תתכוננו: הפרסומות מגיעות לוואטסאפ- כך הם ייראו

תתכוננו: הפרסומות מגיעות לוואטסאפ- כך הם ייראו

אחרי שנים שבהם נמנעו מהמהלך, בפייסבוק הודיעו כי אפליקציית וואטסאפ תחל להציג פרסומות החל משנה הבאה. החדשות הטובות: הפרסומות לא יוצגו בעמוד הראשי או בשיחות- אלא רק בעמוד הסטטוסים

author-image
תתכוננו: וואטסאפ מציגה שינוי משמעותי באפליקציה
  (צילום: שאטרסטוק)

אכזבה גדולה: אחרי שנים שבהם נמנעו מביצוע המהלך השנוי במחלוקת, וואטסאפ תתחיל להציג פרסומות באפליקציה החל משנה הבאה- כך אישרו בפייסבוק, הבעלים של אפליקציית המסרים הפופולרית.

החברה הציגה כיצד הפרסומות ייראו במסגרת כנס הטכנולוגיה "FMS 19" שנערך אמש (שני), כשתיעוד שפורסם בטוויטר מראה כי הפרסומות יוצגו בתור "סטטוסים"- המקבילה של הוואטסאפ לסטוריז המוכרים מפייסבוק ואינסטגרם. בדומה לסטטוסים רגילים בוואטסאפ, הפרסומות יופיעו למשך 24 שעות ואז ייעלמו.

במקביל, מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע שיהיה ניתן לייצור קטלוג של מוצרים לקניה דרך חשבונות וואטסאפ עסקיים – כשבכך עסקים קטנים לא יצטרכו להקים אתר נפרד באינטרנט. עוד נאמר כי פייסבוק תציע למפרסמים אפשרות לייצר מודעות בפייסבוק או באינסטגרם המקושרות לוואטסאפ, כשלחיצה עליהם תפתח שיחה עם נציגי העסק.

המהלך מגיע בניגוד מוחלט למדיניות של מייסדי וואטסאפ יאן קום ובריאן אקטום, שהבהירו כי הם אינם מעוניינים להציג פרסומות באפליקציה שלהם ובמקום זאת חייבו את המשתמשים בדמי מנוי של דולר אחד לשנה. "המטרה שלנו היא לפתח אפליקציה שתשפר את חייהם של אנשים" טענו. "כשאנשים חושבים על מה הם עשו ביום שלהם, הם חושבים על האנשים ששוחחו איתם- לא על הפרסומות שהם ראו. אף אחד לא רוצה לקבל התראה על הודעה חדשה בוואטסאפ ולראות פרסומת".

לאחר שחברת פייסבוק רכשה את וואטסאפ תמורת 22 מיליארד דולר, דמי המנוי הוסרו- אך בפייסבוק המשיכו לכבד את רצונם של המייסדים ולא הוסיפו פרסומות לאפליקציה. כעת נראה שגם זה הולך להשתנות- אך ניתן להתנחם בכך שהפרסומות לא יוצגו במסך הראשי או בשיחות, אלא רק בעמוד נפרד שצריך ללחוץ עליו באופן ספציפי כדי להגיע אליו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
כולם עוברים להנגאוט של גוגל
ג'סי | 21-05-2019 18:50
אין פרסומות וגם לא חושפים את מס' הטלפון. רק על בסיס המייל
אחי תתקדם
נועם | 21-05-2019 20:38
כולם היום כבר בטלגרם
2
יאיץ מעבר לטלגרם..
שרון | 21-05-2019 23:35
יאיץ מעבר לטלגרם
3
מארק החליט, לא וואצאפ או פייסבוק
מרדכי | 22-05-2019 4:47
משהו בשפה הזו שמשתמשת בשמות של גופים וירטואלים - חברות בעמ - מאפשר למי ששולט בהם להתחמק מאחריות. הדיווח הנכון הוא שמארק ואנשיו החליטו מה שהחליטו. חברות זה רק על הנייר, הן לא מקבלות החלטות