"כמו ישראל": נשיא אוקראינה פיזר את הממשלה - סרוגים

"כמו ישראל": נשיא אוקראינה פיזר את הממשלה

רגע אחרי שהושבע לתפקיד החדש, נשיא אוקראינה הודיע על פיזור הפרלמנט והקדמת הבחירות במדינה, במטרה להביא רוב למפלגתו בממשלה. בנאום ההשבעה אמר כי "עלינו להיות כמו ישראל בהגנה על האדמה שלנו"

author-image
"כמו ישראל": נשיא אוקראינה פיזר את הממשלה
  נשיא אוקראינה החדש ולדימיר זלנסקי (צילום: שאטרסטוק)

דקות ספורות לאחר שהושבע לתפקידו החדש, נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע היום (שני) על פיזור הפרלמנט והקדמת הבחירות- זאת במטרה להביא רוב למפלגתו בממשלה.

בנאום ההשבעה שלו בקייב, זלנסקי היהודי אמר כי סיום הסכסוך עם הבדלנים הפרו-רוסים במזרח המדינה יהיה הנושא החשוב ביותר עבורו. "אנחנו צריכים להיות כמו נבחרת איסלנד בכדורגל, כמו ישראל בהגנה על האדמה שלנו וכמו היפנים בטכנולוגיה" אמר. "המשימה הראשונה שלנו היא הפסקת אש. עלינו להיות כמו שוויץ ביכולת לחיות בשלום אחד עם השני, למרות ההבדלים בינינו".

עוד העביר מסר לממשלת רוסיה כשאמר משפט ברוסית: "אני משוכנע שכדי שהדיאלוג יתחיל, עלינו לראות את חזרתם של כל האסירים האוקראינים". כזכור, אוקראינה נמצאת בסכסוך מתמשך עם רוסיה בעקבות המשבר סביב חצי האי קרים, כשנציגי ממשלת רוסיה לא הוזמנו כלל להשתתף בטקס ההשבעה כתוצאה מהסכסוך.

מוקדם יותר נחשף כי בישראל החליטו שלא לשלוח נציג בכיר לטקס ההשבעה של זלנסקי, כפי שהרבה מדינות אחרות עשו, ולהסתפק בהשתתפות של שגריר ישראל באוקראינה יואל ליאון. ככל הנראה, ההחלטה התקבלה מתוך רצון שלא להרגיז את רוסיה והנשיא ולדימיר פוטין. גורמים המעורבים ביחסי ישראל-אוקראינה חוששים שהמהלך ייתפס כזלזול ושליחת מסר בעייתי לנשיא החדש- אך בישראל העריכו כי קייב לא ציפתה שישראל תשלח נציגות מעבר לשגריר המקומי.

זלנסקי זכה לפני כחודש בבחירות לנשיאות לאחר שגבר על הנשיא היוצא פטרו פרושנקו, כשקיבל כ-73 אחוז מהקולות בסיבוב השני- זאת למרות שאין לו שום ניסיון פוליטי. עד כה הנשיא החדש הנחה את תכנית הסאטירה האוקראינית "1 פלוס 1", שזכתה באופן קבוע לאחוזי רייטינג גבוהים ואף שודרה בטלוויזיה הרוסית בישראל. בתכניתו נהג לצחוק באופן קבוע על הנושאים שאיתם יצטרך להתמודד כעת בתפקידו החדש, ביניהם הבעיות הפוליטיות, העימותים מול רוסיה והמשבר הכלכלי במדינה.

בהכרזה על מועמדותו זלנסקי אמר כי הוא מתמודד לנשיאות מתוך רצון להביא לפתרון הבעיות שעליהם הוא נהג לצחוק עד כה- והצליח לזכות באהדה רבה בקרב הבוחרים שמאסו בפוליטיקאים המכהנים. "אני הולך לייצג את כל הציבור" טען. "לכל אוקראיני יש שלוש אפשרויות בחיים: הראשונה היא לחיות כמו שאתם חייבים וללכת עם הזרם. זה נורמלי. השנייה – לאסוף את הדברים שלכם ולעזוב למדינה אחרת, להרוויח שם כסף ולשלוח לקרובים שנשארו- וזה נורמלי גם כן. אבל אני מעדיף את האפשרות השלישית: לנסות לשנות בעצמך את החיים באוקראינה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שזה אומר לספק כסף לרוסיה שבתגובה תמטיר טילים?
שי | 20-05-2019 22:14
מצטער, בקטע של הגנה על המולדת ישראל חדלה להיות דוגמה ומופת.