טראמפ: "אם איראן רוצה מלחמה- זה יהיה סופה" - סרוגים

טראמפ: "אם איראן רוצה מלחמה- זה יהיה סופה"

נשיא ארה"ב הבהיר בראיון לרשת "פוקס ניוז" כי הוא אינו מעוניין במלחמה עם איראן- אך לא יהסס לתקוף במידת הצורך: "אם איראן רוצה מלחמה, זה יהיה הסוף הרשמי שלה. הם לא יוכלו לאיים עלינו"

טראמפ: "אם איראן רוצה מלחמה- זה יהיה סופה"
  (צילום: אוליבר פיטוסי)

המתיחות בין ארה"ב ואיראן נמשכת: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הבהיר הלילה (שני) כי הוא אינו מעוניין בעימות צבאי- אך במקביל שלח מסר מאיים ביותר כנגד המשטר האיראני.

"אני לא רוצה מלחמה, אך לא נסכים שלאיראן יהיה נשק גרעיני. פשוט לא. הם לא יוכלו לאיים עלינו" הבהיר בראיון לרשת "פוקס ניוז". לדבריו, "איראן הייתה בעיה במשך שנים רבות, תסתכלו על כל המתיחות שהם יצאו. הסכם הגרעין היה אסון, ולא היה לי מושג כמה חזקה העסקה הזו. היא אמרה שבעוד 5 שנים יהיה להם מסלול פתוח לנשק גרעיני- ואנחנו לא צריכים שיהיה לנו מצב כזה".

עוד טען כי "בסופו של דבר אנחנו לא רוצים מלחמה, כי זה ייפגע בכלכלה ובאנשים. אני לא אדם שאוהב לפתוח מלחמות, הראיתי זאת עם הנסיגה מסוריה".

עם זאת, טראמפ גם כתב בטוויטר: "אם איראן רוצה מלחמה, זה יהיה הסוף הרשמי שלה. לעולם אל תאיימו שוב על ארה"ב!".

כזכור, המתיחות החלה כנשיא איראן חסן רוחאני הודיע כי ארצו תפסיק ליישם חלק מההתחייבויות שלה במסגרת הסכם הגרעין, שנחתם עם המעצמות בשנת 2015 ושממנה ארה"ב פרשה לפני שנה. בהודעה רוחאני הציב אולטימטום למעצמות- לפיו במידה ולא יישמו את ההתחייבויות שלהן מהסכם הגרעין בנושא בנקאות ונפט, איראן תחזור להעשיר אורניום תוך חודשיים.

ארה"ב הגיבו בזעם להחלטה האיראנית, וטענו כי מדובר ב"סחיטה גרעינית של אירופה". מספר שעות לאחר ההכרזה האיראנית, הבית הלבן הודיע על הטלת סנקציות חדשות על ייצוא פלדה- המרכיב השני בגודלו בכלכלה האיראנית אחרי ייצוא הנפט. "אנו מזהירים את מדינות העולם: פלדה ומתכות איראניות כבר לא מקובלות בנמליכם" אמר הנשיא דונלד טראמפ. "נמשיך לפעול נגד טהרן במידה והם לא ישנו משמעותית את התנהלותם".

בשבוע שעבר מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי אמר כי הוא מצפה שייפתח עימות צבאי נגד ארה"ב בקרוב. "אנחנו על סף עימות כולל ורחב היקף עם האויב" טען. "המצב שבו אנחנו נמצאים הוא חסר תקדים, והאויב נכנס לעימות איתנו בכל הכוח. איראן תתמודד איתו בנשק הכבד ביותר שיש לה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו