אכזבה גדולה: אחרי שנים שבהם נמנעו מביצוע המהלך השנוי במחלוקת, וואטסאפ תתחיל להציג פרסומות באפליקציה החל משנה הבאה- כך אישרו בפייסבוק, הבעלים של אפליקציית המסרים הפופולרית.

החברה הציגה כיצד הפרסומות ייראו במסגרת כנס הטכנולוגיה "FMS 19" שנערך אמש (שני), כשתיעוד שפורסם בטוויטר מראה כי הפרסומות יוצגו בתור "סטטוסים"- המקבילה של הוואטסאפ לסטוריז המוכרים מפייסבוק ואינסטגרם. בדומה לסטטוסים רגילים בוואטסאפ, הפרסומות יופיעו למשך 24 שעות ואז ייעלמו.

במקביל, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע שיהיה ניתן לייצור קטלוג של מוצרים לקניה דרך חשבונות וואטסאפ עסקיים – כשבכך עסקים קטנים לא יצטרכו להקים אתר נפרד באינטרנט. עוד נאמר כי פייסבוק תציע למפרסמים אפשרות לייצר מודעות בפייסבוק או באינסטגרם המקושרות לוואטסאפ, כשלחיצה עליהם תפתח שיחה עם נציגי העסק.

המהלך מגיע בניגוד מוחלט למדיניות של מייסדי וואטסאפ יאן קום ובריאן אקטום, שהבהירו כי הם אינם מעוניינים להציג פרסומות באפליקציה שלהם ובמקום זאת חייבו את המשתמשים בדמי מנוי של דולר אחד לשנה. "המטרה שלנו היא לפתח אפליקציה שתשפר את חייהם של אנשים" טענו. "כשאנשים חושבים על מה הם עשו ביום שלהם, הם חושבים על האנשים ששוחחו איתם- לא על הפרסומות שהם ראו. אף אחד לא רוצה לקבל התראה על הודעה חדשה בוואטסאפ ולראות פרסומת".

לאחר שחברת פייסבוק רכשה את וואטסאפ תמורת 22 מיליארד דולר, דמי המנוי הוסרו- אך בפייסבוק המשיכו לכבד את רצונם של המייסדים ולא הוסיפו פרסומות לאפליקציה. כעת נראה שגם זה הולך להשתנות- אך ניתן להתנחם בכך שהפרסומות לא יוצגו במסך הראשי או בשיחות, אלא רק בעמוד נפרד שצריך ללחוץ עליו באופן ספציפי כדי להגיע אליו.