שקד מגיבה לרב אבינר: "אישה יכולה לעשות הכל" - סרוגים

שקד מגיבה לרב אבינר: "אישה יכולה לעשות הכל"

שרת המשפטים לשעבר הגיבה לראשונה לדברי הרב אבינר נגדה, והבהירה כי "אישה יכולה לעשות הכל- גם לעמוד בראש מפלגה, גם בראשות עיר, וגם לעמוד בראש מדינה"

author-image
שקד מגיבה לרב אבינר: "אישה יכולה לעשות הכל"
  (צילומים: תומר נויברג, יונתן זינדל\פלאש 90)

לאחר שהרב שלמה אבינר התייחס אמש למיקומן של נשים בפוליטיקה והביע את התנגדותו להצבתה של איילת שקד בראש רשימת הבית היהודי, שרת המשפטים לשעבר הגיבה הבוקר (שישי) לדברים בפוסט שכתבה בפייסבוק.

"רק מזכירה שאישה יכולה לעשות הכל, גם לטייל, גם להיות אמא, גם לעמוד בראש מפלגה, גם בראשות עיר, גם למנכל חברה וגם לעמוד בראש מדינה" כתבה שקד, הנמצאת כעת בחופשה בהרי הרוקיז שבקנדה.

כזכור, אמש הרב אבינר התייחס לאפשרות שאישה תעמוד בראש המפלגה הציונית-דתית, ויצא נגד האפשרות של נשים לכהן בכנסת: "המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא הזירה לתפקיד הנשי". את הדברים אמר הרב אבינר בראיון עם ירון דקל וברוכי קרא ברשת ב'.

לשאלה מי צריך לעמוד בראש המפלגה המגזרית, הרב ענה כי בראש מפלגה דתית שמובילה מאבקים דתיים ואמוניים צריכים לעמוד תלמידי חכמים ואנשי תורה. בנוסף, כשנשאל אם על אילת שקד לעמוד בראש מפלגת האיחוד באם תביא יותר מנדטים, השיב הרב בשלילה: עדיף לאבד מנדטים: "כדי להילחם במסירות נפש על נושא מסויים מי שמוביל צריך להיות שלם עם זה".

ואם היה מדובר באשה דתייה שתעמוד בראש התנועה? "זה גם לא בסדר", ענה הרב אבינר, "המערבולת המסובכת של הפוליטיקה היא לא הזירה בשביל התפקיד הנשי".

דברי הרב עוררו סערה נרחבת בארץ, כאשר נשים רבות המכהנות במערכת הפוליטית הגיבו בזעם וטענו כי האמירות לא מייצגות את כל המגזר הדתי. "שמעתי את דבריו של הרב אבינר והתפלאתי. כיום הנוכחות של נשים בכלל ונשים דתיות בפרט במרחב הציבורי היא מובנת מאליה" אמרה חברת הכנסת לשעבר שולי מועלם. "אני שמחה שצעירות דתיות רואות בי ובחברותיי מודל לעשיה למען נשים, למען חלשים, למען הארץ והמדינה, תוך כדי חיבורים מגוונים של טוב משותף. נמשיך בכל הכח".

שגית פרץ דרעי, המצטרפת החדשה למפלגתו של אהוד ברק טענה נגד "הצביעות של הרבנים, שמוכנים להצביע לאישה בשביל מטרות פוליטיות". היא אמרה כי "הרב אבינר יודע שעל פי ההלכה מותר לאישה להיות מנהיגה. גם הרבנים החרדים יודעים. לא מההלכה הם מפחדים, מהרצון הם מפחדים. מהרצון של נשים לצמוח ולהשפיע ולעשות, כי נשים משנות את העולם".

