורה עשרות רקטות לעבר ערי ישראל, בדרום, בשפלה ובמרכז. בעקבות ההסלמה משרד החינוך ופיקוד העורף הודיעו על ביטול הלימודים היום בדרום ובחלק מערי השפלה. בנוסף, תנועת הרכבות בקטע שבין אשקלון לבאר שבע, ותחנות שדרות, נתיבות ואופקים סגורות לשירות. רכבות בקו הנגב המערבי (רעננה-באר שבע), מתחילות ומסיימות את נסיעתן מצפון בתחנת אשקלון.

הערים בהן אין היום לימודים: קריית מלאכי, באר שבע, אשדוד, גדרה, מועצה איזורית מרחבים, גן יבנה, אופקים, נתיבות, מועצה איזורית שדות נגב, קריית גת, מיתר, תל אביב- יפו, רמת גן.

בעיריית הרצליה פתחו את המקלטים ברחבי העיר. טרם נמסרו הנחיות נוספות לתושבים.

מפיקוד העורף נמסר כי באיזור גוש דן והירקון לא תתקיימנה פעילויות חינוכיות ואין לצאת לעבודה שאינה חיונית, מותרת התקהלות עד 300 איש בשטח סגור בלבד.

כאמור, הלילה חוסל בעזה מפקד הג'יהאד האיסלאמי, בהאא' אבו-אלעטא, לאחר שמטוסים של חיל האוויר הישראלי תקפו מבנה בו הוא שהה יחד עם אשתו. בעזה מאשרים כי הוא ואישתו חוסלו בתקיפה.

בעקבות החיסול בישראל נערכים להסלמה שתיארך מספר ימים ופיקוד העורף פרסם הנחיות מיוחדות. בשעה האחרונה הופעלו אזעקות ברחבי ערים רבות בדרום ובשפלה וכיפת יירטה יירטה מספר רקטות ששוגרו מעזה לשטח ישראל.

במקביל, ‏מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על סגירת המעברים ארז וכרם שלום, וצמצום מרחב הדיג ברצועת עזה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רחובות
מישהי | 12-11-2019 9:16
גם ברחובות
2
הטילים
רותם סגל | 12-11-2019 12:05
אני גר ליד מודיעין וגם שם היה טילים חבורה של פחדנים אנחנו אז תקפנו הורדנו שני בתים בעזה צריך עוד לתקוף אותם אני לא מאמין שהמדינה לא קולטת שזה עיר נגד מדינה פשוט פחדנים בושה מה שקורה