ראש הלשכה אבי חימי על שלילת רישיון לעו"ד שעסקו בטרור: "זו חובתנו"

ראש הלשכה אבי חימי על שלילת רישיון לעו"ד שעסקו בטרור: "זו חובתנו"

האם עורכי דין שהואשמו בטרור עדיין יוכלו להמשיך להיות חברים בלשכת עורכי הדין? בתגובה למכתב ששלח ארגון "בצלמו" לועדת האתיקה הארצית, אומר ראש הלשכה, עו"ד אבי חימי, כי יפעל לאתר לשלול את רישיונם

author-image
"נפעל לשלילת רישיון לעורכי דין שעוסקים בטרור"
  עו"ד אבי חימי. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

ראש לשכת עורכי הדין הזמני, עו"ד אבי חימי, על הדרישה לשלול את רישיונם של עורכי דין שנחשדו והואשמו בטרור: "נפעל לאלתר – זו חובתנו".

עו"ד חימי הגיב למכתב שנשלח לוועדת האתיקה הארצית, ובו דרשו בארגון "בצלמו" להרחיק עורכי דין המואשמים בטרור וכן השעייה מיידית של עורכי דין המואשמים בטרור עד לסיום משפטם.

כך גם עו"ד אבישי ריינמן, המועמד לראשות הלשכה, מסר  כי "חובה לשלול לצמיתות ואפילו מצווה ממי שהורשע בעבירות טרור או סיוע לטרור. לגבי מי שרק חשוד יש להתייחס אליו כמו שהלשכה התייחסה לדניאל מעוז שנחשד ברצח הוריו – השעייה זמנית והרחקה לצמיתות מיד כשיורשע. הלשכה בראשותי תפעל במלוא העוצמה כנגד אנשים אלה".

בנוסף, עו"ד אילן בומבך שחבר לעו"ד ציון אמיר להנהגת הלשכה, הגיב לדברים ואמר כי "ברור שחייבים לשלול. אין פה בכלל שאלה, זו עבירה מאוד חמורה. זה בסיסי בעיניי".

תופסק חברותם של עורכי דין התומכים ומסייעים לטרור

בפנייה לוועדת האתיקה הארצית, הזכיר ארגון "בצלמו" את חוק עורכי הדין המתיר השהיה של עורכי הדין בעקבות ביצוע עבירה כזו או אחרת והביא מספר דוגמאות של עורכי דין התומכים ומסייעים לטרור וחברותם בלשכת עורכי הדין לא פסקה בעקבות כך.

כך, עו"ד באסל גטאס, עו"ד ענדאן אלא א-דין מנצרת שחבר לארגון הטרור הרצחני דעא"ש, עו"ד מר אסכאפי, נדים גרייב, ומחמוד אבו סנינה שהורשעו כולם במתן שרות להתאחדות בלתי מותרת.

בנוסף, עו"ד טארק ברגותי שהוגש נגדו היום (שלישי) כתב אישום בגין שתי נסיונות פיגועי ירי בצוותא יחד עם מחבל אחר לעבר אוטובוסים שנסעו סמוך לבית אל במספר הזדמנויות. בכוונתם היה לבצע פיגועים נוספים באזור אך זה נחשף על ידי כוחות הביטחון.

עו"ד מנחם מושקוביץ, יו"ר ועדת האתיקה מסר כי "בהתאם לנוהל טיפול בתלונות הפניה אמורה להיות מופנית לוועדת האתיקה המחוזית במחוז בו חבר עורך הדין ולא לוועדה הארצית. למעלה מן הצורך, ולאור כך שהפניה הועברה, הועדה תעביר את הפניה למחוז הרלוונטי".

שי גליק, מנכ"ל ארגון "בצלמו", מסר לסרוגים: "מברך על דברי המועמדים לראשות הלשכה. נילחם בטרור ותומכיו ונעניש אותם בכל הכוח"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
עןכרי דינים
ס.חכם | 28-05-2019 23:50
לשכה עלובה של אינטרסנטים וצרחנים. היכן הייתם עד עכשיו. הלאומנות הערבית מרימהמראש ואתם בוועידת בבתי מלון. חרפה.