עוד הוסיפה על הצביעות של הרבנים למטרות פוליטיות: "ואכן כשיש צורך פוליטי, גם הרבנים החרדים יודעים שמותר ואף רצוי להצביע לאישה. הנה למשל חכם שלום כהן מש"ס הקורא להצביע לאישה לראשות העיר נתניה ומשווה אותה לדבורה הנביאה. כי הם יודעים שמותר, רק לא מתחשק להם שגם אנחנו נהיה שם".

חברי כנסת ובכירים פוליטים נוספים הביעו תמיכה בדברי הנשים, בראשם יו"ר הימין החדש נפתלי בנט שטען כי "האמירות הללו מייצגות אחוז זעום בציונות הדתית וגורמות לחילול השם". בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "אם למישהו היה ספק למה צריך את הימין החדש, הנה התשובה". הוא הוסיף בתגובה: "כל מיזם שעשיתי בחיי, עשיתי לצד נשים מנהיגות ומוכשרות. בהייטק, בעשייה ציבורית ובפוליטיקה. מקומן של הנשים בפוליטיקה ובכל תחומי החברה אינו מוטל בספק".

גם במפלגת הבית היהודי הבהירו כי הם מתנגדים לטענות הרב אבינר. הבית היהודי היא המפלגה הראשונה שבנתה פורום נשים משמעותי המצמיח נשים מנהיגות וכ-45% ממתפקדי הבית היהודי הן נשים. כמו כן, במפלגה יש שריון לנשים על מנת לקדם ייצוג הולם וראוי בכנסת" אמרו. "הציונות הדתית מורכבת מגוונים ומתפיסות שונות אבל בשעת מבחן אנו יודעים להיות תחת מפלגה אחת. אנו מאמינים שלנשים יש מקום חשוב בעשייה הישראלית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
54 תגובות - 35 דיונים מיין לפי
1
ץ
אני | 05-07-2019 8:54
אני מבינה למה בית יהודי לא יכול לשים אותה מקום ראשון למשל אחרי כל מה שקרה אבל גם בגלל שהאופי שם שמרני. אני חושבת היא צריכה להיצטרף למיפלגה רגילה לאומית. זה יותר מתאים.
ראו תגובה 31
מ. | 06-07-2019 21:37
ראו תגובה 31
'כאן קבורה הכלבה'-להעיז לדבר נגד גדול הדור !
עידו 2 | 05-07-2019 13:24
הרי 'כל כבודה בת מלך פנימה'. אשה האוכלת נבילות וטריפות ומחללת שבת בפרהסיא. שואפת להנהיג את עולם התורה הציוני?
יכולה גם לחלל שבת, גם לעמוד בראש מפלגה
אלופה! | 05-07-2019 12:53
תורנית, וגם לשחר ברבנים מדל היו פיונים על לוח שחמט!
ערכי הציונות הדתית 2019=מוסר הנביאים לפח
מתנחל אבל ישר. | 05-07-2019 9:30
ממליצים להמליך שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים על בני ישראל עם קרובו..
