סעודיה: "צינור נפט נפגע מתקיפת מל"טים" - סרוגים

סעודיה: "צינור נפט נפגע מתקיפת מל"טים"

שני מתקנים לשאיבת נפט הותקפו בסעודיה, במסגרת תקיפה של המורדים החות'ים המקבלים סיוע מאיראן. המתקפה הנוכחית מצטרפת למתקפה אמש נגד מכליות נפט סעודיות, שעל פי ההערכות הייתה של איראן או בני בריתה

author-image
סעודיה: "צינור נפט נפגע מתקיפת מל"טים"
  מיכל נפט בסעודיה (צילום: שאטרסטוק)

המתיחות במפרץ הפרסי נמשכת: סעודיה הודיעה היום (שלישי) כי צינור נפט שלה נפגע בתקיפה של מל"טים, במסגרתה כלי טיס בלתי מאוישים פגעו בקו ראשי של ענקית הנפט "ארמקו" בשתי תחנות סמוכות לריאד.

שר האנרגיה הסעודי חאליד אל-פאליח טען כי "מדובר במתקפת טרור עלינו. סעודיה תמשיך ליצר ולספק נפט ללא הפרעה". בעקבות התקיפה הפסיקה חברת "ארמקו" את הפעילות בתחנות שאיבת הנפט בשני המקומות שנפגעו.

זמן קצר לפני ההודעה הסעודית, המורדים החות'ים בתימן- המקבלים תמיכה מאיראן- הודיעו שתקפו מטרות סעודיות. זו הפעם השנייה שבה תוקפים החות'ים את תשתיות הנפט של סעודיה, כשהתקיפה הקודמת הייתה ביולי 2018.

המהלך הנוכחי מגביר את החשש למתקפה איראנית מכוונת נגד תשתיות הנפט של סעודיה- הנחשבת כבת הברית העיקרית של ארה"ב באזור- כתגובה להטלת הסנקציות האמריקניות על תעשיית הנפט באיראן. אמש דווח כי ארבע אוניות סחר נפגעו ליד המים הטריטוריאליים של איחוד האמירויות, ביניהם שתי מיכליות נפט סעודיות שספגו נזק משמעותי. איש לא נפצע באירוע, וכן לא נגרמו דליפות של דלק או חומרים מסוכנים בעקבות הפגיעה באוניות.

בסעודיה העריכו מדובר ב"פעולת חבלה" כנגד ייצוא הנפט של סעודיה. לדבריו, שתי הספינות הועמסו בנפט גולמי לקראת העברתן לחברה אמריקנית- כאשר ייתכן כי איראן אחראית למתקפה, שנועדה לפגוע באספקת הנפט.עוד ציינו כי קיימת אחריות משותפת לקהילה הבינלאומית בהגנה על השיט ובבטיחותן של מכליות הנפט. "פעולות חבלה נגד אוניות סוחר וסיכון חיי אנשי צוות זו התפתחות מסוכנת" אמרו. "הגופים המעורבים בחקירה יפרסמו את תוצאותיה עם סיומה".

למרות החשדות נגד איראן, בטהרן הכחישו אחריות לאירוע ואמרו כי מדובר בתקרית "מדאיגה". לדברי בכירי הממשל האיראני, מדובר במתקפה שבוצעה על ידי גורמים זרים במטרה לערער את הביטחון באזור ולהביא להסלמה במתיחות מול איראן. "הפיצוצים מראים שהביטחון בדרום המפרץ נהיה דבר שביר" אמרו. "הפגיעות בספינות סמוך לאיחוד האמירויות הן בעלות השפעה שלילית על ביטחון התעבורה הימית. יש להיזהר מפני מזימות שאותן מתכננים דורשי רעה, במטרה לערער את היציבות באזור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו