"אל תצאו מהבית": גל חום כבד וקיצוני בדרך לישראל - סרוגים

"אל תצאו מהבית": גל חום כבד וקיצוני בדרך לישראל

גל חום קיצוני יפקוד אזורים רבים בארץ ביום רביעי ובחלקים נרחבים יגיעו הטמפרטורות ל- 40 מעלות: "מי שיכול- שלא יצא מהבית"

"אל תצאו מהבית": גל חום כבד וקיצוני בדרך לישראל
  (צילום: שאטרסטוק)

אחרי מספר ימים בהם מזג האוויר היה ממוצע לעונה, בימים הקרובים צפויים לשרור עומסי חום כבדים. באיזורים נרחבים ברחבי הארץ יעברו הטמפרטורות את רף 40 המעלות.

היום, ראשון, מזג האוויר היה מעונן חלקית עד בהיר עם טמפרטורות רגילות לעונה.

הטמפרטורות החזויות היום והלילה: קריית שמונה- 34-20. צפת- 29-18. טבריה- 36-23. חיפה- 30-23. תל אביב- 30-23. ירושלים- 30-19. עין גדי- 37-28. באר שבע- 33-19. ערד- 32-18. אילת- 39-27.

על פי הדיווח של חזאי חברת 'מטאו טק' נחום מליק באתר ynet, מחר, יום שני, לא צפוי שינוי ניכר במזג האוויר. גם ביום שלישי יהיה מעונן חלקית עד בהיר ורגיל לעונה.

אלא שביום רביעי מדובר בסיפור אחר לחלוטין, אז תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות וישרור שרב כבד ברוב חלקי הארץ. בנוסף, בחלקים רבים יורגש אובך. רגיעה- רק בשעות הערב המאוחרות ביום רביעי.

לדברי מליק: "ביום רביעי אמור לפקוד אותנו שרב שאופייני יותר לאביב מאשר לקיץ – טמפרטורות גבוהות אבל לחות נמוכה. בקיץ אנחנו רגילים ללחות מאוד גבוהה בחוף, אבל ביום רביעי היא תהיה בסביבות ה-20-30 אחוז. זה יהיה אירוע שונה. יהיה חם מאוד, רוחות חזקות. אולי יפקוד אותנו אובך. זה יהיה ליום אחד וביום חמישי נחזור למזג אויר קיצי רגיל".

מליק המליץ כי "למי שיכול, עדיף לא לצאת מהבית. החשיפה לשמש והטמפרטורות הגבוהות עלולות להביא למכת חום, להתייבשות. צפוי יום די קיצוני עם תנאי מזג אויר קשים ומי שיכול להישאר בבית זה יהיה עדיף. ביום רביעי מומלץ להיות בעיקר באיזורים קרירים, ממוזגים. מומלץ לבטל או לדחות טיולים. ואם מוכרחים להיות בחוץ, אז לא לעשות פעילות ולהיות רק בצל. לא לגרום עוד לגוף להתאמץ ועקב כך לעליית הטמפרטורה של הגוף, שזה כבר דבר מסוכן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
[;
ישי | 15-07-2019 10:48
;'L;KL;
2
בלי רכילות וסתם לשון הרע
סוף סוף חדשות | 15-07-2019 21:14
הגיע הזמן להתאחד ולהילחם. להתנדב לחפש הצתות, כי השריפות גורמות לאובך
3
מזג האויר
חני רוזן | 15-07-2019 22:12
דיי מפחיד אך מסתבר שנצטרך להתרגל לזה היות והשנים הבאות תהיינה יותר חמות בעה שנעבור כל מזג אויר בשלום.