המשטרה: לא נאפשר את חסימות הכבישים - סרוגים

המשטרה: לא נאפשר את חסימות הכבישים

המשטרה משנה את ההתנהלות מול מחאת יוצאי אתיופיה ומודיעה כי לא תכיל יותר חסימות והתפרעויות: "משטרת ישראל לא תאפשר את המשך החסימות של צירי תנועה מרכזיים"

המשטרה: לא נאפשר את חסימות הכבישים
  מחאות יוצאי אתיופיה אתמול(צילומים: תומר נויברג/ אדם שולדמן פלאש90)

המשטרה משנה את ההתנהלות מול מחאת יוצאי אתיופיה ומודיעה כי לא תכיל יותר את חסימות הכבישים וההתפרעויות כפי שקרה אתמול.

בהודעה שנמסרה מדוברות המשטרה נאמר: "הרינו להבהיר כי חסימות צירי תנועה הינם מעשה אסור עפ״י חוק וגורמים לפגיעה בציבור רב של נהגים."

לצד הכלה ואיפוק משטרתי רב כלפי מפגינים מתוך ניסיון לאפשר להם לבטא את מחאתם, משטרת ישראל לא תאפשר את המשך החסימות של צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ באופן שיוביל לפגיעה כה משמעותית באזרחי ישראל בכלל ובמשתמשי הדרך בפרט."

מד"א מנה אתמול 83 פצועים בהפגנות, מהם 47 שוטרים, ובמשטרה עצרו עד כה 136 חשודים בגין תקיפות שוטרים, ונדליזם והפרה בוטה של הסדר הציבורי.

צילום: אדיר שולמן/פלאש90

רמת אלימות ששנים לא נראתה

במשטרה מבהירים: אנו קוראים למפגינים – כן למחאה לא לאלימות. נפעל בתקיפות להפסיק את האלימות תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו, במטרה למנוע המשך פגיעה בנפש, ברכוש ובכל משתמשי הדרך על מנת להשיב את הסדר על כנו.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "אם נראה שוב רמת אלימות כזו, למשטרה לא תהיה ברירה אלא להשתמש בכל אמצעי לפיזור הפגנות שיש לה". בגלי צה"ל הוסיף כי "השוטרים נתקלו ברמת אלימות ששנים הם לא נתקלו בזה". וחשף את התראת המודיעין שדיבר על כוונות ירי חי כנגד השוטרים, נסיון להצית תחנות משטרה, פגיעה בתשתיות לאומיות ופשוט רמת אלימות שלא נראתה".

"מחאת הקהילה היא לגיטימית, אבל למחאה, לכל מחאה בחברה דמוקרטית, יש גבולות שאסור שייחצו ושהמשטרה לא יכולה להתעלם מהם", הוא הודיע. "משטרת ישראל עשתה כל מאמץ וכל שלאל ידה כדי לאפשר למפגינים להביע את כאבם ולזעוק את זעקתם. הכוחות נהגו באיפוק והכלה על מנת שלא להגיע לעימותים אלימים אשר יביאו חלילה לנפגעים בנפש, פגיעה באזרחים, שוטרים" הוסיף ארדן.

הזעם, אסור לו שיבוא לידי ביטוי באלימות

נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין קרא למפגינים לגלות איפוק, "הזעם, אסור לו שיבוא לידי ביטוי באלימות" אמר והוסיף "זוהי לא מלחמת אחים – זוהי מלחמה משותפת של אחים ואחיות על הבית המשותף שלהם ועל העתיד המשותף שלהם. אנחנו מוכרחים להיזהר מאוד מההסלמה של המחאה, ומגלישה שלה לאלימות שאין לה מקום".

בתוך כך מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בעקבות המחאות החריפות של יוצאי אתיופיה, יכנס הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את ועדת השרים לעניין קידום שילובם בחברה הישראלית של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי.

