חידון הציונות למשפחות: במקום ה- 1 משפחה סרוגה - סרוגים

חידון הציונות למשפחות: במקום ה- 1 משפחה סרוגה

גמר חידון הציונות והמורשת למשפחות מבית ההסתדרות הציונות העולמית, המועצה הציונית בישראל ומשרד ירושלים ומורשת התקיים זו השנה השישית. הגמר מתיאטרון ירושלים שודר לראשונה בערוץ 12 (קשת) בהנחייתה של רותם אבוהב

חידון הציונות למשפחות: במקום ה- 1 משפחה סרוגה
  קרדיט: רויטל טודרס

אם תרצו אין זו אגדה: גמר חידון הציונות והמורשת למשפחות מבית ההסתדרות הציונות העולמית, המועצה הציונית בישראל ומשרד ירושלים ומורשת התקיים זו השנה השישית, והשנה זוכת חידון הציונות והמורשת למשפחות 2019: משפחת פז-יסקרוביץ'

משפחת פז-יסקרוביץ' ממושב ניר גלים שגברה על תשע משפחות נוספות שעלו לגמר. ההרכב המשפחתי בחידון כלל את דורית הסבתא (73), צחי (48) ויפעת (48) ובנם ברק (19). צחי ויפעת שניהם מורים, כשצחי הוא גם גמלאי צה"ל לאחר שירות ארוך בחיל האוויר, כאשר כל אחד מארבעת ילדיהם נולד בבסיס אחר של חיל האוויר.

החידון שהתקיים בתיאטרון ירושלים שודר לראשונה בערוץ 12 (קשת) בהנחייתה של רותם אבוהב, ונערך במעמד: השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, יו"ר המועצה הציונית בישראל, יגאל ביבי ומנכ"ל המועצה הציונית בישראל, שלומי אשכנזי הגמר הגדול של חידון הציונות והמורשת למשפחות התקיים זו השנה השישית, בפני מאות אנשים בתאטרון ירושלים.

בגמר התמודדו 10 משפחות שעברו שני סבבים מקדימים בחידונים מקומיים ומחוזיים וגם חידונים אינטראקטיביים. בין המשפחות המשתתפות ישנה גם משפחה מארה"ב ומשפחה דרוזית. החידון ביוזמת הסתדרות הציונית העולמית, המועצה הציונית בישראל, ובשיתוף משרד ירושלים ומורשת הוא פרויקט ייחודי בו משפחות מתחרות זו בזו בנושאי ציונות ומורשת.

למקום השני בחידון הגיעה משפחת הרפז מקרית מוצקין ובמקום השלישי סיימה משפחת מלוק מתל מונד.משפחת פז-יסכרוביץ' זכתה במסע בעקבות תחנות בחייו של חוזה המדינה, הרצל, באירופה ובארץ.

החידון שודר כאמור השנה לראשונה בערוץ 12 (קשת) בהנחייתה של השחקנית והקומיקאית רותם אבוהב.

בין מאות הצופים בחידון נכחו גם אישי ציבור, ראשי ערים ומועצות והוא התקיים במעמד: השר להגנת הסביבה, לירושלים ולמורשת, זאב אלקין, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אברהם דובדבני, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, יו"ר המועצה הציונית, יגאל ביבי ומנכ"ל המועצה הציונית שלומי אשכנזי.

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית והוגה החידון, מר יעקב חגואל, אמר:"מרגש לראות משפחות שלמות בנות שלושה דורות מגלות בקיאות במורשת של העם שלנו ומחזקות את רוח הציונות בקרבנו. כולנו באנו לכאן להגשים את החלום הציוני, שהוא לא רק חלומו של הרצל, הוא חלום של כל אחת ואחד מאתנו. יש לעם שלנו מסורת והיסטוריה מפוארת וערכית ומוטלת עלינו האחריות להמשיך לפעול ולהשקיע כדי להגשים את החזון הציוני"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו