משמרות המהפכה: "ארה"ב לא תעז לתקוף את איראן" - סרוגים

משמרות המהפכה: "ארה"ב לא תעז לתקוף את איראן"

במשמרות המהפכה הגיבו לטענת הנשיא טראמפ על עימות צבאי אפשרי בין ארה"ב לאיראן, והבהירו כי לא ינהלו מו"מ עם האמריקנים: "אנחנו יודעים שארה"ב לא תעז לפתוח במתקפה צבאית נגדנו"

author-image
משמרות המהפכה: "ארה"ב לא תעז לתקוף את איראן"
  מנהיג איראן עלי חמינאי (צילום: שאטרסטוק)

סגן מפקד משמרות המהפכה הגיב היום (שישי) לטענות של ארה"ב לפיהם לא נשללת עימות צבאי עם איראן, זאת כתגובה לאולטימטום האיראני לחדש את פרוייקט הגרעין שלה. בדבריו הבהיר כי איראן לא תנהל מו"מ עם משטר טראמפ, ואמר כי הם לא מבוהלים מדברי הנשיא האמריקני.

"אנחנו לא נקיים שיחות עם ארצות הברית ועם וושינגטון" אמר הבכיר בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים". "אנחנו יודעים שארצות הברית לא תעז לפתוח במתקפה צבאית נגדנו".

כזכור, אמש טראמפ אמר במסיבת עיתונאים בבית הלבן כי אי אפשר לשלול עימות צבאי עם איראן בעקבות המתיחות הרבה בין שתי המדינות. "אפשר לומר שתמיד יש סיכוי לעימות צבאי עם איראן" טען. "אני לא רוצה לומר שלא, אבל אני מאד מקווה שזה לא יקרה". עם זאת, טראמפ ציין כי הוא עדיין מוכן להיפגש עם המנהיגים האיראנים: "כל מה שהם צריכים לעשות כדי לפתור את הבעיה הזו- זה להתקשר אליי ולשבת איתי. נוכל לגבש הסכם בקלות, אנחנו בסך הכל לא רוצים שיחזיקו בנשק גרעיני".

דבריו של טראמפ הגיעו לאחר שנשיא איראן חסן רוחאני כי ארצו תפסיק ליישם חלק מההתחייבויות שלה במסגרת הסכם הגרעין, שנחתם עם המעצמות בשנת 2015 ושממנה ארה"ב פרשה לפני שנה. בהודעה רוחאני הציב אולטימטום למעצמות- לפיו במידה ולא יישמו את ההתחייבויות שלהן מהסכם הגרעין בנושא בנקאות ונפט, איראן תחזור להעשיר אורניום תוך חודשיים.

בארה"ב הגיבו בזעם להחלטה האיראנית, וטענו כי מדובר ב"סחיטה גרעינית של אירופה". מספר שעות לאחר ההכרזה האיראנית, הבית הלבן הודיע על הטלת סנקציות חדשות על ייצוא פלדה- המרכיב השני בגודלו בכלכלה האיראנית אחרי ייצוא הנפט. "אנו מזהירים את מדינות העולם: פלדה ומתכות איראניות כבר לא מקובלות בנמליכם" אמר טראמפ. "נמשיך לפעול נגד טהרן במידה והם לא ישנו משמעותית את התנהלותם".

גם באירופה הגיבו בדאגה להצהרה האיראנית, והבהירו כי הם מצפים מאיראן להמשיך לכבד את תנאי ההסכם. "אנו מביעים דאגה גדולה מצעדיה האחרונים של איראן" אמרו שרי החוץ של המעצמות. "אנחנו דוחים כל אולטימטום של איראן ונבחן את העמידה שלה בתנאי ההסכם על בסיס הפעולות שנוגעות להתחייבויות הגרעין שלה. אנחנו מפצירים באיראן להמשיך ליישם את ההסכם ולכבד את התחייבויות שלה, כפי שהיא עשתה עד כה, ולהימנע מצעדים של הסלמה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מסכנים האיראנים
ספי | 17-05-2019 11:45
יש להם משטר מופרע משוגע וקצת פסיכי... נו מה נעשה...