סופדים לשרה לשעבר אורה נמיר: "לוחמת חברתית" - סרוגים

סופדים לשרה לשעבר אורה נמיר: "לוחמת חברתית"

המערכת הפוליטית והציבורית סופדת לשרה לשעבר ממפלגת העבודה אורה נמיר עם לכתה לעולמה בגיל 88, נשיא המדינה רובי ריבלין: "תרמה רבות לסיוע לחוליות החלשות בחברה", עמיר פרץ: "האורים והתומים בנושאים החברתיים"

author-image
סופדים לשרה לשעבר אורה נמיר: "לוחמת חברתית"
  צילום סהר יעקוב, לע"מ

מפלגת העבודה ויו"ר המפלגה עמיר פרץ ספדו היום (ראשון) לשרה לשעבר וחברת הכנסת אורה נמיר עם היוודע על לכתה, נשיא המדינה: "עם ישראל ימשיך ויוקיר את זכרה"

ממפלגת העבודה נמסר: "מפלגת העבודה והעומד בראשה מבכים את לכתה של חברת הכנסת והשרה לשעבר, אורה נמיר. נמיר פעלה רבות בנושאים החברתיים ונלחמה למען השוויון, למען הפעלת חינוך חינם לילדים, בעד יום לימודים ארוך. ממפעל חייה נהנים היום כל אזרחי ישראל. מפלגת העבודה משתתפת בצער המשפחה".

יו״ר מפלגת העבודה ח״כ עמיר פרץ: אני כואב את מותה של אורה שהיחסים האישיים בינינו היו מדהימים, ואהבתי את השיחות איתה. אורה הייתה עבורי האורים והתומים בנושאים החברתיים. היינו שותפים לאורך כל הדרך כראשונים במחנה רבין וכראשונים להילחם למען השלום בתוך המחנה".

"גם בעתיד, מורשתה כלוחמת חברתית תעמוד נר לרגליי בכל אשר אלך. יהי זכרה ברוך".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד לשרה וח"כ לשעבר הגב׳ אורה נמיר: "פטירתה של חברת הכנסת, השרה, ושגרירת ישראל בסין לשעבר, הגב׳ אורה נמיר מצערת מאוד. בתפקידים השונים שמילאה פעלה הגב׳ נמיר לקידום מעמדן של נשים והוועדה בראשותה היא שהמליצה על חקיקת חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה שהוא כיום אבן יסוד בחוקי התעסוקה בישראל. בהמשך דרכה כשרת הרווחה תרמה אורה רבות בעשייתה לפיתוח הסיוע לחוליות החלשות בחברה ברגישות ובאחריות. העם בישראל ימשיך ויוקיר את זכרה ועשייתה. יהיה זכרה ברוך."

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין: "1981, ברית המועצות. אני מסורב עליה ופעיל ציוני. אורה ניצלה את השתתפותה בכנס בינלאומי שהתקיים במוסקבה כדי להגיע אלינו ולחזק את ידינו. היא הייתה ציונית לעילא, בכל נפשה ובכל מאודה. הציונות עבורה הייתה ערך נעלה, דרך חיים של ממש".

"כעבור שש שנים, לאחר ששוחררתי מהכלא הסובייטי, אורה ליוותה אותי עם הגעתי לארץ. היא גם ארגנה עבורי מסיבת שחרור בביתה בה פגשתי לראשונה את בכירי העולם הפוליטי והתרבותי. את הרגעים האלו לא אשכח לעולם".

"גם את מסדרונות הכנסת הכרתי בעזרתה של אורה, כשהזמינה אותי לבקר בפעם הראשונה בבית המחוקקים, לסעוד איתה במזנון הח״כים ואף להיכנס ללשכת יו״ר הכנסת דאז שלמה הלל. אמנם לא זכיתי לשרת יחד איתה בכנסת, אבל בפעילותה הפרלמנטרית השורשית והממושכת היא היתה עבורי מורת דרך – למרות חילוקי הדעות הרבים בינינו. אורה נמיר, אישה ערכית וציונית שתרומתה לבניין הארץ תיזכר לדורות. יהי זכרה ברוך".

יו"ר הסוכנות היהודית בוז'י הרצוג: "אורה נמיר, מנהיגה חשובה וידידה ותיקה, מזוהה בעיקר עם תפקיד אחד חשוב: שרת הרווחה. שם היה לבה: בדאגה לחלשים, בתיקון החברה, בעשיית חסד וצדק. כשנכנסתי לתפקיד שר הרווחה, עמדו היא ופעילותה לנגד עיניי: להמשיך לתקן, להמשיך לפעול למען כל נזקק בחברה. יהי זכרה ברוך".

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ): "תנחומי הכנים למשפחתה של אורה נמיר ז"ל, שהייתה אחת מהפוליטיקאיות המשפיעות בישראל. כעוזרת פרלמנטרית צעירה, זכיתי להיות עדה למחויבותה לקידום מעמד האישה ולתחומי הרווחה. יהי זכרה ברוך".

יו"ר נעמת, חגית פאר: "אורה נמיר הובילה מהלכים לקידום שוויון מגדרי וצדק חברתי. נמיר הקימה את הוועדה לבדיקת מעמד האישה בישראל אשר המלצותיה מהוות עד היום מסמך בסיס לדיון ולפעולה בדרך לצמצום האי-שוויון המגדרי. היא גם הייתה מיוזמות חוק שוויון הזדמנויות בעבודה וחוק משפחות חד-הוריות. נמיר הייתה חלק ממשפחת נעמת ואף כיהנה כמזכירת נעמת תל אביב-יפו בשנים 1967-1979. יהיה זכרה ברוך".

צילום: KOREN ZIV, לע"מ

צילום: SA'AR YA'ACOV, לע"מ

צילום:SAAR YAACOV, לע"מ

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שכחתם לכתוב ש
שכחתם לכתוב ש | 08-07-2019 19:16
כשהיתה שרת העבודה והרוחה מטעם מפלגת העבודה, השיגה זכויות בביטוח הלאומי עבור מאות אלפי נשים שלא שולם עליהן בטוח לאומי. לשם כך הנמיכה מאד דמי אבטלה ותקופת תשלום למפוטרים מעבודה, למרות שלרובם ניכו ממשכורתם עשרות שנים. כך השיגה כסף לנשים לא עובדות שלא שילמו ביטוח לאומי על חשבון נשים עובדות ששילמו ביטוח לאומי כל החיים אבל פוטרו. לראשונה הממשלה פגעה בזכויות העובדים. זה היה ההישג של אורה נמיר למען הנשים.