נכנעו ללחץ: ישראל אישרה העברת משוריינים לפלסטנים

נכנעו ללחץ: ישראל אישרה העברת משוריינים לפלסטנים

אחרי שנים של דחיות, ישראל התירה להכניס עשרה כלי רכב משוריינים לרשות הפלסטינית. על פי ההערכות, מדובר בצעד שנועד לרכך את הביקורת ברשות כלפי ישראל על רקע המשבר סביב קיזוז הכספים למחבלים

ישראל אישרה העברת משוריינים לפלסטנים
  רכבים משוריינים. אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

נכנעה ללחץ: אחרי שנים של דחיות וסירובים, הרשות הפלסטינית קיבלה היום (שלישי) משלחת של עשרה כלי רכב משוריינים שהועברו אליהם מהאיחוד האירופי- זאת לאחר שישראל אישרה את המהלך בעקבות לחצים שהופעלו על מערכת הביטחון.

כלי הרכב המשוריינים הוכנסו בימים האחרונים לגדה המערבית דרך ירדן, באישורה של ישראל ובתיאום בין הרשות הפלסטינית למתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון. על פי דיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, עשרת הרכבים שהוכנסו כבר נועדו לשימוש באזור חברון במסגרת פריסת מנגנוני הביטחון של הרשות. עם זאת, בעקבות התפרעויות וקרב אלים שכלל חילופי ירי באזור שכם, הוחלט על העברה של חלק מהמשוריינים לעיר.

המהלך הנוכחי מגיע לאחר עשרות פניות של הרשות הפלסטינית לישראל בנושא, בהם דרשו מישראל לאשר הכנסת משוריינים קלים לצורך פעילות המנגנונים- אך נדחו פעם אחר פעם. על פי ההערכות, אישור הצעד דווקא בתקופה זו נועד לרכך את הביקורת והתסכול ברשות הפלסטינית, זאת על רקע המשבר סביב קיזוז כספי המסים למשפחות מחבלים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קל וחומר
חכם עינו בראשו | 21-05-2019 19:27
מה, אתם מפגרים?אל תתנו להם רובים! בטח לא משורינים
2
זה לא ישראל
חיים | 21-05-2019 22:05
זה נתניהו
3
לא מאמין שזה אמיתי צריך להעיף את ביבי לפני
אור | 01-07-2019 21:00
שהוא מחריב את ישראל. האיש לא נורמאלי.