2
נשים בחברה הישראלית
מש ה | 05-07-2019 9:00
הרב שלמה אבינר מתנגד למינויה של השרה שקד ברצוני לומר לו שיסתכל אפילו בתנך שנשים היו חשובות ובעתות מרלחמה הצילותילו את עם ישראל כמו מרים הנביאה דבורה הנביאה רות המואביה אסתר המלכה אז מדוע אתה פוסל את השרה שקד תבדוק את עצמך היטב ללא נשים אתה לא הייתה נולד זאת אומרת שאתה לא מעריך ומכבד את אמך כמו שנאמר כבד את אמך ואת אביך גם זה שייך לפוליטיקה
הרב
תמר | 05-07-2019 15:32
נכון מקיים הנביאה ממש לא קשורה לתל אביב יש כוחות לנשים אין ספק אבל שקד בחוצפת מנסה לסכסך כאילו עד לפני הרב משהוא ייפריעה לה להת קדם היא פשוט לא ייצליחה לעבור את אחוז החסימה וצודק הכותב הבית היהודי החדש מחלל שבת זה לא מתאים לבית היהודי לא החדש ולא הישן זה כמו ההפגנות של הגאווה כאילו מי שלא שם הוא מיושן חברה הכללים השתנו
אתה כותב הבלים
שם | 05-07-2019 10:14
למי שמצטט הלכה מהרמבם כדאי לו לא להכנס לפינה
רפול | 05-07-2019 10:12
הזו.אפשר להביא עוד הרבה פסיקות שהיו נכונים לזמנם כגון :באיזה ימים ושעות מותר לאישה לצאת לרשות הרבים וכד'
תלמדי רמב״ם הלכות מלכים. אין מעמידים לתפקיד ע
ר | 05-07-2019 9:32
על הציבור אלא אדם ירא שמים. דבר נוסף כותב הרמב״ם שממנים איש ולא אשה, שנאמר ״שום תשים עליך מלך״ ולא מלכה. זה לא מעכב, וכבר הייתה בישראל מלכה, אבל לכתחילה ממנים איש לפי הרמב״ם. הרב אבינר מצטט את הרמב״ם לכן קשה לבוא אליו בטענות.
3
מה את בכלל מתייחסת לרב אבינר..זמנו עבר והוא רק מחפש כותרת
אריק | 05-07-2019 9:07
תזהר שזמנך לא יעבור תכף כי הפעלת סטופר
תגובה לקקה | 05-07-2019 10:30
מה שבטוח תהיה בצואה רותחת ואין לך מה לעשות נגד זה קקי נכון שאתה יכול לבקש מחילה ואולי תואיל במשהו אבל הגאווה לא תתן לך כנראה
4
זה לא עניין של יכולת
יוסף בן שושן | 05-07-2019 9:13
זה עניין של נאמנות לדבר ה' האוסר זאת. ואם מדובר בציונות דתית, אזי עליה לציית לדת ה', אחרת זו סתם ציונות ואם כן מכיוון שיש עוד מפלגות מוצלחות ממנה בעניין זה, עדיף לבחור בהן
לא שאלה של יכולת
עמיחי | 05-07-2019 16:10
איילת הוכיחה בעמונה שהיא ובנט הם ימין חלש- בדיוק כמו הבלון המנופח סמוטריץ. הם לא ירימו אצבע אם הליכוד יפנה את חברון. מצביעים רק עוצמה יהודית!! שבת שלום לעם ישראל
תגובה לבן שושן
עובדיה | 05-07-2019 11:43
האם רבנים נאמנים לדבר השם .חשבת פעם .ודאי שכבודו מכור ולא חושב.הוא מקיים מה שהיהדות דורשת רוצה להיות דתי תשאיר את השכל בבית. או אל תבא אז איך אומר הנביא בשם השם. לא מחשבותי מחשבותיכם .איך הם נאמנים לדבר השם .הם נאמנים לרב שליטא לא עלנו .
5
הרב אבינר עם מי הוא רב?