הוועדה הוקמה בהחלטת ממשלה במאי 2015, כשנתניהו יעמוד בראשה ובה חברים גם השרים ממשרד הממשלה בקליטה, האוצר, רווחה, פנים, חינוך, שוויון חברתי, חקלאות, שרותי דת הבינוי והמדע. בסמכויות הועדה נמצא טיפול וקידום ענייניהם של אזרחי ישראל ממוצא אתיופי, לרבות בתחומי התעסוקה, הרווחה, החינוך, הבריאות והדיור.

מוקדם יותר היום פרסמנו בסרוגים את רשימת ההפגנות הצפויות היום, במוקדים שונים ברחבי הארץ. לפי הפרסום שרץ ברשתות החברתיות, ההפגנות יכילו גם חסימות כבישים.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
סוף סוף
אבי | 03-07-2019 11:26
הבינו שלא נורמלי לשתק את המדינה בגלל כמה אנשים שמתחשק להם
המקובלים: הגזעניים יחלו במחלה קשה!
עידו 2 | 03-07-2019 13:24
מכינים מיטות באונקולוגית לכל הגזעניים. יש גם בונוס: רופאים ואחים ערבים.
להחזיר את האפרקאיים לאפריקה!
בושה | 03-07-2019 13:03
קודם המרוקאים, אחר כל האתיופים ובסוף הסודנים!
'מבצע משה' הביא אותם, ש'מבצע פרעה' יחזיר אותם
עידו 2 | 03-07-2019 12:13
לקחת בחשבון שמספר הרציחות השבטיות אצלם, גבוה מכל האוכלסיה
2
אתיופים, הגזמתם !!!
סטונט ישראלי | 03-07-2019 11:27
לא לאפשר לאנשים עם רגשי נחיתות ביגלל צבע עורם לחרב לנו את המדינה !!! אין לי יותר שום התחשבות בעדה האלימה והאכזרית הזאת ! השוטר שהגן על עצמו, זכאי !
3
משטרה מסורסת ועלובה,ללא מפכ"ל .
והכל - עבודה של ביבי | 03-07-2019 12:04
מי שאישר מכירת צוללות לגרמניה ממשיך להרוס ולסרס את המשטרה ומערכת המשפט. אבל הדוסים ימשיכו לתמוך בו - כל עוד יקבלו ג'ובים וכסף.
4
הפגנות אנרכיה בחסות קרנות פועלים נגד המדינה
יוסי-נחלאות | 03-07-2019 13:10
עם כל הכאב והזדהות עם התופעה החמורה שתוצאותיה הרוג מבין העדה האתיופית סלמון טקה זל. ההפגנות האלימות איבדו את תמיכתי, כמי שנאבק בכל חיי לצדק חברתי ושוויון. הפגנות אלה אינם מאבק חברתי לגיטימי אלא מאבק של חבורת אנרכיסטיים חוליגנים הפוגעים בגסות יתר בסדר החברתי. אנו עדים למפגנים הפוגעים באזרחים תמימים וברכושם, באמבולנסים ובצוותים רפואיים, בלוחמי-אש, בשוטרים ושרפת ניידות, בעיתונאים וכו'. לא חסרים למדינתנו אויבים ואין לנו ארץ אחרת, מוסדות המדינה חשובים וחיוניים לכולנו כחברה. עלינו להפסיק לתמוך בהפגנות אלימות אלה. עלינו לתת גיבוי מלא למוסגות המדינה להחזיר את הסדר החברתי. בנוסף עלינו לבדוק מי הם הגורמים הקרנות התומכות גם כלכלית בהפגנות אלימות וברוטליות כנגד המדינה ומוסדותיה. אלה רווים בשנאה עצמית והתומכים בכל מחיר במאבקים פוליטיים אנטי-ציוניים נגד הממשלה המדינה ומוסדותיה. במידה דמוקרטית יש מקום למאבקים ציבוריים כנגד עוולות חברתיות, עם זאת אין מקום לפעילות אלימה אגרסיבית כנגד העם.
5
הפגנות האתיופם
ארז | 03-07-2019 15:23
מה אנחנו? אתיופים. מה אנחנו רוצים? שלא יתנהגו אלינו כמו אל חארות. ומה אנחנו עושים? מתנהגים כמו חארות.