על רקע המחאה: סלומון טקה ז"ל יובא למנוחות - סרוגים

על רקע המחאה: סלומון טקה ז"ל יובא למנוחות

הלווייתו של סלומון טקה ז"ל, שנהרג אמש מירי שוטר בקריית חיים, תיערך היום בשעה 12:00 בבית העלמין תל רגב. במקביל המחאה של יוצאי אתיופיה צפויה להימשך ברחבי הארץ

author-image
על רקע המחאה: סלומון טקה ז"ל יובא למנוחות
  (צילום: מאיר ועקנין\פלאש 90)

הלווייתו של סלומון טקה ז"ל, שנהרג אמש מירי שוטר בקריית חיים, תיערך היום (שלישי) בשעה 12:00 בבית העלמין תל רגב. ההלוויה נערכת על רקע המחאה הנרחבת של יוצאי אתיופיה נגד האלימות המשטרתית, שצפויה להמשיך גם היום במוקדים רבים ברחבי הארץ.

ביממה שחלפה מאז מותו של הנער מאות יצאו לרחובות בהפגנה נגד התחושה שבכל הקשור אליהם – האצבע קלה מדי על ההדק. עשרות כבישים וצמתים מרכזיים נחסמו בעקבות ההפגנות, ביניהם מוקדים בכביש החוף ובכביש 40, בבאר שבע, נתיבות, אשקלון, אשדוד, רחובות, קריית עקרון, יבנה, ראשון לציון, קיסריה, קריית אונו, קיסריה, חיפה, קריית חיים קריית אתא ועוד.

במסגרת ההפגנות נרשמו צמיגים ופחים בוערים ונרות זיכרון הודלקו לזכרו של טקה. המפגינים הגיעו בסמוך לביתו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ומחו שם. חלק מהמפגינים השליכו חזיזים ואבנים במתחם תחנת המשטרה זבולון בקריות, וספגו חזרה רימוני עשן מהמשטרה.

כמו כן, במהלך מחאה שהתקיימה הלילה מול תחנת משטרת זבולון נרשמו עימותים אלימים, כאשר מאות מפגינים החלו ליידות אבנים, בקבוקים וזיקוקים לעבר השוטרים שהיו במתחם. כתוצאה 3 שוטרים נחבלו בפניהם ובגופם, וקיבלו  טיפול רפואי. המשטרה פיזרה את המתפרעים לאחור ע״י שימוש ברימוני הלם, בשל האלימות והסיכון כלפי השוטרים כאמור. מהמשטרה נמסר כי "נמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא נאפשר ונפעל נגד אלימות מכל סוג שהיא, כמו גם נגד כל ניסיון לפגיעה פיזית בשוטרים או אזרחים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הלוויה
רון | 02-07-2019 9:12
אני חושב שאזרחי ישראל צריכים להשתתף בלוויה היום כסולידריות עם העדה האתיופית בישראל ולומר הם חלק מהעם היהודי .
לא משתתפים ההלוויות מחבל.
לדעתי. | 02-07-2019 9:27
מי שרוגם אנשים הוא מחבל. צריך להרוס את ביתו.
2
ראוי למשוך את הגופה בשמן חזיר. כדין מחבל.
ראוי ויאוי.. | 02-07-2019 9:30
ראוי ויאוי..
3
הרוג
אזרח | 02-07-2019 9:38
ראשית אני משתתף באבל המשפחה מצד שני בכול מקום בעולם אם אנשים תוקפים שוטר וזורקים עליו אבנים התגובה תיהיה ירי על מנת להרוג מזה ילדים רבים הם לא ילדים הם כבר גדולים ובסדר רבים אין בעיה אבל תפקיד שוטר גם בלי מדים להתערב וחהםסיק את זה כי אם לא היינו קמים בבוקר ושומעין שילד נרצח אז שוטר מנסה למנוע ריב וזורקים עליו אבנים,כן אבל ים גם הורגים אז השוטר פעל כפי שראוי ששוטר יפעל גם אם זה יהיה מתנחלים או דתיים שזורקים על שוטרים אבנים הדין חייב להיות כלפי כולם ואולי כך יתחילו לתת כבוד לשוטרים ולחיילים
4
עצוב
אלירן | 02-07-2019 9:40
חיבים להיות רגועים ולא להגיע לאלימות פיזית חיבים לתת לבית -המשפט לתת את התשובה ולהגיע לאמת יום טוב.
5
מפרסמים נראה שהסלומון הזה היה חתיכת חרא.
סתם אחד | 02-07-2019 10:00
אתיופים יקרים, במקום לכעוס על המשטרה תחנכו את הנוער שלכם. אני לא מצדיק הרג של פרחחים אבל אני גם לא מצטער על כך.
6
נו, בטח מל"ו הצדיקים. אבידה גדולה לאנושות
אלי | 03-07-2019 11:00
הגיע הזמן לחסל את קני הפשיעה באוכלוסיה האתיופית. חבית נפץ שמחכה להתצפוצץ
7
תגובה רצינית על האלימות הכה מחרידה של ה
ליהי הירש | 04-07-2019 17:38
זהו פשע רציני וחייבים להטיל גזר דין מוות לכל יוצאי אתיופיה. מדובר במדינה של מטורפים ותת אנושיים, חובה עלינו לאסור ולא לאפשר להם להגיע אלינו על מנת להשמידנו. בדיוק מוחלט כמו העולם הערבי שמטרתו להשמיד אותנו ולשלוט בכל העולם, המטרה שלהם הינה לגרום ולהביא אותנו לעוד מלחמות עולם כמו בשואה בדיוק רב.