אדלשטיין החל במהלך לביטול הבחירות החוזרות - סרוגים

אדלשטיין החל במהלך לביטול הבחירות החוזרות

יו"ר הכנסת מוביל מהלך בניסיון לבטל את הבחירות הנוספות. בימים האחרונים פנו לאדלשטיין מספר גורמים לביטול הבחירות והדבר לא צלח, אך בשעות האחרונות המהלך מקבל תפנית והופך לאפשרי מבחינה משפטית

author-image
אדלשטיין החל במהלך לביטול הבחירות החוזרות
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מוביל מהלך בניסיון לבטל את הבחירות הנוספות, כך דווח לפני זמן קצר (שלישי) בחדשות 12.

על פי הדיווח של דפנה ליאל במהדורת החדשות המרכזית של הערוץ, בימים האחרונים פנו לאדלשטיין מספר גורמים לביטול הבחירות והדבר לא צלח, אך בשעות האחרונות המהלך מקבל תפנית והופך לאפשרי מבחינה משפטית.

על פי הדיווח, בכדי לבטל את הבחירות, צריכים להתקיים 3 שלבים: כינוס נשיאות הכנסת, ביטול פגרת הבחירות. וחקיקת חוק שיאפשר את הביטול.

כזכור, שלשום פורסם בחדשות 12, כי גורמים בליכוד ובכחול לבן בודקים איך לבטל את החוק לפיזור הכנסת ולהמשיך בכנסת הנוכחית מבלי ללכת לבחירות בספטמבר.

על פי הדיווח, אם 80 ח"כים יצביעו בעד, החוק לפיזור הכנסת יתבטל ויחד איתו גם ההליכה לבחירות כשלאחריו תוקם ממשלת אחדות.

עם זאת, ישנה לקונה, לפיה, היועץ המשפטי של הכנסת לא בטוח שמהלך כזה אפשרי מכיוון שלא קיימת התייחסות בחוק למהלך כזה. אך לפי עוד דיווח של סגל, "מיכל רוזנבוים, מי שהייתה מועמדת מטעם הליכוד למבקר המדינה, מסתובבת בין הליכוד, כחול לבן והעבודה עם פרשנות, לפיה גם שישים ואחד חברי כנסת מספיקים כדי למנוע בחירות".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "יש רק אפשרות אחת לביטול הבחירות – נתניהו יתפנה לטפל בענייניו המשפטים וכחול לבן תוביל ממשלה רחבה".

בערוץ 12 מבהירים כי ראשי המפלגות נתניהו וגנץ לא מעורבים במגעים ואלו יידרשו לסוגיה רק במידה ותירקם עיסקה מוגמרת, בעוד לא ברור מה הסיכויים של היוזמה להבשיל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
תעשו הכל
מאיר | 25-06-2019 20:07
תעשו כל מה שאפשר שידפוק את ליברמן.
2
הלואי
אילה | 25-06-2019 20:12
לא צריך את הבחירות האלה - בגלל 5 מנדטים של ליברמן
לא היה צריך לפזר את הכנסת
אלי | 27-06-2019 1:34
כי הכנסת צריכה להיות יישות עצמאית ולא להיות המריונטה של הממשלה. ההלואי היחיד נוא שאנשים יתחילו לקחת אחריות על השגיאות שהם עושים.
3
אוחנה או ילך??
איילה לבנה | 25-06-2019 20:14
מהלך לביטול הבחירות.אז אוחנה כבר לא שר המשפטים??? איזו הקלה. שלא ישכח להחזיר את הגיפ. יהיו לו זכויות שר על שבועיים שר?
4
מי הצביע בעד הבחירות ?? הליכוד והערבים!
אפסים | 25-06-2019 20:39
וגם הערבים.
5
מעולה! ממשלת אחדות בלי הסמוטריצים !!
יש!!! | 25-06-2019 20:40
ממשלת אחדות בלי החרדים! חוק גיוס! תחבורה ציבורית בשבת!
הם עדיפים על כמוך אוכל ברוורס
נ | 26-06-2019 17:49
להטב ושמאלן מחלה ממהרת מתים מזה
לך חפש להטב מי ינענע אותך
ר | 26-06-2019 17:47
החרדים הם יהודים לא כמוך שיקוץ כן לבחירות להעיף את כל השמאלנים והלהטבים לגולגים בסיביר ולמסור את נהול המדינה לעוצמה יהודית טרנדי ימין אמיתיים
6
אשליות אדלשטיין
אליהו | 26-06-2019 0:19
על מה הבחירות ? על קדושת החיים. יושב ראש הכנסת חי באשליות. הוא באמת חושב שהבחירות מיותרות. לא כך. הבחירות הם מועד ב' לאחר כישלון מחריד במועד א' . כן , נכשלנו בבחירות הקודמות להבהיר - על מה בוחרים. כל המפלגות סירבו להעמיד תנאי סף - לא נכנסים לממשלה שמחמשת רבי מרצחים שמבצעים רצח עם. כרגע , נעשים מאמצים להקים מפלגה שתבהיר - זו מאבק על נשמת ישראל..ה בלבל את כל המערכת כי לא היינו ראויים לתקשר בשפה אחד. אגו ועוד אגו . להתפרנס מרצח נשים וילדים. להתיר לנו להנות מכספים של רבי מרצחים. יולי אדלשטיין , לא חש שירשנו מהפסים .
7
מי ביקש ממך רוצים בחירות חדשות
ת | 26-06-2019 17:42
מה הבטיח לך שפנפניהו אתה והוא רוצים לשמור על תפקידכם ואנחנו רוצים להעיף אותכם ולאפשר לעוצמה וימנים אמיתים לנהל את המדינה אז על תתאמץ הפכתם את מדינת ישראל ללשכת עבודה להזויים מי שבעל הבית במדינה באמת זה עם ישראל ורובו ימני ורוצה ממשלה ימנית עם ביצים ולא אוכלי חינם לכו לעבוד גם אתה וגם שפנפניהו