מפקד משמרות המהפכה: "אנחנו על סף מלחמה" - סרוגים

מפקד משמרות המהפכה: "אנחנו על סף מלחמה"

על רקע המתיחות הגוברת בין ארה"ב ואיראן, מפקד משמרות המהפכה אמר כי "המצב שבו אנחנו נמצאים הוא חסר תקדים. אנחנו על סף מלחמה עם האויב"

מפקד משמרות המהפכה: "אנחנו על סף מלחמה"
  מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי (צילום: מתוך טוויטר)

מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי התייחס הערב (רביעי) למתיחות הנרחבת בין איראן לארה"ב ובנות בריתה, וטען כי "אנחנו על סף מלחמה עם האויב".

"אנחנו על סף עימות כולל ורחב היקף עם האויב" אמר בדבריו. "המצב שבו אנחנו נמצאים הוא חסר תקדים, והאויב נכנס לעימות איתנו בכל הכוח. איראן תתמודד איתו בנשק הכבד ביותר שיש לה".

כזכור, בשבוע שעבר נשיא איראן חסן רוחאני הודיע כי ארצו תפסיק ליישם חלק מההתחייבויות שלה במסגרת הסכם הגרעין, שנחתם עם המעצמות בשנת 2015 ושממנה ארה"ב פרשה לפני שנה. בהודעה רוחאני הציב אולטימטום למעצמות- לפיו במידה ולא יישמו את ההתחייבויות שלהן מהסכם הגרעין בנושא בנקאות ונפט, איראן תחזור להעשיר אורניום תוך חודשיים.

בארה"ב הגיבו בזעם להחלטה האיראנית, וטענו כי מדובר ב"סחיטה גרעינית של אירופה". מספר שעות לאחר ההכרזה האיראנית, הבית הלבן הודיע על הטלת סנקציות חדשות על ייצוא פלדה- המרכיב השני בגודלו בכלכלה האיראנית אחרי ייצוא הנפט. "אנו מזהירים את מדינות העולם: פלדה ומתכות איראניות כבר לא מקובלות בנמליכם" אמר הנשיא דונלד טראמפ. "נמשיך לפעול נגד טהרן במידה והם לא ישנו משמעותית את התנהלותם".

גם באירופה הגיבו בדאגה להצהרה האיראנית, והבהירו כי הם מצפים מאיראן להמשיך לכבד את תנאי ההסכם. "אנו מביעים דאגה גדולה מצעדיה האחרונים של איראן" אמרו שרי החוץ של המעצמות. "אנחנו דוחים כל אולטימטום של איראן ונבחן את העמידה שלה בתנאי ההסכם על בסיס הפעולות שנוגעות להתחייבויות הגרעין שלה. אנחנו מפצירים באיראן להמשיך ליישם את ההסכם ולכבד את התחייבויות שלה, כפי שהיא עשתה עד כה, ולהימנע מצעדים של הסלמה".

בהמשך טראמפ אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי אי אפשר לשלול עימות צבאי עם איראן בעקבות המתיחות הרבה בין שתי המדינות. "אפשר לומר שתמיד יש סיכוי לעימות צבאי עם איראן" טען. "אני לא רוצה לומר שלא, אבל אני מאד מקווה שזה לא יקרה". עם זאת, טראמפ ציין כי הוא עדיין מוכן להיפגש עם המנהיגים האיראנים: "כל מה שהם צריכים לעשות כדי לפתור את הבעיה הזו- זה להתקשר אליי ולשבת איתי. נוכל לגבש הסכם בקלות, אנחנו בסך הכל לא רוצים שיחזיקו בנשק גרעיני".

במקביל, מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר כי צבא ארה"ב נערך כעת לאפשרות של מתקפה מצד איראן. "ארה"ב מכינה את כל הכלים הצבאיים והדיפלומטים, כדי שלנשיא טראמפ יהיו מספר אפשרויות במקרה ואיראן תפעל באופן לא נכון" אמר פומפאו. "למרות זאת, הבית הלבן ישמח לקבל שיחה מאיראן על מנת ליישר את ההדורים- וכמובן שאנחנו מעוניינים בפיתרון דיפלומטי שיפתור את הקונפליקטים הרבים בינינו".

עוד ציין כי "איראן מהווה איום ממשי לאינטרסים האמריקנים במזרח התיכון, אך מטרתנו אינה מלחמה- אלא שינוי הגישה של ההנהגה האיראנית. אנו מקווים כי העם האיראני יקבל את מה שהוא דורש – כפי שמגיע לו. הכוחות שאנחנו מציבים באזור נועדו לאפשר לנו זמן תגובה מיידי וראוי במידת הצורך".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
טראמפ המלך הבלתי מעורער של העולם הנאור
אריה | 15-05-2019 23:08
השם יברך את אמריקה ואת טראמפ השם יברך את ישראל ועמו בשלום אמן
אם זה לא היה עצוב הייתי צוחק
בניהו | 09-10-2019 23:04
ומה שהכי גרוע זה שאתם עדיין לא מבינים שטראמפ רוצה רק להבטיח את האינטרסים האמריקאיים ותו לא. עשה סיבוב על ביבי ובדרך גם עליך ועל כל המדינה. ואם תהיה מלחמה גרעינית עם איראן וארהב תגמגם, ברור לך שזה יכול להיות חורבן בית שלישי? אני עוצר את עצמי מלהשתמש בביטויים קשים יותר
2
איראן אמריקה ישראל
עדי | 15-05-2019 23:48
ימח שימכם ההנהגה האיראנית מה לנו ולכם ומה איכפת לכם מהפלשתינים. אתם חושבים שתלחמו בנו ותנצחו הייתם מתים אין לכם מה לאכול אם הייתי תושבת איראן מזמן הייתם על הכוונת שלי אתם מנוולים הורגים את העם שלכם ואתם יודעים שלא תאכלו לעולם לנצח אותנו אלוהים איתנו
3
משמרות המהפכה !
מחמד | 16-05-2019 0:03
טמבל ! אתה מתקרב בצעדי ענק לבית הקברות ! אל יתהלל חוגר כמפתח ! טיל קטן יעשה ממך שהיד ולא ימצאו את גופתך שהתפוררה !
לא אמין
בניהו | 09-10-2019 23:06
אבל בהחלט ייתכן שנכון
4
איראן ארהב על סף מלחמה
אייל | 16-05-2019 15:52
בתקווה למציאת הדורים בין ארהב לאיראן ללא כל כדור מבין הצדדים.