בלי נציג ישראלי: נשיא אוקראינה היהודי יושבע - סרוגים

בלי נציג ישראלי: נשיא אוקראינה היהודי יושבע

נשיא אוקראינה הנבחר ולדימיר זלנסקי יושבע היום לתפקידו החדש- אך בישראל החליטו שלא לשלוח נציג בכיר לטקס ההשבעה של הנשיא היהודי. ככל הנראה, ההחלטה התקבלה כדי שלא להרגיז את רוסיה- שנמצאת בסכסוך עם אוקראינה

בלי נציג ישראלי: נשיא אוקראינה היהודי יושבע
  נשיא אוקראינה החדש ולדימיר זלנסקי (צילום: מתוך טוויטר)

לאחר שהפתיע את העולם כשזכה בבחירות המקומיות, הקומיקאי היהודי ולדימיר זלנסקי יושבע היום (שני) לתפקידו החדש כנשיא אוקראינה. עם זאת, בישראל החליטו שלא לשלוח נציג בכיר לטקס ההשבעה, כפי שהרבה מדינות אחרות עושות, ולהסתפק בהשתתפות של שגריר ישראל באוקראינה יואל ליאון.

על פי ההערכות, ההחלטה שלא לשלוח שר או סגן שר להשבעה התקבלה מתוך רצון שלא להרגיז את רוסיה והנשיא ולדימיר פוטין, שארצו נמצאת בסכסוך מתמשך מול אוקראינה בעקבות המשבר סביב חצי האי קרים. רוסיה לא הוזמנה כלל להשתתף בטקס ההשבעה כתוצאה מהסכסוך, אך כן הזמינו נציגים מישראל. בהשבעה ישתתפו כ-40 בכירים מרחבי העולם, ביניהם נשיאי ליטא, לטביה, אסטוניה, גיאורגיה והונגריה, וכן ראש ממשלת מולדובה ושר האנרגיה האמריקני. עוד יגיעו שר הביטחון של קנדה, השר לענייני אירופה מטעם ממשלת צרפת, שר החוץ הפולני, וסגן נשיא טורקיה.

גורמים המעורבים ביחסי ישראל-אוקראינה חוששים שהמהלך ייתפס כזלזול ושליחת מסר בעייתי לנשיא החדש- אך בישראל העריכו כי קייב לא ציפתה שישראל תשלח נציגות מעבר לשגריר המקומי. ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לזלנסקי לאחר הבחירות ובירך אותו על הניצחון, והנשיא הנבחר אף הוזמן לביקור בישראל ונפגש לאחרונה עם השר זאב אלקין כחלק מביקור מדיני שלו באוקראינה.

כזכור, זלנסקי זכה לפני כחודש בבחירות לנשיאות לאחר שגבר על הנשיא היוצא פטרו פרושנקו, כשקיבל כ-73 אחוז מהקולות בסיבוב השני- זאת למרות שאין לו שום ניסיון פוליטי. עד כה הנשיא החדש הנחה את תכנית הסאטירה האוקראינית "1 פלוס 1", שזכתה באופן קבוע לאחוזי רייטינג גבוהים ואף שודרה בטלוויזיה הרוסית בישראל. בתכניתו נהג לצחוק באופן קבוע על הנושאים שאיתם יצטרך להתמודד כעת בתפקידו החדש, ביניהם הבעיות הפוליטיות, העימותים מול רוסיה והמשבר הכלכלי במדינה.

בהכרזה על מועמדותו זלנסקי אמר כי הוא מתמודד לנשיאות מתוך רצון להביא לפתרון הבעיות שעליהם הוא נהג לצחוק עד כה- והצליח לזכות באהדה רבה בקרב הבוחרים שמאסו בפוליטיקאים המכהנים. "אני הולך לייצג את כל הציבור" טען. "לכל אוקראיני יש שלוש אפשרויות בחיים: הראשונה היא לחיות כמו שאתם חייבים וללכת עם הזרם. זה נורמלי. השנייה – לאסוף את הדברים שלכם ולעזוב למדינה אחרת, להרוויח שם כסף ולשלוח לקרובים שנשארו- וזה נורמלי גם כן. אבל אני מעדיף את האפשרות השלישית: לנסות לשנות בעצמך את החיים באוקראינה".

זלנסקי נודע גם בזכות קרבתו לדת, כשטען בעבר פעמים רבות כי הוא נוהג להניח תפילין בקביעות- ואף פרסם בפייסבוק תמונה שלו עם כמה מחבריו כשהוא חובש כיפה ומבקר בבית כנסת באוקראינה. זלינסקי גם ביקר בעבר בישראל במסגרת הצילומים לתכניתו, וביקר בעיר העתיקה בירושלים ובכותל המערבי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
די לכתוב שטויות, אין כזאת תוכנית 1+1
מיקי | 20-05-2019 10:01
זה שם הערוץ