שלמה | 05-07-2019 9:17
תלמידים וגם בוגרים הולכים בצורה עיוורת אחרי הרב אבינר הוא הטעה אותם בבחירות הלפני קודמות שהיה קיצוני והיתחבר לרב אלי ישי שאני מכבד אותו רק שהוא בהשקפה חרדית יותר.צריך לדעת שהיו רבנים שטעו אפילו בתקופת התנאים חוני המעגל לא הוריד גשם מיד שואל הירושלמי מדוע התשובה שלא בא בענוה .שהיה בטוח בעצמו שיוריד להם גשם.ברגע שישאלו את הרב אבינר שאלות קשות על הקיצוניות שלו אז יתחיל המפנה הבעיה היא שאנשים הולכים אחריו בצורה עיוורת כי הוא מוכשר מאוד שזה מושך את הציבור המסוים אליו.צריך לדעת שהתלמוד כותב על ירובעם שהיה מוכשר מאוד ויודע תורה מכל מי שהיה בדורו והצליח למשוך אחריו הרבה. אני מכיר היטב את הרב אבינר והיה לי גם ניסיון אישי איתו שהוא כשל בו כדאי לפעול איתו בכבדהו וחשדהו
6
אשה יכולה לעשות את הכל
אליהו | 05-07-2019 9:19
אשה יכולה לעשות את הכל - ממש כמו גבר. לפעמים יותר טוב מגבר . איילת , היית שרת המשפטים , היית יושבת ראש ועדת שרים לענייני חקיקה. חסמת פעמיים הצעת חוק . פעם ראשונה , של תמר זנדברג, פעם שנייה של יהודה גליק. אותה הצעת חוק. מה חסמת ? חסמת הצעת חוק שכל עניינה לאסור עלינו לחמש ולאמן כוחות שמבצעים רצח עם ופשעים נגד האנושות. רק 382,000 נשים גברים ילדים ותינוקות נרצחו בדרום סודן עם הרבה הרבה נשק שלנו. אין בושה , אין חרטה ואין חשבון נפש. ישבנו בלשכה שלך. הבטחת שתדברי עם היועץ המשפטי - איך להפסיק את זה. במקום העדפת - פסקת ההתגברות יחד עם המערכת המשפטית יחד עם שופטי העליון להתגבר על נשמת ישראל - ישראל רחמניים בני רחמנים. אבדנו את השפיות הרגשית , .כן אשה יכולה לתת דוגמה לגברים , איך להיות גבר - רק כח רק כסף . בלי חמלה בלי רחמים.
7
אישה לא יכולה לעמוד בראש מפלגה חרדית ודתית
איתי | 05-07-2019 9:26
סתם רעש תקשורתי
למה לא? עם תצליח לשנורר תקציבים אז הכל טוב!
למה בעצם | 05-07-2019 13:23
בסוף הכל מסתכם במי מצליח להביא יותר כסף.
8
הלכה כבית שקד - או כבית אבינר
רבנית רפורמית | 05-07-2019 9:38
לגברת שקד יש הגיון אלוהי. זכר ונקבה ברא אתם .ויקרא שמם אדם .כך אומרת התורה ויש הגיון רבני מטורלל בעיקרו הקרוי יהדות .אשה דעתה קלה .מכאן שהגברת לא ראויה לשמש את המפלגה קול באשה ערווה זה לא אומרת תורה .זו אומרת היהדות .ששכל רבני מושל בה אם תרצי או לא רב מפחד שתתחילי לשיר לא עלינו .לאיולת הרבנית כולם בדרך כלל מסכימים וזה בסדר .כשזה נוגד את האינטרס זה מבחינתך לא בסדר .הרב אבינר הוא עקבי שקד לא יכולה להוביל .את זו שהציבור בעט החוצה בחזקה(.לא בגלל) עדיף שיהיה מקומה של בת מלך פנימה .בבית .גם אם גברת שקד תפריש חלה . תקרא תהילים כל היום .תבלה במקווה כל שעה .היא אשה .ואז היא לפי היהדות היא סוג ב .תצעי לרב אבינר חזרה בתשובה .או נתוח לשנוי מין תראי במה יבחר . כל היהדות בנויה על עוולת רבנית .בכנסת לא עושים כלום לשנוי המצב .זו אשמתכם .
9
הציונות הדתית
שאול | 05-07-2019 9:51
פשטתם את הרגל רמסתם את התורה , וכך בעזה המפלגה שלכם ושל כמותכם ראוייה להימחק , שכחתם ששקד עזבה לטובת מפלגה חילונית והציבור לא בחר בה , מעניין שהיא בכותרות עכשיו
10
גב' שקד,לא לכבודך להתווכח אתו.
אף אחד לא סופר אותו | 05-07-2019 9:52
תבררי ותראי.
