"לא יצא משהו מוועידת בחריין ועסקת המאה" - סרוגים

"לא יצא משהו מוועידת בחריין ועסקת המאה"

באירוע של עיתון 'ישראל היום', נשאל בראיון לסרוגים המומחה למזרח התיכון ארסן אוסטרובסקי על עסקת המאה וועידת בחריין: "הפלסטינים לא יקבלו את העסקה ומעולם לא תכננו להסכים"

author-image
"לא יצא משהו מוועידת בחריין ועסקת המאה"
  "הפלסטינים לא יקבלו את העסקה". אוסטרובסקי (צילום: סרוגים)

באירוע של בעיתון 'ישראל היום', נשאל בראיון לסרוגים המומחה למזרח התיכון ארסן אוסטרובסקי על עסקת המאה וועידת בחריין.

בפורום ישראל היום ליחסי ישראל- ארה"ב, ענה אוסטרובסקי: "אני לא חושב שיצא משהו מוועידת בחריין ועסקת המאה. לפלסטינים יש את אם כל ההזדמנויות- מגייסים להם 50 מיליארד דולר, ומציעים להם תכנית כלכלית שתרם נראה כמותה- אבל הם דחו אותה מתוך שנאה. הדבר פוגע לא רק בישראל, אלא גם בבני עמם. אני חושב שזה נהדר שהממשל האמריקני פועל לטובתם, אבל הפלסטינים לא יקבלו את העסקה ומעולם לא תכננו להסכים- וזה חבל, גם להם וגם לכל המזרח התיכון"

האם ארה"ב יכולה לעשות עוד משהו שיביא אותם להפסיק את החרם?

"אין הרבה יותר מה שהם יכולים להציע. הפלסטינים קבעו קו אדום ולא יסכימו לחצות אותו. הם לא רוצים רק שלום וכסף- הם רוצים גם לדחות את קיומה של ישראל. אני לא חושב שיש עוד משהו שהאמריקנים יכולים להציע להם שירצה אותם ובמקביל לא יהווה סיכון ביטחוני עבור ישראל".

בראיון נוסף של סגן יו"ר הסוכנות היהודית העולמית יעקב חג'ואל לסרוגים, הוא התייחס לקשר החזק של ישראל והממשל האמריקאי: "יש היום נשיא בארצות הברית שמבין מה זה עם ישראל ואהב את העם היהודי, ואין לי ספק שהחיבור בין עם ישראל לעם האמריקאי ייצר פה הרבה יותר אחווה וחיבור בין עמים גם פה במזרח התיכון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו