קפריסין: מאסר עולם לרוצח הסדרתי שחטף והרג תיירים - סרוגים

קפריסין: מאסר עולם לרוצח הסדרתי שחטף והרג תיירים

בית המשפט בקפריסין גזר עונש של 7 מאסרי עולם על ניקוס מטאקסס, מפקד לשעבר בצבא שרצח 7 תיירים מהפיליפינים, רומניה ונפאל- ביניהם 2 ילדים. בהקראת גזר הדין הרוצח פרץ בבכי: "אני אדם נוראי, ביצעתי פשעים מזעזעים"

קפריסין: מאסר עולם לרוצח הסדרתי שחטף והרג תיירים
  ניקוס מטאקסס, הרוצח הסדרתי שנידון ל-7 מאסרי עולם (צילום: מתוך טוויטר)

בית המשפט בקפריסין גזר היום (שלישי) עונש של 7 מאסרי עולם על ניקוס מטאקסס, מפקד לשעבר בצבא שהורשע בסדרה של אירועי רצח ברחבי המדינה. על פי הדיווחים בתקשורת המקומית, מדובר בעונש החמור ביותר שאי פעם הוטל על ידי בית המשפט במדינה.

במהלך משפטו מטאקסס הודה כי חטף ורצח 7 תיירים מהפיליפינים, רומניה ונפאל, שהגיעו לטייל באי בין השנים 2016 ו-2018. רשימת הקרבנות כללה חמישה נשים ושני ילדים, בני 6 ו-8, אשר היו בניה של אחת הנשים שרצח. עוד דווח כי חלק מההרוגים עבדו כעוזרי ניקיון ברחבי קפריסין.

בעת הקראת גזר הדין מטאקסס פרץ בבכי ואמר כי "אני בן אדם נוראי, ביצעתי פשעים מזעזעים". לפני צאתו מבית המשפט הביע את תנחומיו למשפחות הקרבנות, ואמר כי "העונש הזה הוא בדיוק מה שמגיע לי על הסבל שגרמתי לכם".

על פי כתב האישום, מטאקסס שוחח עם קרבנותיו ברשת והציע להם להיפגש לסיורים- כשבעת הפגישה רצח את הנשים שהגיעו אליו. גופותיהן של הנרצחות נמצאו במגוון אתרים שונים, ביניהם מכרה פחם עתיק ובתוך אגם.

סדרת מקרי הרצח הובילו לזעזוע גדול בקפריסין, שאינה רגילה לאירועי פשע קשים בסדר גודל כזה. במהלך חקירת האירוע נשמעו טענות רבות על כך שהמשטרה אינה מייחסת חשיבות מספקת למקרי הרצח, ולא פועלת למנוע אותן מכיוון שמדובר בתושבי מדינות זרות. הזעם הציבורי סביב הנושא אף הוביל לפיטוריו של מפקד המשטרה, ובהמשך גם שר המשפטים הקפריסאי התפטר מתפקידו בעקבות הטענות לאי סדרים בחקירה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו