ושוב בחירות: הפעם הכל על השולחן- גם חסינות לנתניהו - סרוגים

ושוב בחירות: הפעם הכל על השולחן- גם חסינות לנתניהו

קשה להאמין וזה כמעט לא נתפס, אבל מדינת ישראל בחוסר יציבות שלטוני מזהיר יוצאת שוב למערכת בחירות, אבל יש אולי נחמה, כשכמה נעלמים מהבחירות הקודמות מונחים כעת על השולחן- אם נשאר למישהו תיאבון לאכול..

ושוב בחירות: הפעם הכל על השולחן- גם חסינות לנתניהו
  צילום: חיים גולדברג/ סרוגים

הטרללת הזו של בחירות חוזרות היא חוסר יציבות שלטוני משווע, תחושה שנבחרי הציבור הוליכו שולל את קהלם שהלך לומר את דברו בקלפי, אך אליה וקוץ בה. או ככה לפחות אני מקווה. בבחירות הללו הרבה סודות פרוסים ומונחים על השולחן. סודות שמשתדלים להסתיר לפני הבחירות.

בראש ובראשונה סוגיית החסינות. אי אפשר להגיד לא ידענו, לא שמענו, נתניהו הולך לדרוש חסינות כאתנן לקואליציה בראשותו, זה הדיל שהוא מציע, לשם הוא חותר, על אף המפגש ההזויה שקיים אמש (רביעי) עם נשיאת העליון אסתר חיות והשופט חנן מלצר בלשכתו. חסינות והתגברות- בעיקר ממניעים אישיים, והבנה שמגיעה בעיתוי פרסונאלי בעייתי- שבמערכת המשפט משהו רקוב (ולא היה רקוב בתהליכים מול אולמרט, זדורוב ואחרים משום מה).

עוד נעלם שהתגלה הוא משה כחלון. האיש חבר לליכוד מאז יצא ממנו וחזר בדמות מפלגת כולנו. אז הנה גם זה על השולחן, על אף ההכחשות שהיו במערכת הבחירות האחרונות.

אבי גבאי, זה שאילץ את כחול לבן להודיע במערכת הבחירות הזאת שלא ישבו עם נתניהו, ותקף אותו הלוך ותקוף, יצא כמרצע מהשק, כששקל ברצינות לשמש שר בכיר בממשלת נתניהו שכמעט והוקמה אמש איתו ועם טל רוסו. הסכינים שנשלפו כבר בעבודה ירוצו לעבר צווארו כנראה כך או אחרת. והשאלה עם העבודה תתאחד עם מרצ, או שנראה איחודים אחרים.

האהבה המלבלבת בין הרב רפי פרץ לבצלאל סמוטריץ', התגלתה במהלך המשא ומתן הקואליציוני המייגע, כאהבה שלא יזיק לה טיפול זוגי. הפוליטיקה היא אכזרית, וצינית ושם החשדנות והסכינאות היא דרך חיים. לרב רפי הייתה טירונות קצרה ארוכה, עכשיו השאלה לאן פניה של המפלגה.

ועוד זוגיות מלבלבת שנראה היה שנבנתה אד- הוק: הזוגיות, או פוליאמוריה של כחול לבן. לפיד לא הסכים להתחייב שיותיר את בני גנץ על כנו כיו"ר, החבילה הזו שעמדה לפני פירוק, מבוקעת היטב וצריך דבק חזק בין כל הגורמים להחזיק אותה.

ויש גם דברים שנותרים נעלמים, לפחות לזמן הקרוב. איילת שקד- מה תעשה האישה? תלך לליכוד? תחזור לבית היהודי לקרב סכינים עם הרב רפי? תרוץ שוב עם בנט שקם מעפר לאחר שהספידו אותו?

משה פייגלין שוב יקום, סיכוי קלוש שיתאחד עם בנט או מישהו אחר כדי שיהיה לו סיכוי להיכנס לכנסת ולא לזרוק קולות. אבל מי יודע? אולי גם אצלו הופקו לקחים ממערכת הבחירות האחרונה?

וליברמן- ליברמן שיגלה במהרה האם המהלך שלו היה משתלם או לא. האם בבייס הוא התחזק או שמא כל המתקפות שילכו על ראשו עכשיו ובראשם מבלפור, יגרמו לו להצטער על מהלכיו האחרונים.

ומה הלקח של השניים? לרוץ שוב בימין החדש? להכין צוותים שיספרו כבר מעכשיו קולות וקלפיות? או שמה יהיו חבירות מעניינות שהם יציגו לנו? משעמם בטח לא הולך להיות לנו במדינה שכמאמר המשוררת נהנת, או שמא סובלת מ"או סקנדל, או פסטיבל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
התנתקות מאתר סרוגים
רוני | 30-05-2019 8:18
מעוניינת להתנתק מאתר סרוגים איך עושים את זה נמאס לקבל מכם כל הזמן מבזקים ועדכונים לא מעניינים
.
למה גבר? | 30-05-2019 9:42
לבעלי יש בעבודה אישה בשם רוני
רוני זה שם של גבר
רונית | 30-05-2019 8:39
רוני זה שם של גבר תשני את השם שלך
2
הגמוניה
אריה | 30-05-2019 9:27
הגיע הזמן להיפטר מהחוצפה והגמוניית השמאל ההרסני שבאו לביטוי דרך שליטתו המוחלטת בבג״ץ ובתקשורת ה(אנטי)-ממלכתית ובעליונותם האנטי-דמוקרטית על נבחרי הציבור. והסנגורים של האוליגרכיה הזאת לא יועילו, כי העם פיתח חסינות בפני שטיפת המוח המאורגנת ויודע היטב שהפרקליטות והמשטרה הפכו למתפרת ישראל שתופרת תיקים לכל המידות לפי הזמנת ההגמונים. לא עוד!
אריה היקר
התמים | 30-05-2019 22:57
אתה יכול להסביר איך תופרים תיקים ? איפה יושבים כדי לתכנן את התפירה ? את מי מזמינים להשתתף בתפירה ? איך מחליטים מי מזייף את המסמכים ? מי מפברק את הקלטות ? מי מביא את עדי השקר ? איך בתכלס הדברים נעשים ? איך משכנעים עשרות חוקרים ופרקליטים לתת יד לזיוף כזה גדול ? איך הופכים מפכל כמו אלשייך, איש ימין שביבי מינה לחייט שתופר תיקים ? איך הופכים יועמש כמו מנדלבליט, איש ימין שביבי מינה, לחייט שתופר תיקים ? איך בפועל נעשים הדברים ? לא כותרות של תעמולה - תן לנו תיאור מעשי, עובדתי. אני פשוט סקרן לדעת איך זה קורה בחיים האמיתיים ולא בתעמולה של שטיפת מוח.
3
ליברמן הצליח להכניע את החרדים ולהשפילם עד עפר
ליברמן הצליח | 30-05-2019 11:01
ליברמן הצליח להכניע את החרדים ולהשפילם עד עפר וחוגג בענק... אין עוד מנוס אלא לקבוע בצורה הכי ברורה, כי הוא הצליח להשפיל את כל החרדים ועד לעפר, גם בשניה האחרונה ממש כאשר הוא כבר קיבל כמעט את הכל, הוא המשיך להשפיל, ואז באה ההצעה של כניעה מלאה, דרעי השקרן וגפני המנובל מיהרו לקבל היתרים, ואף אגודת ישראל ברגע האחרון כבר אמרה כן בתקוה כי הנה יש ממשלה, ובשניה האחרונה לאחר שנכנעו עד הסוף, הוא המשיך בשלו להשפיל עוד יותר את החרדים, על ידי הוכחה שאפשר לכופף אותם וכי הם לא כל כך חזקים כפי שהם רוצים שיאמינו התדמית החרדית היתה תמיד כי על עקרונות לא מתכופפים ואין פשרות, זה היה ההבדל הגדול והאידיאולוגי שבין אגודת ישראל והמזרחי, ולכן כבר בכינוסה של מועצת גדולי התורה וההסכמה שנתנו לפשרה שהציעו אנשי שס עשו טעות מפני שפתחו פתח לא רק לחוק הגיוס אלא בכל ענין, מעתה למדו כי ברגע האמת כאשר אגודת ישראל חפצה בכסאות בממשלה ותפקידים בכנסת היא נכנעת מה שקרה היום ברגע האחרון ממש, כאשר נתניהו החליט ללכת עד הסוף ולתת לליברמן את הכל בתקוה כי הנה זה מה שיכניע את ליברמן, החרדים עשו את טעות חייהם כשמיהרו לרבנים להביא הסכמה. דרעי מיהר לרבו וגפני ביקש אישור מבני ברק, ואף ליצמן הודיע ברגע האחרון כי מקבלים את ההצעה אם זו תביא להרכבת ממשלה, וגם אז לאחר שהודיעו לליברמן כי הנה נכנעו לו, הוא המשיך בשלו מפני שהוא קיבל את מה שביקש להשפיל את הרבנים החרדים עד לעפר ולהוכיח כי אפשר להכניע אותם ולהוציא מהם הכל ליברמן שרי שיחק עם חוק הגיוס, קיבל את ירושלים ביחד עם יענקוש המסיונר שגם כאן הוא טוען כי החוק כפי שהוא זה כבר התשלום עבור ראשות עירית ירושלים דברים שמחייבים חקירה פנימית קשה איך העיזו ראשי דגל התורה ומניגיהם להסכים על דבר כזה, ועכשיו הוא המשיך לשחק עם אותו חוק והשיג את מה שביקש להשפיל את החרדים עד עפר. מי הם אלו שעשו את כל הטעויות האלו? האם הם נושאים באחריות למעשיהם? בכלל לא!!! ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא ולא וכו'...