"נעשה כל שביכולתנו על מנת להגן על מדינת ישראל" - סרוגים

"נעשה כל שביכולתנו על מנת להגן על מדינת ישראל"

הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, פרסם את פקודת היום לקראת יום הזכרון לחללי מערכות ישראל: "חובתנו ללכת בדרכם ולהמשיך את משימתם- הגנה, ניצחון בכל עימות או מלחמה, וגישה משימתית"

author-image
"נעשה כל שביכולתנו על מנת להגן על מדינת ישראל"
  (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

חיילי צה"ל, מפקדיו ועובדיו,

קול הצפירה מפלח את הארץ, חותך את המולת היום־יום, ופוקד על שקט והתייחדות. אין גבעה ועמק, שביל וכביש, בית ושכונה, שהקול אינו משיג. בכל מקום שאליו מגיע הקול, נמצא קבר. ובכל מקום התנהל קרב שגבה מחיר כבד.

הקול מייצג את אלה שנדם קולם, ודמותם ותווי פניהם מופיעים לנגד עיננו. ברגע זה אנו מרכינים ראש וזוכרים, את הבן שהוקפץ ליחידה ויצא מהבית בחיפזון, את הבת ששירתה בחזית, את האב שהבטיח לחזור ואת המפקד שצעקנו לו- ולא ענה יותר. אלו פניהם של הטובים בבני ובנות הארץ הזו, פסיפס אנושי המגלם את דמותו הייחודית של צבא ההגנה לישראל כצבא העם.

חיילים ומפקדים, קול הצפירה נדם, אך הזיכרון שהביא עימו הקול ממשיך להדהד. הוא מהדהד את כאב המשפחות השכולות, את זעקות השבר ואת הגעגוע של אלו אשר איבדו את היקר להם מכול. ביום הזה נתחייב להמשיך ללוות אותם במסע ההתמודדות שלאחר האובדן – מסע מפרך שאינו תם לעולם.

מהדהד גם קול הקרבות, האירועים המבצעיים ואירועים שבשגרה, אשר הותירו שורה ארוכה של חללים, ועימם שורה ארוכה של לקחים, שחובה עלינו ליישם בקנאות. ומהדהדת חובתנו ללכת בדרכם ולהמשיך את משימתם – הגנה, ניצחון בכל עימות או מלחמה, וגישה משימתית.

עלינו לאחוז ביד האחת את דגל המוכנות ובשנייה את דגל ההשתנות, מתוך הבנה ברורה שרק בדרך זו נוכל לממש את ייעודנו – מצד אחד לעמוד על המשמר באופן רצוף, דרוכים לכל משימה, ומן הצד האחר להתאים את הכוח הצבאי לשינויים הנדרשים בשדה הקרב.

בערב יום העצמאות, כשיונפו הדגלים אל ראש התורן, נחוש גאווה על הישגיה של המדינה ועל חלקו של צה"ל בכך. בקומה זקופה, ומתוך צדקת הדרך, נמשיך את המאבק להבטחת עצמאותנו, ולזכותנו לחיות בביטחון ובשגשוג בארץ ישראל.

בשם כל חיילי צה"ל ומפקדיו, אני מצדיע לנופלים, מחזק את המשפחות – ומחבק אותן, ומתחייב שנעשה כל שביכולתנו על מנת להגן על מדינת ישראל.

יהי זכר הנופלים ברוך!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
בנתיים מתפקד מצויין כרמטכ"ל
סתם אחד | 07-05-2019 9:06
סוף סוף רמטכל שאומר בלי להסס שצהל פה כדי לנצח ולהכריע כל אויב. וסוף סוף מישהו מתחיל לעשות סדר בצהל. (זה יקח זמן אבל לפחות התחילו...)