11
ביזיון
א | 05-07-2019 10:12
ביזיון שכך אתם מדברים לאחד מגדולי הרבנים! שאמר שלדעתו אישה חילונית לא יכולה להוביל מפלגה דתית וזו דעת תורה ! אלא אם כן לא אכפת לכם מתורה
תגובה למר בזיון
חיילת | 05-07-2019 16:01
היהדות אוסרת התורה לא
12
לא, היא לא.
סלח | 05-07-2019 10:12
13
אישה אומרת שאישה יכולה לעשות הכל
דוד המלך | 05-07-2019 10:17
14
יהדות או תורה מה רצוי ומה לצערנו מצוי
ימימה | 05-07-2019 10:27
לגברת שקד הרב אבינר עקבי .זה מה לימדו אותו זה מה הוא יודע .הבעיה היא לא ויכוח בין שקד לרב אבינר . הוויכוח הוא הרבה יותר גדול . ואף אחד לא מודע אליו התורה אומרת את דעתה .באו רבנים החליטו שהתורה טועה .שאלוהים הזדקן .תורתו צריכה שפוץ.הכניסו לנו איוולת בכמויות וספרו שהבורא בירך על השנויים ואמר ניצחוני בני .לא היה ולא נברא .יהדות היא לא תורה .את זה צריך לדעת
התורה לא נתנה בתור ספר
בן-ציון | 05-07-2019 11:39
טעות חמורה לחשוב שהתורה ספר ללא פירוש וללא עומק. יש תורה שבכתב ותורה שבעל פה. יש פשט רמז דרש וסוד. ויותר מהכל, יש ציווי ברור ומןחלט של כפיפות לרבנים ופירושם בכל דור על פי הבנתם המעמיק.
15
עולם משוגע
בנט מעיר לרב גדול... | 05-07-2019 10:28
הרמבם הפוסק מספר אחד פוסק ואין חולק שאשה לא עומדת בשום שראה בישראל
תגובה
פניס | 05-07-2019 15:53
לא הבנתי מה גדול אצל הרב
16
איילת שדד
אלמונית | 05-07-2019 10:31
הגיע הזמן שתביני שלא רוצים אותך במפלגות הדתיות ואת נדחפת בלי סוף תחברי לבנט היחיד שרוצה אותך וסיבותיו עימו ותתחילו להתפלל
17
יש לנו הלכה
מיכה | 05-07-2019 12:05
זה מה שאוסר לנו ליתמוך במיפלגות שאומרים בגלוי שאין לשמוע לרבנים למה לשמוע לפרופסור או דוקטור אבל חלילה לרב זה הבושה של הציונות הדתית ועדיף לא ליתמוך בהם אלא בלכוד או בעוצמה
18
אין לכם הבנה מינימלית!
