נתניהו: "לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות" - סרוגים

נתניהו: "לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות"

בעקבות הפיצוץ במו"מ הקואליציוני, ראש הממשלה קרא לפעול להקמת ממשלה: "ברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה. לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות"

author-image
נתניהו: "לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות"
  (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

על רקע המשבר במשא ומתן הקואליציוני, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי "אני חושב שברצון טוב אפשר לפתור את הבעיה. אם לא רוצים, ורוצים לתעל את זה לכיוון מסוים, אז זה מצער- אבל אולי יש מישהו שרוצה את זה".

בדבריו ראש הממשלה סירב לענות על השאלה האם הליכוד יגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת, ורק אמר כי "לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות".

קריאתו של נתניהו מגיעה לאחר שיו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את נתניהו והבהיר כי הוא לא מקבל את זה שהליכוד מפיל עליו את כל האחריות להתפוצצות המשא ומתן הקואליציוני. "במהלך הבחירות הבטחנו לתמוך בנתניהו לראשות הממשלה, ולצד זה הצגנו סדר יום חד וברור: ביטחון, עליה וקליטה, דת ומדינה" כתב בפייסבוק. לדברי שר הביטחון לשעבר, "נושא גיוס בני הישיבות היה אחד הסעיפים המרכזיים בסדר היום של 'ישראל ביתנו'. לאחר הבחירות, כפי שהתחייבנו, המלצנו לנשיא המדינה על בנימין נתניהו כמועמד להרכיב את הממשלה. יחד עם זאת, לא התחייבנו להתבטל בפני הליכוד ולא התחייבנו לוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו".

ליברמן המשיך וכתב כי "בכל הופעה שלי לפני הבחירות, תוך כדי הבחירות וגם אחרי הבחירות הבהרתי באופן שאינו משתמע לשתי פנים, שלא יהיו שום ויתורים בנושא חוק הגיוס, שהובא להצבעה בקריאה ראשונה כפשרה ממלכתית, מאוזנת ומוסכמת על המפלגות החרדיות. אנחנו בעד ממשלה לאומית. אנחנו נגד ממשלה חרדית. כאשר מדברים על התחייבויות ועל ממשלת ימין, כדאי לזכור שבנימין נתניהו חתום בחתימת ידו על הסכם קואליציוני עם 'ישראל ביתנו' משנת 2009 בו התחייב על מיגור שלטון החמאס".

"נתניהו הוא שחתום בחתימת ידו על הסכם קואליציוני עם 'ישראל ביתנו' משנת 2016 בו התחייב על תמיכה בחוק עונש מוות למחבלים, חוק שהוא בעצמו טרפד בהמשך. נתניהו הוא זה שטרפד פינוי בניה פלסטינית בלתי חוקית בחאן אל–אחמר ובסוסיא, למרות אישור בג"ץ". הוסיף ותקף. "לא צריך לחפש מתחת לפנס, ולא צריך לחפש מניע נסתר", כתב ליברמן ופנה לחברי הליכוד: "תפסיקו לשקר לעם ישראל ולומר ש'ישראל ביתנו' מחפשת סיבות לא להיכנס לממשלה. תתחייבו להעביר את חוק הגיוס בקריאה השנייה והשלישית בנוסח המקורי ותראו איך הכל מסתדר. נסו אותנו".

בתגובה לדבריו של ליברמן, יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אני לא יודע מה זה להתגמש. לא למדתי עברית. אנחנו לא חוששים מבחירות חדשות. נקבל עשרה מנדטים״. עוד שלח איום מרומז לליברמן ואמר כי "אולי שמישהו אחר יוותר? לי יש 20 מנדטים ביחד עם הקולגות, למישהו אחר יש פחות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
הסוף הפוליטי של היומרני שאינו מתפשר כי הוא לשון מאזניים
נועם | 26-05-2019 11:36
הגוש החרדי שווה 20 מנדטים ישראל ביתנו 4 מנדטים אז כשאתה רק בורג קטן אז אל תתפוס ת#ת... וסליחה על הביטוי
2
ליברמן תלך לבחירות ותעוף מהכנסת
נתי | 26-05-2019 12:13
מקומך ברוסיה
3
בחירות
שלמה | 26-05-2019 14:17
התחשבות גדולה של נתניהו שלא רוצה ללכת שוב לבחירות, ממש נחמד מצידך. אם יהיו בחירות חוזרות אתה ביבי לא תבחר,בוחרך למדו מי אתה אז תעשה טובה תפסיק לבלבל את ה..
4
לא לבחירות מיותרות
מסכים | 27-05-2019 11:36
נכון מאד ביבי - לא צריך לגרור את המדינה לבחירות מיותרות. אז במקום הצעת החוק שמגיש השפוט שלך, תפנה את הדרך למועמד אחר שיש לו סיכוי להקים ממשלה.