עולים למירון בל"ג בעומר – כל מה שצריך לדעת - סרוגים

עולים למירון בל"ג בעומר – כל מה שצריך לדעת

יותר מרבע מיליון איש צפויים להגיע לציון רשב"י במירון ביממה של ל"ג בעומר. איך מגיעים? איפה יחכו האוטובוסים? מה אוכלים? ומה עושים במקרה חירום? כל הפרטים על ל"ג בעומר במירון

עולים למירון בל"ג בעומר – כל מה שצריך לדעת
  (צילום: דוד כהן/פלאש90)

יותר מרבע מיליון איש צפויים להגיע לציון רבי שמעון בר יוחאי במירון מהיום (ל"ג בעומר) ועד למוצאי השבת. המשטרה, כוחות ההצלה והכיבוי נערכים בצורה מתוגברת לקלוט את רבבות העולים.

ההדלקה הראשונה תחל הערב (ד') בשעה 20:30 עם חסידות באיאן, וההדלקה האחרונה שתסיים את אירועי ל"ג בעומר תתקיים בהדלקת חסידות תולדות אהרון, ביום חמישי בשעה 19:00.

כבר מהבוקר פרוסים 5,000 שוטרים בכבישים המובילים למירון שנחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים. ההגעה לציון תיעשה באמצעות תחבורה ציבורית ושאטלים מחניונים מרוחקים.

מהבוקר נחסמו הכבישים הבאים:

כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.

כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים (דרך צומת גוש חלב).

כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים.

כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים.

היציאה מצפת לכביש 89. כניסה לצפת תתאפשר דרך מחלף אליפלט וכביש 8900. יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900 לכיוון ראש פינה בלבד.

קיימת היתכנות לחסימת צירי התנועה הבינעירוניים הבאים:

כביש 65 – מצלמון לכיוון קדרים (עפ"י צורך).

כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים (עפ"י צורך).

תחבורה ציבורית

קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו.

השנה יופעל לראשונה מערך רכבות מתוגבר של רכבת ישראל עד לתחנת כרמיאל (הופץ לוח זמנים של הרכבות) ומשם הגעת המבקרים למירון באמצעות תחבורה ציבורית בתשלום.

אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים צבעון ופרוד. משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים, ללא תשלום.

גם השנה ימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם בצבעים שונים: אדום, צהוב, כחול וירוק-כולל טרמינל 89 באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.

בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "פרוד" דרך צומת שבע (חנניה), או לחניון "צבעון" דרך צומת חירם (כביש 89) או לחניון "עין הוזים" דרך כיכר הזיתים (מחלף אליפלט/דלתון) ומשם יוסעו בהסעות "עזר מציון" עד לציון הרשב"י.

בכל שלב במהלך ההילולה, חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם.

לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בשטחים פתוחים ובצידי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, בניגוד להוראות, יגררו ובעליהם ישאו בעלויות הגרירה.

הוראות נוספות

המשטרה תספק מידע שוטף וחיוני לציבור, קודם לאירוע ובסיומו דרך מוקד 110 (מוקד המידע הארצי של המשטרה, לא מוקד 100 המשמש למיקרי חירום) ובאמצעי התקשורת.

לא תותר בשום מקרה הטסת רחפנים באזור האירוע במירון והאכיפה במקום תעשה בהתאם לחוק.

במהלך האירוע יפתח מרכז מידע לציבור.

מרכז המידע יספק מענה בנושאים הקשורים בהילולה, החל מיום שלישי ה-21/5 בשעה 15:00 ועד ליום 23/5 בשעה 23:00 בטלפון: 1-700-500-679.

מספר הטלפון של מוקד מידע משטרת ישראל הוא 110

מספר הטלפון למוקד איתור ילדים אובדים הוא: 1220 מכל טלפון.

סעודת מצווה לרבבות

ב'הכנסת אורחים רשב"י', הגוף המרכזי הפועל במירון כבר למעלה מ-50 שנה, נערכים גם לחלק יותר מ-3,000 סעודות שבת מלאות לאלפים שישהו בשבת הסמוכה לל"ג בעומר, באתרא קדישא מירון.

לציבור המתפללים יוגש בשעות הבוקר, ארוחת בוקר מפוארת ועשירה, ובמהלך היום יוגשו סעודות ענק לזכות התנא האלוקי בעל ההילולה. בכל מהלך היום והלילה יוגש לציבור הרחב, שתייה קרה וחמה במתחמים שונים, בנוסף לסעודות הגדולות.