מישהו | 05-07-2019 12:42
א. אשה לא יכולה לעשות כל מה שגבר יכול ולו מהבחינה הטכנית בשל הבדלים פיזיים ביניהם ולדוגמא להרים משאות כבדים. ב. בשל אותה הסיבה, גבר לא יכול להיכנס להריון ולא יכול להניק. לא מסובך לראות מהו התפקיד הנשי שאותה נתן הבורא לנשים כלומר המשכיות העולם דרך הילדים, להיות אמא. זה לא אומר שאשה לא יכולה לעשות דברים נוספים. זה רק אומר שהאימהות היא תפקידה העיקרי. ולכן כאשר דברים נוספים פוגעים בתפקיד המרכזי של האשה, הרי שמגיעים למסקנה כי פוליטיקה למשל הינה פוגעת בתיפוקש המרכזי של האשה בעולם. ולא, איילת שקד, מי שהלכה להיות חכית ושרת המשפטים, לא יכולה להיות אמא באותה הרמה כמו כל אמא אחרת! לא בגלל שהיא אשה רעה, אלא בגלל שהיא פשוט לא מספיק שם בשביל הילדים שלה ולא שם בשביל להביא ילדים נוספים לעולם, ומכיוון שהאופי הנדרש לפוליטיקה הינו מנוגד לאופי שבו האשה נוהגת כלפי ילדיה, הרי שהמידות והאופי שלה ישתנו בעקבות הפוליטיקה וזאת לרעת ילדיה. יש מישהו שחולק על דברים פשוטים אלו??? ולפני שחולקים, נא הואילו לקרוא שוב לאט וברוגע את הדברים, ולהפעיל את השכל ולא את הרגש
מעניין שכשהבעל הוא תלמיד ישיבה אז אין שום
אחת | 08-08-2019 5:48
בעיה עם זה שאישה (אמא) תעזוב את הילדים ותצא לעבוד. גם כשהבעל פשוט לא מרוויח מספיק אין שום בעיה שהאישה תפרנס. נראה שבמקרים כאלה כל הכישורים והתפקידים שלה משתנים באורח פלא. רק כשאשה רוצה להיות בעמדת כח והשפעה היא פתאום לא מתאימה, לא מוכשרת, לא אמא טובה... ואם אכן יש הבדל בין יכולות האישה ליכולות הגבר, זה דווקא טיעון בעד שילוב נשים בתפקידים ציבוריים, אדרבא, תרומתם במקרה כזה חשובה שבעתיים-יש הרבה גברים שמביאים את היכולות שלהם, בואו נעזר בעוד סוגים של יכולות ואיכויות. ואגב, תפקיד המנהיגים שלנו במידה רבה הוא חינוך ותכונה חשובה בהנהגה היא מסירות אז זה לא ממש הגיוני שמי שלדעתך טוב בחינוך ומסור- אמא לא מתאים לתפקיד הנהגה
19
סמוטריץ יכל להיות אברך ובו זמנית ללמוד משפטים
ישראל בן שחר | 05-07-2019 12:59
ראיתם מה זה סמוטריץ גם הצהיר שתורתו אומנותו ודחה גיוס גם היה רשום כאברך בישיבת קדומים וקיבל מלגה מהמדינה ובו זמנית למד לתואר ראשון במשפטים במסגרת מלאה בקריה האקדמית אונו ממש הדגם הנעלה של הציבור החרדלי המתנשא
חזק!! אבל לרמות ולשקר מותר לפי הרבנים החרדלים
בית אל | 05-07-2019 15:06
תראו איך הם מנהלים את המוסדות שלהם על בסיס כסף כבוד ושלטון
20
חחח
משה | 05-07-2019 14:04
וככה אתם מפילים את עצמכם.
21
כולם שכחו ששקד ובנט הפילו אותנו בבחירות
מעבר לפגיעה בכבוד רב | 05-07-2019 14:10
3 חודשים לפני הבחירות שני היפי נפש עזבו ובגללם ורק בגללם מנדטים הלכו לפח, מנדטים שאיתם הייתה כמה ממשלת ימין עם הדתיים והחברים, לא ניתן לסמוך על שניהם, גם אם היו תותחים בתפקיד שר החינוך והמשפטים הקדנציה הקודמת. שניהם בגדו בנו ועכשיו מנסים לחזור. הדבר המציא הוא שכל המשמיצי רבנים פה אין להם מחילה, לא להם ולא לזרים לא עלינו. והאגו הנפוח לא מאפשר להם להתנצל. מדובר ברב שאמר את ההלכה כמו שהיא לא סטה לימין או לשמאל, השמצתם אותו והשמצתם את התורה. מי שמחפש יהדות רפורמית, יהדות שמתפשרת על דיני תורה בכתב ובכל פה, לא מקומו בציונות הדתית, אולי בציונות, אבל דתי הוא לא. התורה היא נצח, תמיד הייתה ותמיד תהיה, הנחש ששינה ראשון נענש הוא וזרעו לנצח, תנסו את מזלכם ותחתמו את הילדים שלכם גם.
