הרבנים הראשיים נפגשו עם מנהיגי העדה האתיופית - סרוגים

הרבנים הראשיים נפגשו עם מנהיגי העדה האתיופית

הרבנים הראשיים נפגשים עם ראשי הקהילה העדה האתיופית במטרה להוציא קריאה להרגעת הרוחות בעקבות האירועים האלימים בימים האחרונים

הרבנים הראשיים נפגשו עם מנהיגי העדה האתיופית
  צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בעקבות אירועי הימים האחרונים, נפגשים בשעה זו היום (חמישי) הרבנים הראשיים לישראל יחד עם מנהיגי וראשי העדה האתיופית.

בפגישה שנערכת בבית הרבנות הראשות, ינסו הרבנים הראשיים להוציא קריאה להרגעת הרוחות.

הרבנים הראשיים הצטרפו לניסיון של אנשי ציבור להפחית את ההסלמה שהחלה בעקבות מותו של סלומון טקה ז"ל.

הנשיא ריבלין במסר למפגינים: "אין לאיש מאיתנו דם סמיך יותר"

נשיא המדינה פנה שלשום בלילה אל קהילת יוצאי אתיופיה בעקבות המחאות האלימות במוקדים רבים ברחבי הארץ.

אחיותי ואחיי אזרחי ישראל, ובתוכם אחינו ואחיותינו, בני קהילת יוצאי אתיופיה. אלה ימים קשים מאוד. סלמון טקה שאיבד את חייו נמצא במחשבות של כולנו, והשאלות קשות ומייסרות. אנחנו מוכרחים לעצור, שוב, לעצור -ולחשוב יחד כיצד ממשיכים מכאן. אין לאיש מאיתנו דם סמיך יותר, ולעולם לא יהיו חיי אחינו ואחיותינו הפקר. עלינו למצות את חקירת מותו של סלמון – ועלינו למנוע את המוות הבא. את הפגיעה הבאה. את ההשפלה הבאה. כולנו מחויבים לכך.

אנשים אחים אנחנו. הגענו לכאן, כולם, למולדת שלנו, שהיא הבית שלנו, של כולנו, וכולנו שווים בו. נילחם על הערכים שלנו, נילחם כדי להבטיח עתיד בטוח, לכל ילד וילדה שגדלים כאן. לא נשלים עם מציאות שבה הורים מפחדים לאפשר לילדים שלהם להסתובב בחוץ מחשש שייפגעו בשל צבע עורם או מוצאם. זוהי לא מלחמת אחים – זוהי מלחמה משותפת של אחים ואחיות על הבית המשותף שלהם, ועל העתיד המשותף שלהם. אני משתאה מהמנהיגים והמנהיגות הצעירים והצעירות של הקהילה, שאני פוגש פעם אחר פעם, מיטב בנינו ובנותינו, ואני מבקש מכולנו – לפעול באחריות ומתינות. אני יודע שאתם עושים כל שביכולתם כדי להעביר את קול המחאה ולהנהיג שינוי שכולו תיקון ובניה של עתיד טוב יותר. אף אחד לא מבקש נקמה. סערת הנפש מגיעה מתוך שבר ותפילה גדולה לתיקון. וכולנו שותפים, כולנו מוכרחים להיות שותפים במהלך הזה לתיקון. אין לנו ברירה אחרת, אין לנו בית אחר.

אנחנו מוכרחים להיזהר מאוד מההסלמה של המחאה ומגלישה שלה לאלימות שאין לה מקום. אני קורא לכולנו, בתוך השבר, לשמור על האיפוק והמתינות. הזעם, אסור לו שיבוא לידי ביטוי באלימות. קומץ המוחים שבחר באלימות- איננו פני המחאה, ואסור שיהיה פני המחאה המובנת לכולנו מאוד. ביתי- ביתכם הוא. בואו נשב יחד עם כל הגופים האחראים לשלום אזרחי ישראל. רק כך, בשיח פתוח, ונוקב ככל שיהיה, נגיע לשינוי. נמשיך לעמוד יחד כחומה בצורה מפני האלימות, כל צורה של אלימות, וניאבק יחד על הבית המשותף שלנו, על העתיד של הילדים והילדות שלנו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
רוצים הרגעה?
eli | 04-07-2019 14:02
תוציאו את הסודנים, אריתראים, פלשמורים וכל הפולשים הבלתי חוקיים מהארץ, ואחכ נוכל לדבר על רגיעה.
2
הרבנים הראשיים
ליאורה | 04-07-2019 14:04
הרבנים הראשיים אלה שתפקידם להורות לנו לקרא תהילים כשיש קאסמים בדרום .זה מה שהם יודעים .ללחוץ על החרדים ללכת לצבא הס מלהזכיר .נחשו למה הם עוטים גלימה .