נערכים להגעת הרבבות (חדשות 24)

הרב אליעזר קרליבך, מנהל 'הכנסת אורחים רשב"י', מספר לנו כי גם השנה, נשכרו עוד 12 חדרי קירור ענקיים, שיכילו את כמויות האוכל והשתייה, הכוללים לא פחות מ-60 אלף בורקסים, כ-20 טון ירקות, 600 אלף כוסות שתייה, 200 אלף ליטר שתייה, 80 אלף שניצלים – 50 אלף לחמניות ו-25 אלף שקיות שוקו לארוחת הבוקר, ועוד כמויות ענק של אוכל ושתייה לרווחת ציבור המתפללים.

אבטחה רפואית

במהלך ההילולה במירון, מרחבי מד"א בצפון הארץ יפעלו בכוננות גבוהה ומיוחדת ולמעלה מ- 200 אמבולנסים של מד"א שהוצבו לתגבור יהיו ערוכים לתת מענה לכל תרחיש ויעניקו טיפול רפואי מלא, מיידי ומקצועי לכל קריאה שתתקבל. כוחות מגן דוד אדום מכלל רחבי הארץ בשיתוף עם 23 ארגוני הצלה הפועלים תחת מד"א לאורך כל השנה, יאבטחו רפואית את מאות אלפי החוגגים.

המלצות רפואיות לחוגגים

  1. מנעו התייבשות: רצוי להרבות בשתיית נוזלים מעבר לתחושת הצימאון ולהצטייד בכמות מים מספקת. יש להימנע מלהתהלך בשמש ללא כיסוי ראש ולמרוח אברים חשופים בקרם הגנה.
  2. חולים וקשישים הנוטלים דרך קבע תרופות כרוניות, מתבקשים להצטייד במלאי מתאים לפני היציאה לדרך.
  3. יש להקפיד על אכילת מזון שנשמר בתנאי קירור והיגיינה נאותים.
  4. באזור ההדלקה, מד"א מבקש מהציבור לנקוט בצעדי זהירות – אין לזרוק חומרים דליקים (שמן וכד') באתר ההדלקה, העשויים לגרום להתלקחות או החלקה.
  5. אין לטפס על גדרות, עצים, עמודי חשמל, תחנות אוטובוס וכו', מחשש לנפילה ופציעה קשה.
  6. יש להימנע מדוחק ומקומות צפופים. חשוב להקפיד ולשמור על קשר עין עם ילדים ופעוטות. יש לקבוע נקודת מפגש מוגדרת מראש במקרה של אובדן/ניתוק קשר.
  7. יש להישמע להנחיות כוחות הביטחון והסדרנים.
  8. במד"א ממליצים להוריד את יישומון 'מד"א שלי' המאפשרת לקבל בלחיצת כפתור, בתוך שניות בודדות, מענה מהחובשים והפאראמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א, ובנוסף מאפשרת לאתר את מיקומו של המתקשר בעת מצוקה.
  9. בכל מקרה של פציעה ניתן לפנות לצוותי מד"א הפרושים באתר, ולמרפאות מד"א, על מנת לקבל טיפול רפואי. במידת הצורך יש לפנות למד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון 'מד"א שלי'.

בנוסף, מדי שנה, מתקבלות במד"א קריאות על נפגעים כתוצאה מתאונות דרכים בדרך להר מירון ובדרך חזרה ממנו. מד"א קורא לציבור החוגגים להישמר בדרכים:

  1. על הנהגים להקפיד על שינה מספקת לפני היציאה לדרך.
  2. יש לקחת בחשבון את הפקקים הרבים שבאזור מירון: על הנהגים לשמור על ערנות רבה, להקפיד על שמירת מרחק מספק בין רכב לרכב, ולנהוג במשנה זהירות.
  3. רכבים בהם ילדים ותינוקות – יש להקפיד לחגור את הילדים בכיסא בטיחות מותאם ולהצטייד בשתייה ומזון מספיקים בעבורם, שכן השהייה בפקקים עלולה להיות ארוכה.
  4. אין להשאיר ילדים ברכב ללא השגחת מבוגר, גם אם חלונות הרכב פתוחים – גם לא לזמן קצר.
  5. יש להישמע להוראות המשטרה והסדרנים באזור הר מירון, על מנת להימנע מתאונות מיותרות.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ל''ג בעומר
בן | 22-05-2019 15:19
רבע מיליון ?! כנראה שנרדמתם 20 שנה היום מספר העולים הוא בין חצי מיליון ל750000 כן ירבו