ראש לשכת עורכי הדין: "לא ניתן לפגוע בבית המשפט" - סרוגים

ראש לשכת עורכי הדין: "לא ניתן לפגוע בבית המשפט"

עו"ד אבי חימי, תקף את מבקרי מערכת המשפט ויצא להגנת בג"ץ: "כל מי שרוצה לעלות עם D9 על בית המשפט העליון חלקי לא איתו! חלקי לא איתו" ויצא נגד סדרת החוקים שמקדמת הקואליציה: "תפגע בשלטון החוק"

ראש לשכת עורכי הדין: "לא ניתן לפגוע בבית המשפט"
  חימי (צילום: נועם רבקין פנטון/ פלאש 90)

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, תקף את מבקרי מערכת המשפט ויצא להגנת בג"ץ: "כל מי שרוצה לעלות עם D9 על בית המשפט העליון חלקי לא איתו! חלקי לא איתו".

ב"מפגש עם בכירי עולם המשפט" של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין המתקיים בבית ציוני אמריקה, פתח חימי בביקורת נגד הפרסום, לפיו "מגמות פוליטיות שרוצות להחליש את מערכת המשפט, להחליש את בית המשפט העליון ולהעביר סדרת חוקים שלטעמי תפגע בשלטון החוק".

לדבריו, "נבנו כאן בעבר שלוש רשויות עם איזון מאוד עדין, וברגע שאחת הרשויות תגבר על רעותה, זה מפר את האיזון וזה ראוי לבחינה ולשלילה ללא כל היבט פוליטי".

חימי שמתמודד על ראשות הלשכה, אמר כי הוא שייך לקבוצת עורכי הדין "ומה שמעניין אותנו זה לחיות בחברה ששלטון החוק הוא הבסיס לקיומה". הוא תקף את אנשי הימין: "כל מי שרוצה לעלות עם D9 על בית המשפט העליון חלקי לא איתו! חלקי לא איתו!", הוא זעם.

"לשכת עורכי הדין בראשותי תמשיך להגן על מערכת המשפט כי בג"ץ הוא מבצרו של כולנו. של תושבי דימונה, של תושבי קרית שמונה. של כולם, ואעשה הכל כדי להילחם על העמדה לפיה לא ניתן לפגוע בבית המשפט העליון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
פקה פקה ..אתה תיכנע בלי קרב
אבי | 15-05-2019 18:40
פקה פקה ..אתה תיכנע בלי קרב
2
נודניק לך הבייתה
ס.חכם | 15-05-2019 18:41
שמעתי אותך בעפולה. משעמם למות. הדגל שלך היה השופט בפנסיה. זה שחטף בעיטה מהלשכה שלנו. מה אתה מתחנף ולמי. לך תלמד שנה א בקורס להפרדת הרשויות. זו יצאה מהאיזון ולוקחת את המדינה לכל הרוחות. אוף. עוף כבר. .
3
בחירות ללשכת עורכי הדין
יוסף | 15-05-2019 20:19
להפוך את הבחירות לראשות לשכת עורכי הדין לעניין פוליטי סיעתי מהווה תהליך מתקדם בריסוק מערכת המשפט ובדימוקרטיה הישראלית. ללשכת עורכי הדין תכלית קדושה של שימור והגנה על טוהר המקצוע ,שימור מידות איתיות מקצועיות, והגנת הציבור מרדיפת בצע של עורכי דין, לצד אחריות כבירה בנטילת חלק בבחירת וקידום שופטים. לשכת עורכי הדין היא זו שקובעת את המסגרת המקצועית והאתית לפעילות במישור המשפטי במדינה. המדובר באיגוד מקצועי שמי שיעמוד בראשו חייב להיות נטול כל אינטרס, מלבד האינטרס הציבורי ושימור הממשל התקין. חדירת הפולטיזציה לגופים מקצועיים מביאה אותנו לעידן חשוך . מערכת המשפט בכלל ובית המשפט העליון בפרט הןמאלה שעומדים על המשמר בהגנה על הקווים המנחים לדימוקרטיה, זכויות אדם ומנהל תקין. לשכת עורכי הדין מצווה עליה להיות שותפה לאותה תכלית שגוברת על כל השקפת עולם אחרת. תמוהה בעיני מדינה דימוקרטית צעירה שהתחילה את דרכה ממקום נאור מחליפה את האור בחשיכה ודוחקת את המציאות בה לעידן חשוך ..שההיסטוריה לימדה אותנו אודות אותה כרוניקה ידועה מראש.
לישכת עורכי הדין עושה את מה שציינת???
אנו | 15-05-2019 20:49
הלואי
4
קשקשן... איזונים - איפה? בלמים - היכן?
טל | 15-05-2019 22:50
לא רוצים לפגוע בעם. לא רוצים לפגוע במחוקק. לא רוצים לפגוע בשלטון החוק. 25 שנה נשמעים האמירות הללו שהפכו לקשקושים עם השנים מבית המשפט העליון. נדמה שהפך למקום בו השתן עלה לראש לחלק מהשופטים שם... ו... אבי בחייאת בא נהיה כנים... לא טוהר ולא מידות לא בלשכה ולא בעליון לא מהיום ולפני אפי... ומאז האדמור ברק מלך המינוים
5
רוצה להמשיך להיות טפיל מגבוה על הציבור
שלמה | 15-05-2019 22:53
אבי חימי עוד פלוץ מהבניינים המאוסים