22
אשה
תמר | 05-07-2019 15:24
אשה יכולה לעשות הכל מבית ולא עברת את אחוז החסימה זה לא קשור נתנו לך הזדמנות וזה לא הלך את עושה לכותרות כאילו השאלה היא אם הבעיה שאת אישה מהווה מיכשול לא העם אמר את דברו ואל תאשימי את אשת ראש הממשלה או את היותך אשה נתנו לך אך לא הצלחת לעבור את אחוז החסימה
23
די נמאס מהציונות הדתית
המיואש | 05-07-2019 15:26
נמאס, נמאס מהאוסף האוכלוסיות הביזיונית המזוכיסטית הזו שנהנית לבזות את עצמה כל זמן כל הזמן
24
כבוד
תמר | 05-07-2019 15:27
אם רב אומר את דעתו את יכולה לשבת בשקט ולהנמיך את הלהבות אך את קפצת כאילו מצאת שלל רב ומרוב חוצפתך ענית בכתבה ענקית כאילו שאת צודקת הרי העם אמר את דברו בליכוד את לא רצויה בבית היהודי גם לא פייגלין יכול אוליי ליישר עם הקניביס את העיניינים אם הוא התעורר מוקדם ולרב צריך לתת כבוד אפילו בשתיקה
25
איילת או איוולת
ישראל נחום | 05-07-2019 15:49
כבוד הרב אבינר הגברת אסורה בראש מפלגה כך החלטתך הומו מוצהר שר בממשלה אתה שותק לזאת. קוראים יהדות -אוולת רבנים הרב המכובד תומך באיוולת וחס ושלום לא באיילת זה המצב
26
מי את השרה שקד שמרשה לעצמך לסתור צדיק
מיקי | 05-07-2019 16:49
זה לא מוריד מערכן של נשים אלא מייפה אותן.
27
ברור שאישה יכולה..
הבית משלם את המחיר | 05-07-2019 16:57
ואין דבר כזה אמא בזמן איכות..ילדים צריכים המון כמות...הדבר הכי יקר לתת להם זה הזמן. ואת זה המון אימהות לא מבינים בדורנו.. מי כמוך אילת שקד יודעת מי עם הילדים שלך שאת לא איתם ואיזה חסכים נפשיים ורגשיים יש להם אולי תגלי רק שיגדלו..ואולי לא ישתפו אותך בחיים. אם היית מחכה שיגדלו ואז הןלכת לכזה מקצוע זה משהו אחר. אבל גם שהילדים יגדלו התפקידים האלו המון פעמים גורמים לנשים להיות גברים/לתפקד כמו מחשב ולהיות קרות מאוד.. אז מי שמצליחה לשרוד את הלחץ והקור ועדיין להישאר נשית וחמה היא יחידת סגולה והרב אבינר רוצה לתת אידאל- לרןב הנשים ..זה לא מתאים נקודה. ובטח להיות אישה חילונית בראש מפלגה דתית - מה הקשר?! נשמח שתהיי במפלגה אךמלא בתפקיד הראשון בהחלט. ובטח לא להגיב בחוצפה לרב אבינר.
28
גם כבוד הרברפי לא מתאים בכלל בכלל לפוליטיקה
אריה | 05-07-2019 18:45
הוא מאותגר הכרה, אפשר לתמרן אותו בקלות... שקד לעומתו בתור פוליטיקאית שמה את הרברפי בכיס הקטן.... רק שקד תנצח, ושהרברפי יהיה רב המפלגה תבינו, חבל לעשות שוב טעויות
29
רב?
יורם | 06-07-2019 0:16
מה כ ר אפשר לצפות ממישהו שיש לו קו ישר לאלוהים,
30
אשה יכולה לעשות גם טעויות גדולות ,כמוך.
