מתיחות ברצועה: עשרות אלפי מפגינים בגבול עזה - סרוגים

מתיחות ברצועה: עשרות אלפי מפגינים בגבול עזה

אלפי פלסטינים התכנסו בגבול רצועת עזה במסגרת הפגנות יום הנכבה, כשממול צה"ל נערך בכוחות מתוגברים מול הגדר. בישראל מעריכים כי חמאס יפעל לרסן את המפגינים, אך עדיין חוששים מהסלמה אלימה

author-image
מתיחות ברצועה: עשרות אלפי מפגינים בגבול עזה
  (צילום: פלאש 90)

מתיחות בגבול: אלפי מפגינים פלסטינים התכנסו היום (רביעי) באזור גבול רצועת עזה, במסגרת ההפגנות לציון יום הנכבה. בארגון חמאס פעלו להסיע את המפגינים למוקדי העימות- אך במקביל פעלו להימנע מהסלמה נוספת.

על פי דובר צה"ל, כ-12,000 אלף מפגינים הגיעו לגבול, הבעירו צמיגים ויידו אבנים במספר מוקדים לאורך הגדר ברצועת עזה. בנוסף הושלכו מספר מטענים בשטח הרצועה, וכן זוהו מספר ניסיונות התקרבות לגדר המערכת. לוחמי צה"ל השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות. כשעה לאחר מכן דווח כי מרבית המפגינים החלו לסגת מהאזור ולחזור לבתיהם, כשנרשמה ירידה של מספר המפגינים לכ-7,000 איש.

בכלי התקשורת הפלסטינים דווח כי אדם אחד נהרג באירועים, אך במשרד הבריאות הפלסטיני לא ציינו זאת ורק אמרו כי 63 איש נפצעו בדרגות שונות.

במקביל, מספר שריפות פרצו ביישובי עוטף עזה, ככל הנראה בעקבות שיגור בלוני תבערה מהרצועה. צוותי כיבוי הוזעקו למוקדי השריפות ופועלים כעת בניסיון להשתלט על האש.

כאמור, בצה"ל ובמערכת הביטחון נערכו בכוחות מתוגברים לקראת האירועים לציון יום הנכבה, והתפרסו משעות הבוקר בגבול הרצועה. עשרות צלפים ומאות לוחמים הוצבו במוקדי החיכוך המרכזיים מול הגדר, כשלוחמים נוספים יישארו בבסיסים סמוכים ויוקפצו לשטח במידת הצורך. כמו כן, סוללות כיפת ברזל שנפרסו בסבב ההסלמה האחרון נותרו בשטח.

למרות ההערכה שחמאס יפעל לרסן את המפגינים ולמנוע אירועים אלימים, בישראל עדיין נערכים לאפשרות של הסלמה נוספת, זאת בעקבות המתיחות סביב תנאי הפסקת האש ויישום ההבנות בעקבות ההסלמה האחרונה. במקביל, ציון יום הנכבה במהלך חודש הרמדאן, לצד הסמיכות לגמר האירוויזיון במוצאי שבת, מגבירים את החשש כי ארגוני הטרור ברצועה עלולים להוביל להסלמה נוספת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
ביבי
יוסי | 15-05-2019 16:08
יחלק כסף ואנחנו עוד נשכנע את עצמנו שהוא ימין
2
תבערה
משה | 15-05-2019 17:53
סמוטריץ צריך לדרוש את תיק הבטחון
3
הנכבה
ח | 16-05-2019 5:15
הקם להורגך......
4
בלוני תבערה
דרומי | 16-05-2019 15:09
מעניין מדוע לא מגיבים לבלוני התבערה.כנראה שזה לא נחשב כטירור.לפחות לאיים על החמאס שאם לא יפסקו הבלונים נחזיר את המגבלות והסגר יוחמר. אבל ראש הממשלה נכנע לתנאי הפסקת האש של החמאס שלא כללו בלונים. בושה וחרפה. מצד שני הרי הוא קיבל תמיכה מ50 אחוז מהציבור....חלקם הגדול תושבי הדרום. אז למה ציפינו???
5
האמת
שוקי | 17-05-2019 7:49
אני לא מאמין בתנך ולא מאמין באלוהים, היהדות בסך הכל קיימת 4‪000 שנים, היקום והעולם קיימים מאות ביליוני שנים שזה כבר ברור שזה המצאה אנושית כל העסק אם הדתות, ובתנך הרוב זה אסונות וטעויות אנושיות, ואלוהים דיבר אם כולם, כל החכמים והזקנים והרבנים והמלכים ואנשים פשוטים אבל תמיד היה אסונות, אז מה? לא הקשיבו לו?.... אולי אלוהים רצה שנעשה דרך למלחמות? הפכתם את האלוהים שלכם לזונה.... מדבר אם כולם מסביר לכולם וכולם לא שמעו לו. אבל בזמן של בלאגן ואסונות כמו ערים או מדינות בבלאגן אתם מתפללים, או אם קורה תאונה או פיגועים או כל דבר רע, פתאום מתפללים לאלוהים. האנושות לכלכה את כדור הארץ בטירוף, שנים על מאות על אלפי על מאות אלפי שנים ופתאום, ממש פתאום אכפת לכם שזה כבר מאוחר מידי, אין מצב לתקן ולנקות. אבל פתאום שוב אתם אם האלוהים שלכם, כן אתם עשיתם בלאגן והוא יסדר, מה? למה מה קרה? מהמאה אחוז שכל שיש לכל אנוש אתם משתמשים רק ב4 ופחות. אף אחד לא פרייאר שלכם יא בני זונות, תוכלו את מה שאתם בישלתם.