הממשל בונצואלה טוען: "צה"ל תכנן לפלוש לארצנו" - סרוגים

הממשל בונצואלה טוען: "צה"ל תכנן לפלוש לארצנו"

שר התקשורת בונצואלה טען כי הממשלה סיכלה נסיון הפיכה אשר תוכנן על ידי כוחות צה"ל יחד עם בכירים מצבא ארה"ב וקולומביה. לטענתו, חיילי הצבא תכננו לפלוש למדינה ולהרוג את הנשיא המכהן ניקולס מדורו

author-image
הממשל בונצואלה טוען: "צה"ל תכנן לפלוש לארצנו"
  נשיא ונצואלה ניקולס מדורו (צילום: שאטרסטוק)

שר התקשורת של ונצואלה, חורחה רודריגז, טען היום (חמישי) כי הממשלה סיכלה ניסיון הפיכה במדינה אשר נועד לחסל את הנשיא המכהן ניקולס מדורו ובכירים נוספים בממשל. לדבריו, ניסיון ההפיכה תוכנן על ידי בכירים מצבא ארה"ב וקולומביה- לצד כוחות של צה"ל.

"הצבאות תכננו לפלוש למדינה ולהרוג את הנשיא, אשתו ואת כל בכירי הממשלה במדינה, ואז לאפשר לאופוזיציה לשלוט" אמר רודריגז ל"וושינגטון פוסט". עוד טען כי הכוחות הישראלים תכננו להשתלט על בסיסי הצבא בונצואלה, וכן לתקוף את הבנק המרכזי במדינה.

כצפוי, בישראל מיהרו להכחיש את הטענות של רודריגז, כאשר דובר משרד החוץ עמנואל נחשון מיהר להודיע כי "מדובר בשטות מוחלטת". גם בארה"ב דחו את דברי הבכיר, ואמרו כי "העובדה שדבר כזה נאמר על ידי בכיר ממשל לעיתון מוביל רק מראה את האבסורד של המשטר המכהן בוונצואלה".

מנהיג האופוזיציה חואן גואידו, המוכר על ידי ישראל, ארה"ב וכ-50 מדינות נוספות כמנהיג בפועל של המדינה, הגיב גם כן לדבריו של רודריגז על נסיון ההפיכה. "זהו סיפור מומצא נוסף של המשטר" אמר. "אנחנו כבר התרגלנו לזה, בדיוק כמו שהתרגלנו לכך שאנחנו רגילים לכך שאנחנו נרדפים על ידי הדיקטטורה המובילה במדינה. זו התגובה היחידה שנותרה להם".

כזכור, המחאה בונצואלה החלה בפברואר האחרון כאשר גואידו הכריז על עצמו כנשיא הזמני, זאת לאחר שנטען כי נרשמו זיופים חמורים בבחירות האחרונות שבהן מדורו ניצח לכאורה. המפגינים טענו כי המדיניות של מדורו הובילה את ונצואלה לבידוד בינלאומי ולמשבר כלכלי חמור, ודרשו ממנו להתפטר או לערוך בחירות חוזרות. מנגד, מדורו טען כי אין שום משבר הומניטרי בארצו, וכי זה הומצא כחלק מניסיון ההפיכה שארה"ב מנסה לבצע- זאת לאחר שהנשיא דונלד טראמפ אמר כי הוא מכיר בגואידו כנשיא המדינה.

בעקבות ארה"ב, מדינות רבות נוספות הודיעו כי הן מכירות בגואידו ותומכות במחאה, ביניהן קנדה, אוסטרליה, ברזיל וקולומביה. גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי ישראל מצטרפת למדינות הללו ומכירה במנהיג האופוזיציה באופן רשמי, זאת בהמשך לבקשת ארה"ב לתמוך בעמדתה בנושא. מנגד, מדינות אחרות הביעו תמיכה בשלטון מדורו, ביניהן רוסיה, טורקיה, איראן וסוריה, לצד הנהגת חיזבאללה בלבנון והנהגת הרשות הפלסטינית.  מדורו גם השתמש בצבא כדי לנסות לדכא את המפגינים, כשבחודשים האחרונים אלפי אזרחים נפצעו או נעצרו לאחר עימותים עם החיילים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כנראה לא יודע שאנחנו לא עובדים כמו המשטר שלו
ץ | 28-06-2019 1:35
אנחנו לא צריכים להישתלט על שום דבר א. אנחנו לא פוגעים באנשים לא קשורים אפילו לא המאהבת או האישה של המבוקשים הכי גדולים ב. אין שום צורך שנבזבז משאבים על הבנק המרכזי ג. גם אין לנו צורך להכניס כוח צבאי להישתלט על בסיס ד. תאמין לי יא מדורו אתה לא סיכלת כלום אם היינו רוצים להרוג אותך היינו הורגים אותך ושום דבר לא היה מונע מזה לקרות ה. הסיפור שהוא מספר מטומטם מכניסים כוח צבאי קטן של שלושה שני צלפים ומפקד ומחסלים את מדורו או אפילו יותר פשוט מלזט חמוש עם טיל ישר לפנים
2
איזה דטויות
ג | 28-06-2019 5:53
למה נראה להם שצהל ישלח כוחות לונצואלה כשלעזה הוא מפחד לשלוח חיילים
חחח
צהל פח | 28-06-2019 22:38
צודק
3
מדובר ב.... מטומטם
אני | 28-06-2019 10:32
חחחח איזה בדחות חמודי ממש חולה נפש הנשיא שלהם
4
רעב לכסף
בן גוריון | 28-06-2019 12:54
מה זה בסך הכול בני אדם הם תוצאה שלממשל אדם לפני ההלוהים
5
לא קיבלתי צו 8
הבורר | 28-06-2019 18:04
מישהו קיבל צו 8?
6
אישפוז דחוף במחלקה סגורה
В.Леvin | 28-06-2019 20:04
האיש מפגר לגמרי.
7
תתעוררו
רוני | 29-06-2019 0:54
קדימה תתעוררו מאתמול ודחוף תיקחו אקמול חחחחחח
8
לא יאומן ישראל שותפה בכל הפיכה
יוסי | 29-06-2019 14:33
אני בהלם שבכל מקום שיש הפיכה השם של ישראל מוזכר.. ובכל טיפה יש אמת
9
אחד שיודע
ג.ש | 29-06-2019 15:03
צודקים!! בתור אחד שיודע גם ניסו לרצוח את קנדי לחסל את סטלין ויש שמועות שגם את היטלר