חנה | 06-07-2019 18:19
אשה שמטילת מי מיפלגה למפלגה,בלי חזון בלי אהבה אמיתית למדינה,(טרסיזם קורים לטיולים שלך במפלגות),שמיתיחשת על הנזק שעשתה ,בקלות, כמוך,לא צריכה להיתקרב לממשלה,אפילו כפקידה. ,
31
ע"פ היהדות האשה במעמד יותר מהגבר
משה | 06-07-2019 21:20
נאמר: אחור וקדם צרתני , -דו פרצופים בראו לאדם הראשון. משום צניעות האשה היא אחור, לכן הוכחה שנבראה קודם. הגבר הוא בסהכ השלמה לאשה.
לגבי שני הפרקים של הבראשית מלמדים חז"ל שכלל
למיואש | 06-07-2019 23:34
כלומר פרק א', ואחכ פרט (כלומר פרק ב'). השני פרטו של ראשון. בלי חזל היינו עושים סתירה בין הפרקים. לכן שים לב לחזל ואל תקרא לזה קשקשת בגלל שאתה לא מבין!
נו אתה יכול להצטרף לחכם שלום כהן
המיואש | 06-07-2019 22:35
בגלל שכתוב הקדים רפואה למכה נשים אסור להם ללכת לבדיקות אולטרסאונד, קשקושים מפה ועד גלקסיות אחרות, זה לא מה שכתוב בפרשת בראשית, בשתי מילים חדל קשקשת
32
מכבדים אותך. כבדי גם אותנו
לאיילת שקד | 06-07-2019 21:28
תמיד חשבתי שאת יותר טובה מנתניהו, מחפשת את התפקיד המתאים לך. ראינו אצל גולדה שהגישה שלה הובילה אותנו לאסון. לא צריך לבחור אשה בגלל שהיא אשה. תחשבי על הבעיות שנגרמות לנו כתוצאה מזה. לא מספיק לך להיות מס. 2? ניתן לך להיות שרה, וכל מה שתרצי, כולל הרבה קולות. אם את באמת מה שחשבנו, תזכרי שאנחנו העלינו אותך מאנונימיות מוחלטת לשרה מכובדת. כבדי אותנו גם באתר הזה
33
אישה
Roli | 06-07-2019 23:11
נכון הגברת שקד, אישה גם היתה המניפולטורית הראשונה כלפי הקדוש ברוך הוא ואכלה מעץ הדעת, לאחר שנבעלה ליצר הרע ובא ממנה קין, וזאת למרות שאמר לה הקבה בראתיך מן הצלע על מנת שתהיה צנועה, והיא יצאה בראש חו צחות כדי לנהל דו שיח עם השטן, למרות שהיתה זוגתו של אדם, זה לא ממש עניין אותה, ומאז אמרו הרבנים לאורך הדורות ועד היום, שהאישה מקומה בבית לבשל לאפות לכבס ולחנך את ילדיה ולגדלם, כך שהרב אבינר צודק ואתן יודעות זאת, ואתן לא יודעות לבלוע את הצפרדע !!! זו דעת תורה אולם מה לך ולתורה, את הרי מצהירה שאת חילונית ומה לך לחפש במפלגה דתית, לכי לשדות המוכרים לך... לכאורה !!
34
אשה
פרוספר | 07-07-2019 7:07
גם אישה זה בן אדם
35
מה שבנט אומר על קומץ זעום אינו נכון
פוליטיקאים | 08-08-2019 5:08
יש בשנים האחרונות הקצנה רצינית מאוד מצד גורמים דתיים של הדרת הנשים מהמרחב הציבורי, וזאת במקביל לתהליך הפוך של מגמות פמיניסטיות בעולם הדתי. זה שבנט שייך לקבוצה שתומכת בנשים לא הופך את המתנגדים לו לקומץ ולא מפחית מחומרת הבעייה שבה צריך לטפל