ביהמ"ש קבע: טראמפ לא יוכל לחסום מבקרים בטוויטר - סרוגים

ביהמ"ש קבע: טראמפ לא יוכל לחסום מבקרים בטוויטר

בית המשפט קבע כי נשיא ארה"ב לא יוכל לחסום משתמשים בעמוד טוויטר שלו, במסגרת תביעת עיתונאים שנחסמו על ידי טראמפ לאחר שהביעו נגדו ביקורת. בפסיקה נטען כי חסימת המבקרים מפרה את חוקת ארה"ב ופוגעת בחופש הביטוי

ביהמ"ש קבע: טראמפ לא יוכל לחסום מבקרים בטוויטר
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

מכה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ: בית המשפט לערעורים בוושינגטון אישר היום (שלישי) את החלטת בית המשפט המחוזי בני יורק, וקבע כי הנשיא האמריקני לא יוכל לחסום משתמשים מלהגיב בחשבון הטוויטר שלו ולעקוב אחריו. כזכור, הפרשה החלה לאחר שהנשיא החליט לחסום מספר אנשים שכתבו נגדו דברי ביקורת ומחאה- בהם גם שבעה עיתונאים, אשר הגישו נגדו עתירה לבית המשפט המחוזי בדרישה לאסור את החסימה.

בפסק הדין בית המשפט אמר כי חסימת העיתונאים מהווה הפרה של התיקון הראשון בחוקת ארה"ב, אשר מגן על חופש הביטוי ועל הזכות להשתתף בדיון ציבורי. לדברי השופטים, התיקון אינו מאפשר לטראמפ "להוציא אנשים מדו-שיח מקוון ברשת רק משום שהם הביעו דעות מהנוגדות לשלו".

השופטים גם התבססו בפסיקתם על הצהרות של הבית הלבן, לפיהן חשבון הטוויטר של טראמפ משמש כ"כלי תקשורתי פוליטי רשמי". "למרות שמדובר בחשבונו האישי של טראמפ, הוא משתמש בו בעיקר לצרכים הקשורים לתפקידו כנשיא ארה"ב" אמרו. עוד הביאו דוגמאות מספר ציוצים של טראמפ, אשר מוכיחים כי הנשיא מספק בטוויטר אמירות רשמיות והצהרות לתקשורת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו