פרשת דומא: הנאשם המרכזי מסרב להעיד במשפט - סרוגים

פרשת דומא: הנאשם המרכזי מסרב להעיד במשפט

ארבע שנים לאחר הרצח של בני משפחת דוואבשה, עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי בפרשת דומא, סירב להעיד בפני בית המשפט. סנגורו אמר כי מדובר ב"ביטוי לתחושת העוול שנעשתה לו"

author-image
פרשת דומא: הנאשם המרכזי מסרב להעיד במשפט
  בית משפחת דוואבשה בדומא (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

שלב ההגנה במשפט סביב פרשת דומא החל לפני זמן קצר (רביעי), כאשר עמירם בן אוליאל, הנאשם המרכזי ברצח שלושת בני משפחת דוואבשה, מסרב להעיד בפני בית המשפט המחוזי בלוד.

עו"ד אשר אוחיון, אשר מייצג את בן אוליאל, מסר בשמו לבית המשפט כי "ההחלטה שלא להעיד היא ביטוי לתחושת העוול שנעשה לבן אוליאל במשפט הזוטא, כאשר בית המשפט פסל רק חלק מההודאות למרות העינויים שקדמו להם". ראש הרכב השופטים, השופטת רות לורך, וידאה אם בן אוליאל מבין את המשמעות של סירובו להעיד- אשר עלול לחזק את הראיות נגדו- וסנגורו השיב בחיוב.

כעת ממשיך המשפט כאשר אמו של אשתו מעידה כעדת הגנה. גם אשתו, אוריין בן אוליאל, העידה כי בעלה היה איתה בלילה שבו האירוע התרחש. "גרנו במשאית עם חדר אחד, בקצה של היישוב עדי עד, במקום מרוחק משכנים. היתה לנו תינוקת, הוא תמיד היה חוזר בסביבות השעה 23:00 הביתה, הוא לא היה משאיר אותי לבד. באותו לילה הלכנו לישון בסביבות השעה 1:00, בשעה חמש בבוקר כבר הייתי צריכה להיפגש עם חברות במעיין, לכן אני זוכרת טוב באותו לילה את השעות. ישנו יחד בבית" סיפרה.

לדבריה, "עמירם היה כל הלילה בבית. אין מצב שהוא לא היה ולא שמתי לב. הייתי רואה אם הוא לא היה בבית. הדלת של המשאית היתה חורקת, כשפותחים אותה יש רעש חזק, אם הוא היה יוצא, בטוח הייתי מתעוררת. בשעה 4:00 התעוררתי וראיתי את השעה. בחמש התעוררתי ויצאתי ועמירם, גם בין השעה 1:00 לשעה 4:00 אני זוכרת כמעט ב 100% שהתעוררתי שוב להניק. התינוקת שלנו רק ינקה, לא היה לנו מטרנה, כל לילה היא ינקה בשעות האלו״.

כזכור, בן אוליאל הואשם ברצח התינוק עלי והוריו ריהאם וסעד דוואבשה ביולי 2015. לפי כתב האישום, בן אוליאל השליך בקבוק תבערה לחדר השינה של המשפחה הפלסטינית בכוונת תחילה לגרום למוות. עוד יוחסו לו שתי עבירות של ניסיון רצח, עבירות הצתה וקשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני.

במקביל הואשם צעיר מהשומרון שהיה אז בן 17 בתכנון המעשה, לאחר שנקבע כי שוחח עם בן אוליאל על כוונתם לבצע פיגוע נגד פלסטינים וכן תצפת על הכפר דומא. לפני כחודש הנער חתם על כתב אישום שבו שבמסגרתו הודה בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ממניע גזעני, הצתה, השחתה ממניע גזעני, חבלה במזיד והיזק ממניע גזעני. הפרקליטות תבקש לגזור עליו מאסר של חמש שנים וחצי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
האיש
התמים | 26-06-2019 11:47
נמנע ממתן עדות כי ברגע שעולה לדוכן העדים הוא חשוף לחקירה נגדית. לא רצה להישאל שאלות שאין לו עליהן מענה טוב. מבחינה משפטית הימנעותו מעדות מחזקת את ראיות התביעה, אף שזכותו לא להעיד. מריח שהנאשם הזה אשם בריבוע ולכן החליט לא להעיד, פן ייחשפו שקריו. אם היה חף מפשע היה עולה לדוכן העדים ומספר את גירסתו בקול צלול וברור. הטענה שהוא מתוסכל ולא מעיד כי נעשה לו עוול - תירוץ שקוף וקשקוש מקושקש. רק הזויי הימין יאמצו שטות כזו. מי שטוען לחפות - מעיד ומספר את גירסתו ולא מסתתר מאחורי זכות השתיקה.
אינך יודע שאין ראיות בתיק זה?
דוד | 26-06-2019 21:57
יש רק הודאה ושחזור שנגבו בעינויים
2
ממילא גוזמבות פסולים לעדות
לא צריך | 26-06-2019 12:06
יכול להרקב בכלא גם בלי להעיד
3
רק לערבים יש זכויות, להם מותר הכל
יאיר | 26-06-2019 12:24
השמאל דואג להם. הם יכולים להצית זה את זה, לאנוס יהודיות, וימצאו איזה מתנחל לזרוק עליו את התיק.
4
כל כך שקוף שהוא חף מפשע. עצוב מאוד
סלח | 26-06-2019 12:55
איך
התמים | 26-06-2019 13:21
שקוף ? איך אתה יודע ואני לא ? מקנא בך שאצלך הכל שקוף וברור. אגב, קראת את העדויות בתיק ? ראית את כל החומר שנאסף - עדויות, הקלטות, ראיות מדעיות, הודאות נאשמים ? כי אם לא ראית ואתה טוען ששקוף שהוא חף מפשע - אז אתה סתם קשקשן. כמו שבלי לראות בדיקות - תטען ששקוף שפלוני החולה בסרטן, בעצם אינו חולה סרטן. למה ? כי שקוף....
5
משפט ראווה. הלוואי היה נשפט כמו האנס הערבי
סיוון | 26-06-2019 12:56
6
החוקרים אישרו שהשחזור לא תואם את הממצאים בשטח
ברוך | 26-06-2019 22:01
מה גם שצריך לפסול את השחזור עקב כך שאיש השבכ שעינה אותו התלווה לשחזור ואיים עליו.