דאגה באירופה: הקיצונים התחזקו בפרלמנט האיחוד - סרוגים

דאגה באירופה: הקיצונים התחזקו בפרלמנט האיחוד

תוצאות ראשוניות בבחירות לפרלמנט האיחוד האירופי מעידות על התחזקות משמעותית של מפלגות הימין הקיצוני על חשבון מפלגות המרכז- שלא יהוו רוב בפרלמנט בפעם הראשונה מזה 40 שנה

author-image
דאגה באירופה: הקיצונים התחזקו בפרלמנט האיחוד
  פרלמנט האיחוד האירופי בבריסל

מתוצאות ראשוניות של הבחירות לפרלמנט האיחוד האירופי שפורסמו הבוקר (שני) עולה כי מפלגות הקיצון מתחזקות- בעוד שמפלגות המרכז איבדו מכוחן. עוד נמצא כי אחוז ההצבעה היה גבוה במיוחד ועומד על 51 אחוז- הגבוה ביותר ב-40 השנים האחרונות.

על פי המדגמים, מפלגת העם האירופית- גוש מפלגות ימין ומרכז שתומכות בהרחבת האיחוד והעמקת הקשר בין חברותיו- תישאר כמפלגה הגדולה ביותר, אך איבדה כמות משמעותית של מושבים. בשלב הזה תחזיות צופות שהמפלגה תזכה בכ-180 מתוך 751 המושבים בפרלמנט, זאת בהשוואה ל-216 מושבים בקדנציה הקודמת. גם מפלגת "הברית הסוציאל דמוקרטית" צפויה להיחלש, כשהיא מקבלת במדגמים 147 מושבים- לעומת 191 בבחירות הקודמות.

מנגד, מפלגות הימין הקיצוני רשמו הישגים משמעותיים בחלק מהמדינות, וצפויים להשיג 113 מושבים על פי המדגמים- עלייה של 50 אחוז לעומת הבחירות ב-2014. בצרפת מפלגת האיחוד הלאומי של מארין לה פן קיבלה 24 אחוז מהקולות אל מול 22 אחוז למפלגת המרכז של הנשיא עמנואל מקרון, ובבריטניה מפלגת הברקזיט של נייג'ל פרג עקפה במדגמים את הליברל-דמוקרטים התומכים בהישארות באיחוד ואת המפלגה השמרנית. כמו כן, מפלגת "הליגה האיטלקית" של מנהיג הלאומנים באירופה מתיאו סלביני מקבלת על פי ההערכות כ-31 אחוזים מהקולות במדינה. בגרמניה מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הגדילה את כוחה ב-10 אחוז, אך עדיין צפויה להפסיד למפלגת השלטון של אנגלה מרקל עם 29 אחוז מהקולות.

בעקבות התחזקות הימין הקיצוני, שתי מפלגות המרכז הגדולות- מפלגת העם האירופית וגוש הסוציאליסטים והדמוקרטים- כבר לא יהוו רוב בפרלמנט, בפעם הראשונה בהיסטוריה. כתוצאה, הדמוקרטים הגיעו להסכם קואליציוני עם המפלגות הליברליות והירוקות- כך שרוב המושבים יישארו בידי תומכי האיחוד באירופה, שיוכלו להקים גוש חוסם נגד המפלגות הקיצוניות. "בפעם הראשונה מזה 40 שנה, שתי המפלגות הגדולות, הסוציאליסטים והשמרנים, לא יהיו יותר רוב", אמר גיא וורהופסטנד, העומד בראש ברית הליברלים והדמוקרטים. "הערב הזה הוא רגע היסטורי, הולך להיות איזון חדש בין הכוחות בפרלמנט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
הימין הקיצוני???? לאו דוקא!!!!
ישראל | 27-05-2019 11:48
הימין הקיצוני ירד בכוחו,הימין העמוק עלה בכוחו וזה יכול להיות טוב לישראל .
2
זה עוד כלום!
יפה | 27-05-2019 20:40
אנחנו קיבלנו את כהנא מת מזמן ואת סמרטוטמוטריץ